וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי התגאה: "אני ה-GOAT של הקלעים". הפרשנים תוהים: גדול כמו לברון?

ה-NBA חוגגת את השיא ההיסטורי: קרי כבר לא מצטנע, גולדן סטייט מתרגשת מהמסע, כוכבי העבר מבינים כמה שינה את הענף, ויש כבר מי שטוען - הוא אנדרייטד, ההשוואה הרלוונטית היא ג'ורדן. המחוות, התגובות והמספרים מהלילה החגיגי

סטפן קרי חוגג עם אנדרה איגודלה ודריימונד גרין את שבירת שיא השלשות של ה-NBA/מתוך טוויטר

ה-15 בדצמבר 2021 ייחקק בספר דברי הימים של ה-NBA כיום מכונן עבור הקלע הגדול בכל הזמנים ואחד השחקנים הגדולים אי פעם, סטף קרי. המחוות, המילים החמות והשבחים לכוכב גולדן סטייט הגיעו מכל עבר אחרי שעקף את ריי אלן והפך לשיאן השלשות בכל הזמנים.

קרי אמנם לא זכה לחגוג את המאורע לעיני הקהל הביתי בסן פרנסיסקו, אבל התנחם בכך שציין אותו במדיסון סקוור גארדן, "מכה של הכדורסל", שקיבל אותו באהבה רבה ובפרגון אינסופי. "לצערי לא התאפשר לי לעשות את זה בבית, אבל אם כבר מחוץ לבית, זאת תכנית המגירה הכי טובה שיכולה להיות", הודה קרי, שקיבל תשואות רמות מאוהדי הניקס אחרי שבירת השיא, וגם אחרי המשחק בו הצעיד את הווריירס לניצחון 96:105 עם 22 נקודות, כולל 5 שלשות.

7:33 דקות לסיום הרבע הראשון, אחרי שקלע את השלשה השנייה במשחק, הגיע ל-2,974 שלשות בקריירה וניפץ את השיא, קרי זכה לכבוד של מלכים, כשהמשחק הופסק וגולדן סטייט חגגה איתו במשך דקות ארוכות, כשהוא גם מתחבק עם הוריו שהגיעו לצפות במאורע מהיציע, ומקבל מפרגון וחיבוק גם מריי אלן עצמו, שהחזיק בשיא המשך 10 שנים.

"אתם יכולים לי לקרוא לי מעכשיו ה-GOAT (הטוב בכל הזמנים) מבין הקלעים. יש לי את זה עכשיו, בייבי", התגאה קרי בסיום כשחיוך מרוח על פניו. למעשה מדובר בשיא השלשות למשחקים בעונה הרגילה, אבל גם בפלייאוף קרי הוא כבר השליט הבלתי מעורער על תואר הצלף הגדול בכל הזמנים. הוא מחזיק בשיא השלשות בפלייאוף (470) וקלע גם הכי הרבה שלשות בסדרות גמר (121).

כך או כך, קרי אכן כבר שם חותמת על מה שחובבי הכדורסל ראו כבר מזמן: עם כל הכבוד לקלעים אדירים מהעבר כמו אלן ורג'י מילר (שאף הוא נכח במשחק והגיע לברך את סטף מקרוב), קרי נמצא בקטגוריה משל עצמו.

"מדהים לראות את סטף שובר את שיא השלשות של ה-NBA. הוא גרם למהפכה בליגה, וממשיך להשאיר את חובבי הליגה המומים מהאמנות המדהימה שלו ומהיכולת יוצאת הדופן שלו לקלוע", בירך גם קומישינר ה-NBA אדם סילבר, כשהוא מדגיש את האפקט העצום של קרי על האופן שבו הליגה משוחקת מאז שהגארד הצנום הפך לכוכב. "אנחנו מברכים אותו ומאושרים איתו בערב ההיסטורי הזה".

ביציע נכח גם בוב מקילופ, מאמנו של קרי ממכללת דייוידסון הצנועה, ואחד האנשים הראשונים שזיהו את הפוטנציאל שלו להפוך לכוכב על. כך או כך, לעיני כל חובבי הכדורסל שציפו לראות אותו שובר את השיא, קרי סיפק את הסחורה והמשיך את העונה המופלאה שלו, שהופכת אותו לעת עתה למועמד מוקדם ל-MVP.

"זה היה לילה מושלם. הערב הזה פחות או תמצת את האדם והשחקן שהוא סטף קרי. התגובה שלו הייתה מושלמת", אמר סטיב קר, שצעד עם קרי את רוב הדרך בתור מאמן. בכלל, בגולדן סטייט יודעים שיש להם חלק בלתי נפרד מהשיא - הם ראו את קרי גדל ומתפתח, ונראו מאושרים לחגוג איתו את הרגע.

דריימונד גרין אמר ש"אנחנו צופים בו בשחקן הכי גדול אי פעם שבכל מה שקשור ללשים את הכדורסל בטבעת. התמזל מזלי לעבוד איתו באופן צמוד בשנים האחרונות ולהיות חלק מזה. רק חבל לי שקליי לא היה יכול להיות חלק מהערב הזה בגלל שהוא פצוע". גרין אף "התרעם" על העובדה שאת האסיסט לשלשה ההיסטורית שהובילה לניפוץ השיא, חילק לקרי אנדרו וויגינס. "הוא בחיים לא מוסר במצבים כאלה!", הסביר.

כמובן שגם כל הכוכבים ברחבי הליגה בירכו. "ברכות, אחי! הישג מדהים, ועוד יותר מגניב לחגוג אותו בגארדן", צייץ לברון ג'יימס. קווין דוראנט הוסיף: "2,974 ויש עוד בדרך. ברכות לסטף קרי האלוהי", וטריי יאנג כתב: "זה משוגע. האיש הזה פשוט שינה את המשחק!".

בין המברכים היו גם מג'יק ג'ונסון ושאקיל אוניל. "תודה לך סטף, שהובלת מהפכה בענף ושינית אותו לנצח", כתב מג'יק, ושאק חתם: "כשהקריירה שלו תסתיים הוא יהיה בקטגוריה נפרדת לחלוטין בכל מה שקשור לקליעה. הוא הצלף הגדול בתולדות הליגה, בהפרש עצום".

השיא של קרי פתח מחדש את הדיון בנוגע למעמדו ההיסטורי. כך, למשל, סטיבן איי סמית' הציע שלאור הישגיו בקריירה, קרי צריך להיות מושווה למייקל ג'ורדן בדיוק כשם שלברון מושווה אליו. "זאת צריכה להיות ההשוואה הטבעית, ומשום מה לא עושים אותה מספיק. גם אחרי כל השיאים ששבר, סטף ממשיך להיות אחד הכוכבים הכי אנדרייטד שאני זוכר", טען.

מי ספורטאי השנה שלכם?

26%
יאניס אנטטוקומפו
13%
נובאק דג'וקוביץ'
6%
ז'ורז'יניו
43%
רוברט לבנדובסקי
6%
קרסטן ורהולם
6%
קיילב דרסל
הסקר הסתיים
17059 משתתפים

מי ספורטאית השנה שלכם?

22%
איליין תומפסון
7%
סיפאן חסן
10%
יולימאר רוחאס
11%
אמה מקאון
11%
אשלי בארטי
39%
סימון ביילס
הסקר הסתיים
12009 משתתפים

עכשיו, כאמור, המטרה של קרי היא להמשיך לבסס את מעמדו ההיסטורי ולהמשיך את קמפיין ה-MVP שלו. הווריירס ממשיכים להרשים ומציגים את המאזן הטוב בליגה, ואם זה עוד איכשהו יסתיים עם אליפות, זאת כבר באמת תהיה עונה היסטורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully