וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב לא פוסלים שינוי בקרוב: "אי אפשר להמשיך ככה לאורך זמן"

10.12.2021 / 7:20

הצהובים רשמו הפסד רביעי ברציפות ביורוליג, ושמעו שריקות בוז מהקהל וקריאות "תתפטר" לספרופולוס. במועדון עשויים להגיב בשינוי בסגל או בגזרת המאמן אם יפסידו בשבוע הכפול הקרוב, אכזבה מנאנלי. בלייזר: "שמים על עצמנו יותר מדי לחץ", אוואנס: "אסור להוריד את הראש"

הסיכום השבועי של ספורט1/ספורט1

1. התקופה הרעה שעוברת על מכבי תל אביב המשיכה אמש (חמישי) ביד אליהו כשהצהובים הפסידו 87:76 ליוניקס קאזאן במחזור ה-14 ביורוליג. זה היה ההפסד הרביעי ברציפות של הצהובים ביורוליג, הרביעי ברציפות בכל המסגרות, והקבוצה התדרדרה למאזן של שבעה ניצחונות מול שבעה הפסדים, אחרי שרק לפני קצת יותר מחודש עמדה על מאזן של חמישה ניצחונות מול שני הפסדים.

מכבי עוד הובילה בתום הרבע השלישי נגד קאזאן 63:66 לפני שרבע בלהות אחרון הכריע את המשחק. הצהובים קלעו ברבע הזה 3 זריקות מהשדה מ-16 נסיונות, כשסקוטי ווילבקין מחטיא את כל 5 הזריקות שלו, והמארחים איבדו 4 כדורים והפסידו אותו 22:8.

"הפסד כואב, אין ספק. רצינו לחזור הביתה אחרי רצף משחקי החוץ שהיה לנו ולא ניצלנו את זה", אמר עוז בלייזר בסיום המשחק, "סיימנו את המשחק ברבע הרביעי לא טוב גם הגנתית וגם התקפית. לא הוצאנו לפועל ולא קלענו מספיק. צריך להמשיך הלאה, זו עונה ארוכה, ממשיכים הלאה. רצינו מאוד את הניצחון הזה כדי לצאת לדרך חדשה, צריכים לשחק יותר משוחרר בסוף המשחק, זו עונה ארוכה, עשינו רצף של ניצחונות ועכשיו אנחנו ברצף של הפסדים. אני מאמין בחבר'ה ומאמין שאנחנו יכולים לצאת מזה".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם ג'יימס נאנלי, ג'יילן ריינולדס. דני מרון
לקהל מתחיל להימאס. מכבי מתוסכלת/דני מרון

קינן אוואנס הוסיף כי: "זה היה משחק צמוד לכל אורכו, עשינו ריצות והם עשו ריצות, ברבע האחרון היה קשה לנו לקלוע, הם ביצעו כמו שצריך וניצחו את המשחק ברבע האחרון. אנחנו עדיין אותה קבוצה, אותה קבוצה שניצחה חמישה משחקים ברציפות, זה החיים ביורוליג, יש דברים שאנחנו צריכים לתקן. היו הפסדים צמודים, צריכים לדעת להתגבר על המהמורה הזאת".

אם ההפסד לא הספיק אז במהלכו נשמעו קריאות בוז לעבר יאניס ספרופולוס שהוציא את עוז בלייזר מהמגרש אחרי כדקה ברבע השלישי, ובסיום לעבר כל הקבוצה. כמו כן עשרות רבות של אוהדים לקראו לעבר המאמן "תתפטר". ספרופולוס הגיב בפליאה כלפי אותן קריאות וניסה אף להסביר את החילוף של בלייזר, אך הביקורת עליו המשיכה גם מחוץ לכותלי ההיכל עם כמה אוהדים מתוסכלים שהתייאשו מלחכות לומר למאמן את דבריהם בסיום.

בחדר ההלבשה ניסה ספרופולוס להרים את השחקנים: "הוא אמר שאנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה ולהישאר ביחד, אנחנו משפחה אחת ושאנחנו נמצא את הדרך ונצא לדרך חדשה בקרוב ואי אפשר להתעכב על רצף ההפסדים, אם נתעכב על רצף ההפסדים לא ננצח בהמשך", סיפר בלייזר.

עוד בוואלה!

יאניס על הקריאות נגדו: "זה כמו להרביץ לילד שלך במקום לתמוך בו"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
עוד רבע אחרון חלש. ווילבקין/דני מרון

2. התסכול בקרב שחקני מכבי תל אביב והצוות המקצועי הוא גדול, כמו גם בקרב הדרג הניהולי של הקבוצה. התחושה היא כי מכבי זרקה בהפסד נגד קאזאן, כמו בהפסד נגד אלבה ברלין, את כל הרצף הטוב שהיה לה והיא עומדת בפני רצף קשה מאוד של משחקים שעלול להרחיק אותה מתמונת הפלייאוף.

גורמים שונים במכבי לא פסלו אפשרות לבצע שינוי כלשהו בקבוצה, אם בגזרת הסגל או במקרה הקיצוני יותר בגזרת המאמן, אך ככל הנראה שינוי כזה, אם ייעשה, יהיה רק אחרי שני המשחקים נגד פנרבחצ'ה ואפס אנדולו בשבוע הבא ובהתאם לתוצאות. "מה שבטוח שככה אי אפשר להמשיך לאורך זמן", אמר אחד מאנשי מכבי במהלך הלילה, "אנחנו לא רוצים לזרוק את העונה לפח".

יאניס ספרופולוס אמר בסיום המשחק כי לא חשב על לבצע שינויים בסגל השחקנים, אך בקבוצה מצביעים לעבר ג'יימס נאנלי כאחד הגורמים שעשויים לשלם את המחיר לאור היכולת החלשה שלו לאחרונה. נאנלי דווקא קלע 12 נקודות נגד ראזאן, רובן מהקו, אך המשיך ביכולת הקליעה החלשה שלו עם שלשה אחת בלבד מ-3 נסיונות. העובדה כי קמרון טיילור שיחק קצת יותר מדקה לא מקנה לו יותר מדי ביטחון להמשך, אך נראה כי העובדה שמדובר בשחקן זול שנמצא על תקן שומר הגנתי, שומרת אותו בביטחון בסגל נכון להיום.

שחקן קאזאן או. ג'יי. מאיו מול שחקן מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי. דני מרון
ישלם את המחיר? נאנלי/דני מרון

3. חמש שנים ושמונה ימים עברו מהפעם האחרונה בה מאמן קיבל כל כך הרבה ביקורת על חילוף במכבי תל אביב. אז זה היה רמי הדר שהוציא את גל מקל אחרי 19 שניות על המגרש במשחק ביתי נגד אנדולו אפס, ואמש יאניס ספרופולוס הוציא את עוז בלייזר אחרי דקה וחצי וקיבל שריקות בוז רמות. ספרופולוס הסביר כי החליף את בלייזר כי מריו הזוניה, עליו שמר, הוחלף בגארד אייזיאה קאנן לו התאים את ג'ון דיברתולומיאו שאף נכנס טוב למגרש.

"לא מתייחס לקריאות מהקהל, מרוכז במגרש, זה היה חילוף טקטי של מאצ'אפים, אני מקבל את זה, זה חלק מלהיות שחקן בקבוצה זה לקבל את ההחלטות של המאמן", הגיב בלייזר לסיטואציה המוזרה אליה נקלע, "הוא רצה לסדר את המאצ'אפ מול השחקן, אין לי שום בעיה עם זה, אני מתרגש במה הקבוצה צריכה על המגרש. אני מקווה שהקהל יביע תמיכה בי גם בדברים טובים. אין לי מה להתעסק בזה בכלל, זה היה חילוף טקטי וזה היה בסדר גמור".

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס עם עוז בלייזר, ג'יילן ריינולדס. דני מרון
נקלע לסיטואציה מוזרה. בלייזר/דני מרון

4. 19 נקודות משותפות קלעה מכבי תל אביב ברבע האחרון נגד ריאל מדריד וקאזאן וספגה 44. היא לא הצליחה לייצר משחק שוטף, וגם כשהגיעה למצבים מצוינים החטיאה לייאפים קלים. בקבוצה ייחסו את הנפילה הזאת בשני המשחקים האחרונים בעיקר למתח ולחץ, ופחות לעייפות, והזכירו שמתוך 12 המשחקים שקדמו לשניים האחרונים זה קרה רק פעם אחת נוספת, נגד פנאתינייקוס בבית, במשחק שמכבי הצליחה בסופו של דבר לנצח.

"אנחנו צריכים לראות מה קורה לנו ברבעים אחרונים, זה לא פעם ראשונה, אנחנו שמים על עצמנו יותר מדי לחץ. צריכים לשפר את זה, לשחק חופשי כמו כל המשחק, ולא בכבדות והססנות כמו ברבע האחרון", הסביר עוז בלייזר וקינן אוואנס הוסיף: "זה קצת מכל דבר, בסוף אנחנו צריכים להישאר ביחד והעיקר זה ההגנה. צריכים להוריד את הלחץ ולנסות לנצח את המשחק ברבע הרביעי, יהיו עוד הרבה משחקים כאלה, נצטרך להמשיך הלאה".

שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס מול שחקן קאזאן לורנזו בראון. דני מרון
"יצחנו חמישה משחקים לא מזמן, ולא היינו יותר מדי בהיי". אוונס/דני מרון

5. כבר מחר (20:00) תעלה מכבי שוב לפרקט למשחק ביתי נגד הפועל באר שבע, משחק אותו מגדירים במועדון כמשחק שהפסד בו יהיה כבר בגדר חותמת על המשבר. במכבי מאמינים כי יעברו את היריבה מהדרום, למרות שנתקלו בלא מעט קשיים עד כה במשחקי הליגה. לאחר המשחק נגד באר שבע תצא הקבוצה למשחק חוץ קשה נגד פנרבחצ'ה ביום שלישי וביום חמישי תארח את מחזיקת היורוליג אנדולו אפס.

"זו עונה ארוכה, יש לנו הרבה משחקים עדיין, אסור לתת לנו להוריד את הראש. ניצחנו חמישה משחקים לא מזמן, ולא היינו יותר מדי בהיי, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לרדת יותר מדי", הסביר קינן אוואנס.

עוז בלייזר סיכם: "זה חלק מעונה, אנחנו עדיין לומדים אחד את השני, רואים את זה שיש לנו פיקים וירידות במהלך המשחק ובין משחקים, אנחנו מסוגלים לחזור ולסיים את העונה הזאת בכוח מלא. עוד לא הגענו לאמצע ויש עוד עונה ארוכה, אני מאמין שנעשה ריצה ונהיה יותר טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully