וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיפה מתחילים? על העתיד המעורפל של בית"ר ירושלים

עודכן לאחרונה: 10.12.2021 / 15:01

יוסי מזרחי לקח על עצמו את המושכות להשאיר את בית"ר ירושלים בליגה, אך יודע שלא מדובר במשימה פשוטה, וזה עוד לפני ההחלטות הכלכליות של ינואר. וגם: ההשפעה של ארווין קומאן על הפריחה של ירדן שועה

תקציר: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב 2:1/ספורט1

1.

ליוסי מזרחי יש תכנית עבודה סדורה עבור בית"ר ירושלים, גם לבוגרים וגם לנוער. כבר בסיום העונה שעברה הוא הגיש למשה חוגג דו"ח ובו הסביר את הבעיות והשינויים הנדרשים, אך הבעלים לא התייחס יותר מדי. כמנהל מקצועי במחלקת הנוער הוא נהנה וסובל במקביל. נהנה מהעבודה וסובל מהקשיים, מהעובדה שלא מאשרים את הדברים הכי בסיסיים שצריך במחלקת נוער לגיטימית, תוצאה של מועדון תחת נאמן.

ועדיין, הלחץ של הבוגרים במאבקי התחתית זה משהו שהעדיף לוותר עליו אך במקביל כולם ידעו כי ברגע שייכנס לחדרו של אלי אוחנה ויתבקש לקחת את התפקיד, הוא לא יגיד לא. עם כל הכבוד להיגיון, הרוח הבית"רית במצב הזה מגייסת את אלה שנאמנים לה באמת, ומזרחי הוא אחד כזה. והאמת, מבלי שישים לב, הישארות עם בית"ר בליגה תסיים את קריירת האימון שלו עם הרבה יותר יוקרה והערכה לחלק שלו כמאמן בית"ר לדורותיה, מה שלא קיבל בכל הקדנציות הקודמות, כולל באליפות בה זכה בעידן גאידמק.

מה שהקל על מזרחי לקבל את ההחלטה זאת העובדה שהוא לא לבד ובמערכת כבר יש את גל כהן. כשארווין קומאן עזב הוא ייעץ להנהלת המועדון כי גל כהן זה מאמן צעיר ומוכשר שיכול להתפתח היטב יחד עם המערכת בשנים הבאות: "הוא חריף, חכם, מבין עניין ורעב ללמוד כל דבר", אמר ההולנדי על עוזרו. היומיים שבהם מזרחי שהה לצד כהן לקראת המשחק עם מכבי תל אביב, הוסיפו לתחושה של המאמן כי יהיה לידו מי שיארגן את תבניות האימון וההכנות והוא בעיקר יצטרך להוסיף את הידע המקצועי הרחב והניסיון שבית"ר זקוקה לו ואפילו לחנוך את כהן.

יוסי מזרחי עם גל כהן באימון בית"ר ירושלים. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
העובדה שגל כהן במערכת הקלה על ההחלטה של יוסי מזרחי/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

2.

ביום ב' תפגוש בית"ר את מכבי חיפה בסמי עופר ובמחזור הבא את הפועל באר שבע בטרנר. בתווך ישנו משחק גביע נגד הפועל עפולה. בבית"ר מתקשים לראות כיצד מביאים נקודות משני משחקי הליגה הקשים ביותר אך מנסים לשדר אופטימיות. במשחק נגד מכבי תל אביב מי שהחזיקו את החלק הקדמי היו ירדן שועה ולירן רוטמן. הזרים כמעט שלא באים לידי ביטוי וזה משהו שמאוד מדאיג את הצוות המקצועי.

ייאמר לזכותם של ריצ'מונד בואצ'י ואדווין ג'סי שהם מאוד רוצים, אפילו יותר מדי. בירידה לחדר ההלבשה לאחר ההפסד למכבי תל אביב, ג'סי, שגם לאחר החלפתו כעס, אמר לכולם: "לא מבין למה דברים לא מסתדרים לי על המגרש, כל כך חיכיתי למשחק הזה, אני לא מבין למה זה לא מתחבר לנו?". בבית"ר מסבירים את הנושא של ג'סי כי הקשר מאוד רוצה ומפעיל על עצמו לחץ גבוה מדי, האי שקט הזה פוגע לו במשחק וגורם לו לבוא יותר מדי אחורה כדי לקחת כדורים ולהסתבך במקום לשחק פשוט. הדבר השני הוא שהוא חייב לחשוב יותר תכל'ס, יותר קדימה לחפש את השער או את המסירה החכמה, כפי שעשה בתחילת העונה.

שחקן בית"ר ירושלים, ריצ'מונד בואצ'י. דני מרון
משתוקק לשער שיחזיר לו את שמחת החיים. בואצ'י/דני מרון

בנוגע לבואצ'י, החלוץ קצת מדוכדך לאחרונה, משהו שטבעי לחלוץ שלא הבקיע תקופה. מה גם שהוא מאוד רוצה להיות מוזמן לאליפות אפריקה עם נבחרת גאנה, אך חושש שהעובדה כי אינו פותח ולא מבקיע לאחרונה תגרום להדחתתו מהסגל. אגב, במידה שיוזמן, הוא ייעדר לאורך חלק גדול מחודש ינואר, אם לא כולו (בהתאם להתקדמות גאנה בטורניר), מה שיכול לייצר לבית"ר בעיה לא פשוטה, שכן ישנו גם ניסיון למכור את ירדן שועה במהלך החלון.

מרקו ינקוביץ' זה סיפור בפני עצמו. השחקן מילמל כמה פעמים לאחרונה כי "הקבוצה חלשה, זה מוציא לי את האנרגיות" ובבית"ר רוצים לעבוד איתו בדיוק על הנקודה הזאת. כשינקוביץ' חסר אנרגיות, לא רק שהוא לא תורם, הוא גם גורם נזק. ועדיין, מדובר בשחקן קישור שאין לבית"ר תחליף עבורו כרגע. השלישייה הנוכחית שפתחה נגד מכבי תל אביב: מארה, זרגרי ותמיר עדי, רחוקה מלהיות דומיננטית. יש במועדון אפילו מי שאמרו כי "קשה לשחק כדורגל שאין כמעט קישור" וזה משהו שכל אחד מהשלושה הללו צריך להפנים, הם שווים יותר ממה שהם נתנו עד עכשיו בתפקיד.

ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
משחקן שרק רצו להיפטר ממנו הוא הפך שלא רואים איך בית"ר מייצרת היום גול בלעדיו. ירדן שועה/דני מרון

3.

הדרבי הירושלמי בגביע הטוטו בקיץ היה אולי הרגע הכי חזק של ארווין קומאן עם ירדן שועה. בשל עבירת משמעת המאמן השעה אותו והגיע לדרבי ללא חלוץ, אך גם אמר לחלוץ שהרגיש יותר מדי נוח: "גם אם אצטרך לעלות עם בלם בהתקפה, אם לא תהיה מקצוען אתה לא תשחק ולא תתלבש, לא משנה מה בעל הבית יגיד".

לפני שארווין קומאן נפרד מבית"ר, הוא עוד הספיק לומר לירדן שועה בשיחה כי "אתה בדרך הנכונה, אין דרך אחרת, אתה השחקן הכי מוכשר כאן, אם תיקח את זה למקום הנכון אתה תגיע לרמות הגבוהות, אם תחזור אחורה אתה תסתכל על עצמך עוד עשר שנים ולא תסלח לעצמך". בתווך, קומאן שיחק איתו משחק פשוט של 'אתה תבחר' ואמר לו את זה מספר פעמים, בכל פעם ששועה הפגין רצינות הוא חזר לתמונת ההרכב, בכל פעם שלא הוא עף מהאימון או מצא עצמו מחוץ לסגל, בסוף שועה החליט שהדרך הנכונה בריאה יותר.

ירדן שועה החדש הבקיע ארבעה שערים, הוסיף בישול, ספרינטים על 60 מטר בזמן פציעות. הוא מדבר על רצון לעבור לאירופה בינואר או בקיץ, ירדן שועה משלים חודשיים של שינוי גישה קיצוני ומתחיל לקצור את הפירות. משחקן שרק רצו להיפטר ממנו הוא הפך שלא רואים איך בית"ר מייצרת היום גול בלעדיו. הוא לא רצה לשמוע על פסיכולוג או מאמן מנטאלי, זילזל בחדר כושר, לא הקשיב לאף אחד. עד שברגע אחד עם עצמו עשה את השינוי, שינוי מבורך שנקווה בשבילו ובשביל בית"ר שיימשך כמה שיותר זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully