וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבפה חגג עם צמד לרשת מונאקו והגיע ל-100 שערי ליגה במדי פ.ס.ז'

החלוץ המצוין רשם ציון דרך מרשים דווקא מול האקסית, שמונה ימים לפני שהוא חוגג 23, והמוליכה עם יתרון 13 נקודות בפסגה

הסיכום השבועי של ספורט1/ספורט1

המחזור ה-18 בליגה הצרפתית ננעל היום (ראשון) עם צמד של קיליאן אמבפה, שהוביל את פריז סן ז'רמן ל-0:2 על האקסית מונאקו וסידר פער 13 נקודות בפסגה. היום החל עם ה-0:0 בין ליל לליון ועם הפסדה של ראן 2:1 לניס. מארסיי ניצלה את זה ועלתה למקום השני עם 0:2 בשטרסבורג.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער. רויטרס
לא התחשב באקסית. קיליאן אמבפה/רויטרס

פריז סן ז'רמן - מונאקו 0:2

קיליאן אמבפה הוביל את מונאקו לאליפות מדהימה ב-2016/17, עונה לאחר מכן עבר לפריז ומאז הוא חובט באקסית פעם אחר פעם. שלושער ב-2018/19, צמד לפני שתי עונות, צמד בעונה שעברה והנה עוד צמד, בעזרתו גם הפך לשחקן הצעיר אי פעם שמגיע ל-100 שערי ליגה במדי קבוצה אחת - שמונה ימים לפני יום הולדתו ה-23. הסקורר שהבקיע פעמיים גם נגד קלאב ברוז' בליגת האלופות, דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-12 אחרי שאנחל די מריה הוכשל ברחבה והוסיף רגע לפני ההפסקה בזכות בישול של ליאונל מסי. מונאקו, שבעונה שעברה ניצחה את פ.ס.ז' פעמיים בליגה, נעצרה אחרי חמישה משחקים ללא הפסד ויכולה רק לתהות מה היה קורה אילו הכדור של סופיאן דיופ היה נכנס בדקה השנייה.

דקה 2: וראטי איבד כדור לדיופ, שביצע דאבל-פס עם בן ידר ומתוך הרחבה כבר הכניע את דונארומה, אבל למזלו של השוער האיטלקי הכדור פגע בקורה וחזר היישר לידיו.

דקה 12: גול! די מריה נתקל בסידיבה ברחבה ואז נפל. בדיקת VAR הראתה כי הייתה דריכה של המגן והשופט הצביע על הנקודה הלבנה, ממנה אמבפה לא התקשה לדייק. 0:1 לפריז סן ז'רמן.

דקה 45: גול! מסי דהר ממחצית המגרש, הוביל את הכדור עד לרחבה ואז הסיט שמאלה לאמבפה שסובב כדור נהדר אל הפינה הרחוקה. 0:2 לפריז סן ז'רמן ו-100 שערי ליגה במדי הקבוצה לאמבפה - הצעיר ביותר שעושה את זה בליגה הבכירה.

דקה 50: ברנאט מתח שריר וירד לחדר ההלבשה כשהוא לא יכול להמשיך. המגן הספרדי מתקשה לחזור לעצמו מאז הפציעה הקשה, קהרר נכנס במקומו.

דקה 71: מסי נשלח לרחבה ויכול היה לכבוש מזווית אלכסונית בצד ימין, אבל הבעיטה שלו ליטפה את הקורה בדרכה החוצה.

עוד בוואלה!

שני בהגרלת האלופות: כל הסגניות רוצות את ליל, רונאלדו יקבל את מסי?

לכתבה המלאה
במבה דיינג שחקן מארסיי. John Berry, GettyImages
יופי של שער. במבה דיינג/GettyImages, John Berry

שטרסבורג - מארסיי 2:0

המארחת קיוותה שהתקופה הטובה שלה (שישה משחקים ללא הפסד) תאפשר לה גם לנצח את מארסיי לראשונה מאז אפריל 2005, אבל הקבוצה של חורחה סמפאולי הייתה עדיפה והשיגה שלוש נקודות שהקפיצו אותה למקום השני. במבה דיינג הועדף בחוד על פני ארקדיוש מיליק והחזיר בגדול, עם מספרת מרהיבה בדקה ה-62 אחרי הרמה של לואיס הנריקה. הבלם הקרואטי דויה צ'אלטה-צאר נגח את השני בדקה ה-83 אחרי קרן של דימיטרי פאייה, שרשם בישול שביעי העונה.

שחקני ניס חוגגים עם יוסף עטאל (שני משמאל). רויטרס
שער ניצחון יקר. יוסף עטאל חוגג/רויטרס

ראן - ניס 2:1

שלושה הפסדי בית רצופים גרמו לניס לאבד את המקום השני לטובת ראן, אבל בקרב הצמרת היא ניצחה במגרשה של יריבתה, בדיוק כפי שעשתה בעונה שעברה, וצימקה את הפער ממנה לנקודה בלבד. קספר דולברג הדני דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-19 ובישל למגן יוסף עטאל בדקה ה-51, כשראן הצליחה רק לצמק מראשו של בנז'מן בוריז'ו בדקה ה-59.

שחקן ליל בוראק יילמאז מול שחקן ליון קסטלו לוקבה. רויטרס
הפעם לא חגג על חשבון ליון. בוראק יילמאז מול קסטלו לוקבה/רויטרס

ליל - ליון 0:0

אחד המשחקים המכוננים באליפות של ליל בעונה שעברה היה מול ליון, עם הקאמבק המופלא מ-2:0 ל-2:3 בחוץ במחזור ה-34. בוראק יילמאז כבש אז צמד ובישל לג'ונתן דייויד, אבל הפעם שניהם לא הצליחו לנצל את החיסורים הרבים בסגל של פטר בוס וליל הסתפקה בנקודה ובמשחק תשיעי ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות, אחרי ההישג המרשים שלה והעלייה לשמינית גמר ליגת האלופות מהמקום הראשון. ליון, שעלתה לשמינית גמר הליגה האירופית, נחלצה בתוספת הזמן כשאנתוני לופס הכשיל את גבריאל גודמונדסון המחליף, אבל המהלך נפסל בגלל נבדל. השוער הפורטוגלי גם סיפק לפני כן שתי הצלות גדולות.

משחקים נוספים

אנז'ה - קלרמון 1:0
לקלרמון: מוחמד באיו (84 בפנדל)

מץ - לוריין 1:4
למץ: פאפ מטאר סאר (5), מוריץ ינץ (עצמי, 9), פאריד בולאיה (19), איברהימה ניאן (80). ללוריין: מוריץ ינץ (69)

טרואה - בורדו 2:1
לטרואה: קסאבייה שבאלרן (28). לבורדו: יוהאן סאלמייה (עצמי, 30), הוואנג אוי-ג'ו (54)

תוצאות סוף השבוע:

נאנט - לאנס 2:3
ברסט - מונפלייה 4:0
ריימס - סנט אטיין 0:2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully