וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מחפשים הפתעה באיסטנבול, בלייזר יזכה לקרדיט

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 9:14

אחרי ארבעה הפסדי יורוליג רצופים ועם חוסר שקט בחדר ההלבשה, הצהובים יתארחו אצל פנרבחצ'ה (19:45) המתאוששת. הפורוורד צפוי לקבל דקות נרחבות. אנטה ז'יז'יץ': "כל הקבוצה משדרת על אותו הגל"

10 המהלכים הגדולים של הליגה הספרדית, המחזור ה-12/ספורט1

מכבי תל אביב תקווה מאוד לצאת הערב (שלישי, 19:45) מהמשבר אליו נקלעה בעונת היורוליג שלה כשתתארח באולקר ספורטס ארינה של פנרבחצ'ה. הצהובים הפסידו את ארבעת משחקי היורוליג האחרונים שלהם, ואיבדו את היתרון שהיה להם בטבלה עם מאזן של שבעה ניצחונות מול שבעה הפסדים. מנגד פנר פתחה את העונה רע אך ניצחה את שני המשחקים האחרונים שלה.

בכמה מילים: מכבי תל אביב הגיעה אתמול בשעות אחר הצהריים לאיסטנבול אחרי שערכה את האימון המסכם ביד אליהו. שחקני ואנשי הקבוצה העידו על אווירה טובה בין השחקנים, אך מתוחה לאור התוצאות, ועל רצון גדול מאוד לעצור את הנפילה של השבועות האחרונים בעזרת תוצאה טובה. במכבי הראו לשחקנים חלק מהדקות הטובות שלהם ממשחקי החוץ האחרונים נגד צסק"א מוסקבה וריאל מדריד על מנת להחזיר מעט מהביטחון שאבד לחלק מהשחקנים.

עוז בלייזר, דריק וויליאמס, שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
יקבל קרדיט. עוז בלייזר/דני מרון

בצד המקצועי תנסה מכבי לעצור חלק מהטריו המוביל של פנרבחצ'ה - נאנדו דה קולו, מרקו גודוריץ' ויאן וסלי שנמצא בכושר מצוין לאחרונה, אך בקבוצה יודעים כי העובדה שהשלושה במומנטום טוב תהפוך את המשימה כמעט לבלתי אפשרית. מנגד במועדון יודעים שאם היכולת ההתקפית החלשה שהחלה בסוף המשחק נגד ריאל מדריד והמשיכה בחלקים גדולים של המשחק נגד קאזאן ובמשחק נגד הפועל באר שבע, תמשיך, הם יהיו בבעיה.

מי שצפוי לקבל את ההזדמנות הנרחבת שלו בהתמודדות הוא עוז בלייזר. המאמן יאניס ספרופולוס הודה אתמול כי הפורוורד הישראלי נמצא בכושר טוב בחודש האחרון וכי הוא מרגיש שהוא מוכן לקבל תפקיד משמעותי יותר גם ביורוליג. במכבי מקווים כי בלייזר יתעלה בהתמודדות ויפתיע.

"זה עוד משחק קשה בחוץ", אמר אנטה ז'יז'יץ' לקראת המשחק, "אחרי ארבעה הפסדים, אני חושב שזה קשה אבל כולנו צריכים להעלות את הרמה שלנו ולעשות את המיטב שלנו כדי לחזור למסלול הניצחונות. ברור שיש תחושה שונה כשאתה מנצח וכשאתה מפסיד, אבל כל הקבוצה משדרת על אותו גל, תומכים אחד בשני ועושים את המיטב שלנו. יאן וסלי שחקן מצוין, הוא הרבה שנים ביורוליג ואני מצפה לשחק ולהתמודד איתו. נראה איך זה יילך".

עוד בוואלה!

למרות הצטברות התקריות, מכבי תל אביב לא תעניש את ג'יימס נאנלי

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ג'יילן ריינולדס מול שחקן קאזאן או. ג'יי. מאיו. דני מרון
חוזר מפציעה וינסה לעצור את וסלי. ג'יילן ריינולדס/דני מרון

ג'יילן ריינולדס סיפר אתמול כי הוא מרגיש טוב יותר ויהיה בסדר לקראת המשחק: "זה בהחלט משחק גדול עם הרבה לחץ, האוהדים סומכים עלינו. העניין המרכזי הוא להתחיל באימון - להבין מה צריך לעשות כדי לעצור את היריבה בהתקפות המתפרצות ואיך לתקוף אותה בריבאונדים. זה מאץ' אפ טוב, יש לנו שחקנים טובים במשחק הפנים. אנחנו צריכים להילחם על הפרקט ולעבוד קשה".

במרכז ההתמודדות: ג'יימס נאנלי. אחרי כל הדיבורים סביבו והתקרית בשבוע שעבר, ינסה הגארד להוכיח שהוא עדיין אחד השחקנים המרכזיים של מכבי תל אביב ולהשתיק קצת מהביקורות.

הנתונים: ב-23 מפגשים עד היום בין מכבי תל אביב לפנרבחצ'ה, המאזן עומד על 9:14 לטובת הצהובים. מאז סדרת הפלייאוף ביניהן, שנגמר בניצחון חלק של הטורקים, נפגשו הקבוצות 10 פעמים, כשרק בעונה אחת מי שהשיגה את הניצחון הראשון באותה עונה, לא ניצחה גם במשחק השני.

ג'יימס נאנלי ודרק וויליאמס שיחקו בעברם בפנרבחצ'ה. נאנלי שיחק במשך שנתיים במדי הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' וזכה איתה ביורוליג, ואילו וויליאמס היה שותף לעונה פחות מוצלחת בעונת 2019/20. כשנאנלי שב לטורקיה לשחק נגד פנרבחצ'ה עם מילאנו הוא רשם שיאי קריירה ביורוליג במדד (33) ונקודות (26).

שחקן קאזאן או. ג'יי. מאיו מול שחקן מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי. דני מרון
פוגש את האקסית אחרי שבוע סוער. ג'יימס נאנלי/דני מרון

מספר רב של שחקני פנרבחצ'ה מחזיקים בשיאים האישיים שלהם דווקא נגד מכבי תל אביב - מרקו גודוריץ' ומליח מחמוטוגולו עם 5 שלשות, נאנדו דה קולו עם 4 חטיפות, אקילה פולונרה עם 6 אסיסטים ו-5 חסימות, ודווין בוקר עם 12 ריבאונדים. בצד השני גם ארבעה שחקני מכבי השיגו שיאים נגד פנרבחצ'ה - נאנלי, דריק וויליאמס עם 6 ריבאונדים בהתקפה, סקוטי ווילבקין עם 10 אסיסטים ואנג'לו קלויארו עם 6 ריבאונדים בהתקפה.

יאן וסלי רחוק 4 חסימות מהמקום השמיני בכל הזמנים ביורוליג בחסימות, שם נמצא סטפון לזמה. הוא רחוק גם 23 נקודות מדד מאנטה טומיץ' המדורג שמיני בכל הזמנים. סקוטי ווילבקין, שקלע 14 זריקות עונשין רצופות ביורוליג, רחוק 2 שלשות בלבד מהמקום ה-12 בכל הזמנים בשלשות ביורוליג שם נמצא ג'יי אר הולדן עם 377.

היריבה: פנרבחצ'ה פתחה את העונה הנוכחית בצורה מזעזעת עם שלושה ניצחונות בלבד מ-12 המשחקים הראשונים של העונה, והיה נראה כי היא כבר איחרה את הרכבת, אלא ששני ניצחונות על מונאקו וזניט בשני המחזורים האחרונים הפיחו תקווה אצל הטורקים. שני שחקנים מובילים את פנר העונה - יאן וסלי שנמצא בכושר פנטסטי ונאנדו דה קולו באחת העונות הפחות טובות שלו בקריירה. הצהובים שחורים מגיעים בסגל מעט חסר כשאכילה פולונרה, אחד השחקנים החשובים בסגל, בספק גדול.

שימו לב ל: דשון פייר. הפורוורד שהיה מועמד למכבי תל אביב לפני שנתיים, נמצא בעונה פחות טובה באופן משמעותי מהעונה שעברה, אלא שדווקא נגד זניט בשבוע שעבר הוא התעורר וייתכן מאוד שחזר לכושר משחק טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully