וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוע הארי: הארי קיין המאכזב עדיין מחכה להתפוצץ על הדשא

19.12.2021 / 13:00

בטוטנהאם חגגו את הישארות הכוכב הגדול שלהם הקיץ, אבל מאז הוא נעלם לחלוטין, כבש שער ליגה אחד בלבד, המשיך לקרטע גם אחרי חילופי המאמנים ולא הפסיק לספוג אש. האם דווקא מול ליברפול (18:30, ספורט1) החלוץ "שעדיין בהנגאובר" יפרוץ את הסכר?

3316810/ספורט1

ההודעה המיוחלת של הארי קיין הגיעה ב-25 באוגוסט. שלושה ימים אחרי שנכנס כמחליף בניצחון על וולבס ויותר חשוב, שישה ימים לפני סגירת חלון ההעברות. "אני נשאר בטוטנהאם הקיץ ואהיה מרוכז ב-100 אחוז בהצלחת הקבוצה", צייץ החלוץ ולא שכח להחמיא לאוהדים, אותם אוהדים שמיררו את חייו במשך קיץ שלם. "חדשות נהדרות. זה פנטסטי לכולם", מיהר המאמן דאז נונו אספיריטו סנטו להגיב. "הגישה שלו באימונים פשוט מצוינת. הסיפור גמור".

קיין נשאר, אבל הסיפור ממש לא הסתיים. הוא נוכח פיזית, אבל סובל ממעצור פרמיירליג. מלך שערי הליגה עומד על שער בודד ב-13 הופעות. מסביבו, ארגון שלם הולך על ביצים. כולם מחבקים, מרגיעים, מלטפים, לא מנסים אפילו להסביר, מחכים שזה יבוא, שהוא יתפוצץ, שהארי קיין יעשה מה שהארי קיין יודע לעשות. אלא שכרגע נראה שבדיוק כמו בקיץ, בדו קרב בין קיין לטוטנהאם - המועדון ניצח. כלומר, טוטנהאם שאבה את קיין לבינוניות שלה.

הארי קיין, שחקן טוטנהאם. Sebastian Frej/MB Media, GettyImages
כולם מחכים לו. הארי קיין/GettyImages, Sebastian Frej/MB Media

תזכורת. לקראת סוף העונה שעברה, כשהיה ברור שטוטנהאם נשאבת לתהומי הבינוניות במונחים של מועדון בסדר גודל כזה - הקונפרנס ליג - קיין החל לשדר מסרים של חוסר שביעות רצון. סיבוב הפרידה שלו מהאוהדים במשחק הבית האחרון כבר לא השתמע לשתי פנים. בקיץ, במקביל להופעות המרשימות של החלוץ ביורו, הוא התמודד עם השמועות על מעבר למנצ'סטר סיטי. קיין רצה לעזוב. טוטנהאם ידעה שהוא רוצה לעזוב, אבל דניאל לוי לא רצה למכור - גם לא תמורת 100 מיליון ליש"ט.

לשיאה הגיעה המתיחות אחרי היורו. באנגליה נטען שקיין מסרב להתייצב לאימונים ודורש לעזוב - ידיעה שהוכחשה בתוקף על ידי כל הגורמים. אוהדי טוטנהאם הרגישו נבגדים. הם חשו שהאליל שלהם, בעצת אחיו וסוכנו צ'רלי, מנסה לכפות את המעבר. קיין ואחיו חטפו ברשתות. גם הפרשנים הבכירים באנגליה יצאו נגדו. הסיטואציה הייתה קשה מנשוא עבור אחד השחקנים האהובים בממלכה. הוא הסמל של התרנגולים, קפטן הנבחרת, אז איך כולם התהפכו עליו? קיין ישב בשקט וספג, אבל התקשה להתמודד עם הדיסאינפורמציה והפגיעה האישית במשפחתו.

ב-15 באוגוסט, יום משחק פתיחת העונה של הקבוצה בליגה, פרסמה טוטנהאם איור בחשבון הטוויטר שלה עם הכיתוב: "מה שלא יקרה, ניתן הכל. אנחנו מוכנים לקרב". באיור הופיעו הדמויות של סון, לוריס והויביירג ובאנגליה היו משוכנעים כולם שיש כאן משחק: "קיין בחוץ", זעקו הפרשנים באולפנים. זה לא היה המצב. למעשה, מתחת לפני השטח קיין, שחזר לאימונים רק יומיים לפני פתיחת העונה, עמד תחת מכבש לחצים אדיר מהיו"ר דניאל לוי, המנהל הספורטיבי החדש פאביו פראטיצ'י והמאמן נונו אספיריטו שערכו לו שלל שיחות אישיות. קיין העריך את המאמצים והשתכנע בחוזקת הפרויקט.

למעשה, הוא לא שיחק כלל העונה לפני שהודיע לאנשי המועדון שהוא מוותר על בקשתו לעזוב. למען הסר ספק, ביקשו ממנו גם הודעה פומבית. בטוטנהאם האמינו שמסר של ודאות ירגיע את הרוחות ויאפשר לקיין להתרכז מכדורגל. האוהדים יירדו ממנו והתקשורת תפסיק לעסוק בספקולציות מעבר ימים ספורים לפני סגירת החלון. הכל הלך כמתוכנן, מלבד דבר אחד קטן. קיין לא הצליח לעשות את הסוויץ'.

עוד בוואלה!

18:30 בספורט1: טוטנהאם נגד ליברפול

לכתבה המלאה
דניאל לוי יושב ראש טוטנהאם. Alex Burstow, GettyImages
פשוט לא הסכים למכור. דניאל לוי/GettyImages, Alex Burstow

שער הליגה היחיד של קיין העונה נכבש בניצחון 2:3 על ניוקאסל לפני חודשיים. שער אחד ב-1,098 דקות ליגה. הוא לא כבש מאז בשישה משחקי ליגה רצופים - הרצף הארוך ביותר שלו מאז החל לשחק בקביעות בספרס. כמה נדיר הרצף? אנחנו מדברים על שחקן שלא כבש פחות מ-17 שערי ליגה בשבע העונות האחרונות (היחידות שלו כשחקן הרכב קבוע בפרמיירליג). שחקן שבעונת השיא שלו, 2016/17, כבש 30 שערים עם ממוצע של שער כל 87.2 דקות. אשתקד, אגב, בעונה בה סיים כמלך שערי הפרמיירליג, כבש כל 134 דקות. בלי השערים של קיין, טוטנהאם בבעיה. העונה, רק וולבס, ברייטון, ברנלי ונוריץ' כבשו פחות ממנה.

במפעלים האחרים, קיין דווקא כובש. יש לו שער בגביע הליגה ועוד שישה בקונפרנס ליג (שניים מול פאסוס פריירה בפלייאוף וארבעה בשני משחקים מול מורה הסלובנית בשלב הבתים). הוא גם כבש 10 שערים במדי הנבחרת החל מחודש ספטמבר כולל שלושער מול אלבניה ורביעייה בסן מרינו. מה גרם לו לסבול ממעצור פרמיירליג? הסיבה הברורה היא שאי אפשר להשוות את ההגנות של מורה ואלבניה ולהגנות של קבוצות פרמיירליג ועדיין, מדובר בתופעה מוזרה למדי ובעיקר לא אופיינית לגולר ברמתו.

קיין נראה כמו הצל של עצמו במשחקי הליגה. בארבע ההופעות הראשונות שלו העונה. רשם רק ארבעה איומים לשער, מה שגרם לחלק מהפרשנים לפקפק ברצון שלו להישאר. "שום דבר לא הולך לו. הוא משחק כמו אחד שלא רוצה להיות על המגרש. הוא לא במצב המנטלי המתאים לשחק כמו שצריך ולכן להזיז אותו מאור הזרקורים יכול להקל עליו. אני יודע איך זה מרגיש. שישמע לי ויבקש לא לשחק", אמר חלוץ העבר טוני קסקרינו. "הוא בהנגאובר מהקיץ", אמר בהזדמנות אחרת רוי קין כשהוא מתייחס לשפת הגוף העייפה.

אנטוניו קונטה מאמן טוטנהאם. רויטרס
המשיך בקו של נונו. אנטוניו קונטה/רויטרס

מבחינת טוטנהאם, אופציה של לשחק ללא קיין פשוט לא באה בחשבון. מאז שהחלוץ הצהיר שהוא נשאר, כולם פשוט הולכים לידו על ביצים. בעיה? על איזה בעיה אתם מדברים. נונו אספיריטו דאג לחזור על המנטרה: הוא פנטסטי. הוא אדיר. אנחנו רגועים. אנטוניו קונטה שהחליף אותו המשיך בדיוק באותו קו. "אני לא רואה את הקבוצה פותחת בלעדיו. אני תמיד כן עם השחקנים שלי ואם לא הייתי מרוצה מההופעות שלו, תהיו בטוחים שהייתי אומר לו. הוא משחק טוב ועושה עבודה פנטסטית עבור הקבוצה. שחקן כמוהו עם יכולות פנטסטיות תמיד יכול לתת פתרון במשחק. הוא שחקן שלם ואני לא מודאג ממנו".

קיין הוא בהחלט אחד שיכול להתפוצץ ברגע נתון, אבל התחושה היא שבטוטנהאם מתעלמים מבעיה קיימת. משהו עובר עליו. אולי סוג של פוסט טראומה מהקיץ. "הרבה אנשים מדברים על האימפקט הפיזי של טורנירים כאלה, כשאתה צריך להמשיך מיד אחריהם לטרום עונה, אבל שחקנים עוברים הרבה גם מבחינה מנטלית", אמר החלוץ בהתבטאות נדירה לפני כחודש. "בטורניר גדול יש נקודות שיא ונקודות שפל. היינו כל כך קרובים לחלום וזה נלקח מאיתנו ברגע מהיר. היו הרבה דיבורים וספקולציות בקיץ. זו הפעם הראשונה שזה קרה לי, אבל זה חלק מלהיות שחקן גדול והתמודדתי עם זה היטב".

קיין המשיך: "להפסיד בגמר היורו בוומבלי זה משהו שיישאר איתי עד סוף הקריירה. לא אתגבר על זה אלא אם בתקווה נזכה בטורניר גדול. אתה יוצא מטורניר כזה, עייף פיזית, עייף מנטלית ופתאום הליגה מתחילה ואתה צריך לחזור לעניינים. אנחנו צריכים להתמודד עם זה וכבר פחות או יותר רגילים, אבל זה אף פעם לא קל. קשה להפעיל מחדש את הסוויץ' ולהתחיל לירות. הגוף צריך זמן התאוששות פיזית ומנטלית".

הארי קיין, טוטנהאם מול רפאל וראן, מנצ'סטר יונייטד. Mike Hewitt, GettyImages
נראה כמו הצל של עצמו בליגה. הארי קיין/GettyImages, Mike Hewitt

ככל שזמן ההתאוששות מתארך, מתחזקות ההערכות לפיהן מנטלית קיין נמצא בדיוק באותה נקודה בה היה בסוף העונה שעברה. גם תחת מאמן מהטופ כמו קונטה, הוא מבין שיהיה קשה להגיע למקומות שהוא רוצה בטוטנהאם. יכול להיות שוויתר בקיץ, שלא רצה להילחם עד הסוף על עזיבה ולהיות מתויג כבוגד, יכול להיות שבאמת האמין שהוא צריך לתת לפרויקט צ'אנס אחרון. כך או כך או כך, ברור שקיין חייב את המשחק שירים אותו. הוא לא יכול להרשות לעצמו להמשיך להישאב למטה.

קונטה מאמין שזה יקרה היום מול ליברפול (18:30, ספורט1). "אני בטוח שיורגן קלופ שמח שיש לו את מו סלאח בקבוצה, אבל אני שמח שיש לי את הארי", אמר האיטלקי לקראת המפגש בעוד ניסיון להרים לחלוץ שלו את המוראל. "הארי חלוץ ברמה עולמית. אני מבין את זה בכל יום שאני מאמן אותו. הוא אחד מהטובים שהיה לי העונג לאמן. המספרים שלו? זה מאוד מוזר. שיחקתי עם חלוצים חשובים שלא כבשו תקופה ארוכה והדעה שלי עליהם לא השתנתה. רציתי אותם בקבוצה שלי גם כשהם לא כבשו. אם יש לך את הארי קיין בקבוצה, אתה מרגיש חזק יותר זה בטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully