וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלף הגדול בכל הזמנים: סטפן קרי הפך לשיאן השלשות של ה-NBA

בערב חגיגי ואמוציונלי במדיסון סקוור גארדן, שבר כוכב גולדן סטייט את השיא של ריי אלן עם 5 שלשות ו-22 נקודות בניצחון 96:105 של הווריירס על הניקס, הגיע ל-2,978 שלשות בקריירה וקיבע את מעמדו ההיסטורי. אלן ורג'י מילר הגיעו לברך, אדם סילבר הילל: "הוביל מהפכה"

סטפן קרי חוגג בחדר ההלבשה של גולדן סטייט ווריירס את שבירת שיא השלשות/האתר הרשמי של גולדן סטייט

סטף קרי הוא גדול קלעי השלשות אי פעם, ועכשיו זה רשמי: בערב חגיגי ואמוציונלי במדיסון סקוור גארדן בנוכחות הוריו ובנוכחות ריי אלן שנושל מהתואר, שבר כוכב גולדן סטייט את שיא השלשות בכל הזמנים, עם 5 שלשות ו-22 שלשות שהצעידו את הווריירס לניצחון 96:105 על הניקס.

אחרי המשחק ההיסטורי הלילה, עומד קרי על 2,978 שלשות בקריירה - חמש יותר משל אלן שהחזיק בשיא במשך עשור. קרי הגיע למשחק כשהוא זקוק לשתי שלשות בלבד כדי לנפץ את השיא, ולא נזקק לזמן רב כדי לעשות זאת. את השלשה הראשונה הוא קלע קצת יותר מדקה מהפתיחה, והרגע הגדול הגיע 7:33 לסיום הרבע הראשון, כשצלף שלשה אופיינית הרבה מעבר לקו השלוש. בהתקפה הבאה גולדן סטייט עשתה עבירה מכוונת ולקחה כדי פסק זמן כדי לחגוג את הרגע המיוחד, כשקרי סוחט תשואות אדירות מהקהל ב"מכה של הכדורסל", זוכה לחיבוק חם מהוריו, ומקבל ברכות גם מאלן ומרג'י מילר, שניים מגדולי הקלעים אי פעם שהגיעו אף הם לניו יורק כדי לחלוק לו כבוד.

סטפן קרי, גולדן סטיייט ווריירס, הפך לשיאן השלשות של ה-NBA בכל הזמנים. Al Bello, GettyImages
החותמת האחרונה: זה הקלע הגדול בהיסטוריה. קרי אחרי שבירת השיא/GettyImages, Al Bello
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס חוגג. Al Bello, GettyImages
לא הצליח לעצור את הדמעות. קרי אחרי שבירת השיא/GettyImages, Al Bello

קרי הנרגש התיישב על הספסל כשהוא לא מצליח לעצור את הדמעות, כשבמסך על הגדול במדיסון סקוור גארדן הציגו את נתוני הקליעה הבלתי נתפסים של האיש שהגדיר מחדש את ה-NBA באמצעות השלשה, כולל הספירה העכשווית של 152 משחקים ברציפות עם לפחות שלשה אחת, הרצף השני הכי ארוך אי פעם, שהחל אי שם בדצמבר 2018 (השיא - 157 משחקים ברציפות - שייך גם הוא לקרי בעצמו). בסך הכל, קרי בן ה-33 נזקק ל-789 משחקים כדי לשבור את השיא. ריי אלן, לשם השוואה, ערך 511 הופעות יותר ממנו (1,300) בדרך לשיא.

עוד במהלך המשחק פרסם קומישינר ה-NBA אדם סילבר ברכה משל עצמו לקרי. "מדהים לראות את סטף שובר את שיא השלשות של ה-NBA. הוא גרם למהפכה בליגה, וממשיך להשאיר את חובבי הליגה המומים מהאמנות המדהימה שלו ומהיכולת יוצאת הדופן שלו לקלוע", כתב. "אנחנו מברכים אותו ומאושרים איתו בערב ההיסטורי הזה".

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, עם אביו דל קרי אחרי שבירת שיא השלשות של ה-NBA בכל הזמנים. Al Bello, GettyImages
אבא דל הגיע לחגוג את המאורע ההיסטורי מקרוב/GettyImages, Al Bello
שחקן העבר ריי אלן מברך את שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי על שבירת שיא השלשות של ה-NBA. Al Bello, GettyImages
גם ריי אלן שנושל מהתואר בא לחזק ולברך/GettyImages, Al Bello

למעשה מדובר בשיא השלשות אי פעם למשחקים בעונה הרגילה, אבל גם בפלייאוף קרי הוא כבר השליט הבלתי מעורער על תואר הצלף הגדול בכל הזמנים. הוא מחזיק בשיא השלשות בפלייאוף (470) וקלע גם הכי הרבה שלשות בסדרות גמר (121).

אחרי שבירת השיא, קרי והווריירס נראו מעט מבולבלים אבל הצליחו לשמור על מספיק קור רוח כדי לרשום את ניצחונם הרביעי בחמשת המשחקים האחרונים ולעלות למאזן 5:23, הטוב ב-NBA. קרי סיים כאמור עם 22 נקודות (8 מ-19 מהשדה, 5 מ-14 מהשלוש) לצד 3 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, כשג'ורדן פול (19 נקודות), אנדרו וויגינס (18) ודריימונד גרין (8, 11 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-3 חסימות מסייעים.

לברון בירך

וגם מג'יק

וגם האח סת'

ככה נראה פילוח הקליעות של קרי

את הניקס הדועכים שספגו הפסד רביעי ברציפות ושמיני בתשעת המשחקים האחרונים, הוליך ג'וליוס רנדל עם 31 ו-7 ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully