וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד של משה חוגג: "אסירים מאיימים עליו, מוצג כחיה בקרקס"

נציגיו של בעלי בית"ר ירושלים המצוי במעצר מאז 18 בנובמבר, הגישו מכתב בהול לראש יאח"ה: "הוא לא מקבל זכויות בסיסיות, יצא לו מקק מהמעיל, הוא לא יכול לישון או לאכול"

בווידאו: דיון הארכת מעצר בפרשת המשחק הגדול/מערכת וואלה!

עורכי דינו של משה חוגג פרסמו היום (חמישי) מכתב אותו שלחו לתת ניצב אלי מקמל, ראש היחידה לחקירות הונאה, ובו תלונות קשות על תנאי המעצר של בעלי בית"ר ירושלים.

עמית חדד ומשה מזור, עורכי דינו של חוגג, כתבו בין היתר: "מיצוי הליכי החקירה, אין פירושה כי נתונה לגורמי החקירה הרשות לנהוג במרשנו באופן מחפיר ולכלוא אותו בתנאי מעצר בלתי אפשריים ולא אנושיים, תוך ניסיון להלך עליו אימים ולפגוע בזכויותיו היסודיות ביותר להליך הוגן. לגורמי החקירה אסור לחקור את מרשנו לאחר לילות ללא שינה כשהוא עייף ורעב.

"מרשנו מוחזק בכלא הדרים. תא המעצר כולל תנאים סניטריים בלתי מתקבלים על הדעת, שאינם עומדים בסטנדרטים בסיסיים. תא המעצר שורץ מקקים וחרקים אחרים, שאינם מאפשרים למרשנו לישון או לאכול בו. הדברים הגיעו עד כדי כך שבמהלך החקירה היום יצא ממעילו של מרשנו מקק חי...

משה חוגג בית"ר ירושלים. דני מרון
משה חוגג/דני מרון

"במשך כל מעצרו התריע מרשנו בפני הגורמים הרלוונטיים כי מושמעים כלפיו איומים מעצירים ואסירים אחרים, לפיהם אם לא יעביר אליהם כספים, הם ירצחו אותו ויפגעו בבני משפחתו. בשל כך, ביקש מרשנו לשהות בהפרדה - תחינותיו לא נענו.

"יציאתו של מרשנו מהמעצר ובחזרה, רצופה עינויים והתעללות שלא לצורך. חקירתו של מרשנו הסתיימה אתמול בשעה 16:00 לערך. במקום להסיע את מרשנו בתום יום החקירה לבית המעצר (נסיעה שאמורה להימשך כ- 30 דקות), טולטל מרשנו בדרכים שעות ארוכות, ורק בשעה 23:30 הוא הגיע לבית המעצר. מרשנו, שסבל מעייפות יתר נדהם לגלות שכבר בשעה 2:00 לפנות בוקר, הוא נדרש לצאת מתא המעצר כדי להגיע לחקירה במשרדי להב.

"גם הפעם מרשנו טולטל בדרכים במשך שעות ארוכות, כשמעבירים אותו בין מספר רב של רכבים משך כל אותו הלילה. בכל עצירה ועצירה הפך מרשנו 'לאטרקציה' עבור גורמי אכיפת החוק, שהגיעו לצפות בו משל היה חיה בקרקס.

"במהלך החקירה היום שיתף מרשנו את חוקריו בעייפות הקיצונית ממנה הוא סובל. במקום לאפשר למרשנו להתאושש ולנוח מעט, נאמר למרשנו שניתן לעשות הפסקה בחקירה, אך הדבר יחייב את המשטרה להמשיך ולהאריך את מעצרו. ברור שמול ברירה כזו מרשנו 'ויתר' על המנוחה לה הוא נדרש כל כך.

"התנהלות זו אינה עומדת בסטנדרט המקובל ויש בה משום איום במעצר. היא גם מנוגדת להסכמה לה הגיעו הצדדים לפיה ככל ולא יוגש נגדו כתב אישום, ביום שלישי ישתחרר מרשנו בתנאים מגבילים. מדובר באמירה חמורה ביותר; שפוגעת קשה בזכויותיו הבסיסיות והאנושיות של מרשנו ואף עשויה להשליך על קבילות ההודעות שנגבות ממנו. לא יעלה על הדעת שמרשנו יבקש להתפנות או לעצור להתרעננות, אך החוקר ימנע זאת ממרשנו באמצעות השמעת איומים כאילו מעצרו של מרשנו יוארך בשל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully