וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיכל מבצר, ובחוץ? כבר אין תירוץ: מאזן החוץ של מכבי תל אביב

2.12.2021 / 14:00

המפתח לכרטיס לפלייאוף מונח במידה רבה בידן של הקבוצות שיצברו ניצחונות חוץ, וההפסד בשבוע שעבר בברלין פגע בצהובים. אלא שמבט מעמיק סותר את ההנחה שיאניס ספרופולוס ושחקניו מפשלים בחו"ל יותר מכפי שהם אמורים

דורון שפר ועודד קטש, האיחוד/צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

בנקודה מסוימת, בין הרבע הראשון לשני בשבוע שעבר בברלין, עברה מכבי תל אביב שליש עונה בעונת 2021/22 ביורוליג. אחרי 12 מחזורים מדורגים הצהובים במקום השביעי עם מאזן 5:7, ואם ימשיכו בקצב הנוכחי, הם ייכנסו לפלייאוף וישחקו בו לראשונה מאז המעבר לשיטת הליגה.

אלא שלוח המשחקים מעט מטעה. עד כה אירחה מכבי חמש מהקבוצות במקומות 18-11 וניצחה ארבע; בחוץ היא שיחקה נגד ארבע מהקבוצות במקומות 8-1, והפסידה לכולן, כשעד סוף הסיבוב היא תתארח הערב (חמישי, 21:45) אצל ריאל מדריד ובהמשך החודש אצל זניט סנט פטרסבורג.

ההערכה היא שהאלופה הישראלית תצטרך 19 ניצחונות בשביל להתברג בשמינייה הראשונה, ואם בעונת יורוליג סבירה היא שווה בין 13 ל-14 ניצחונות בית, זה אומר שהיא תצטרך להשיג חמישה או שישה ניצחונות חוץ. אלא שבעוד יד אליהו נחשב למבצר שהצהובים ממעטים להפסיד בו, מחוץ להיכל הם מתקשים בשיטה החדשה. נכון לעכשיו הם עומדים על שני ניצחונות משישה משחקים עד כה, וניסינו לבדוק עד כמה המשימה הנוכחית היא בת השגה - ועד כמה באמת מכבי תל אביב קבוצת חוץ לא טובה.

כריסט קומאג'ה שחקן אלבה ברלין מול ג'יילן ריינולדס שחקן מכבי תל אביב. רויטרס
מסוג המשחקים שאסור היה להפסיד. ריינולדס מול קומאג'ה בברלין/רויטרס

נתחיל מהמסקנה: למכבי תל אביב אין באמת בעיה במשחקי החוץ ביורוליג. בעונת 2019/20, שבה הבטיחה את מקומה בפלייאוף אך נעצרה בגלל מגיפת הקורונה, היא החזיקה במאזן של שישה ניצחונות לעומת שמונה הפסדי חוץ; זו הפעם היחידה מאז המעבר לשיטת הליגה שבה עברו הצהובים את רף חמשת ניצחונות החוץ, וגם העונה היחידה שבה אחוזי ההצלחה שלהם מחוץ להיכל (42.8%) היו גבוהים מהממוצע במפעל כולו (38.1%).

אלא שהנתונים הללו דרים בכפיפה עם קביעה נוספת: השיפור במאזן החוץ נבע מהעובדה שמכבי מודל 2020 פשוט הייתה טובה יותר מכל הקבוצות שהעמידה בעונות אחרות. גם מאזן הבית שלה זינק באופן משמעותי, עם 13 ניצחונות ב-14 משחקים.

בעונה שעברה, אל מול היציעים המיותמים שנגרמו ממגבלות התנועה באירופה, אחוזי ההצלחה של הקבוצות הביתיות צנחו ל-55; מצבה של מכבי היה דומה בבית (53 אחוזים), אבל בחוץ היא צנחה לפחות מ-28 אחוזים.

עוד בוואלה!

ספרופולוס: "צריכים להעניש את ריאל מדריד במקום בו הם פגיעים"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
33% הם לא מספר מרשים, אבל עדיין מעל הממוצע באירופה. סקוטי ווילבקין/דני מרון

ומה קורה העונה? עם שובו של הקהל, לפחות בשלב זה נראה שהביתיות מעולם לא הייתה משמעותית יותר. 108 משחקי יורוליג נערכו עד כה, והביתיות עומדות על 69.5% הצלחה והאורחות מנצחות רק ב-30.5% מהמשחקים. מכבי תל אביב עומדת לפי שעה על מאזן 1:5 בבית (83.3%) ו-4:2 בחוץ (33.3%, מעט מעל לממוצע).

סביר להניח שממוצע ניצחונות החוץ של המפעל כולו יתיישר, כמו בדרך כלל, לאזור 37-35 אחוזים, וגם שמכבי לא תשמור על מאזן ביתי כל כך טוב, כשברקע מחכים לה משחקים נגד ריאל, צסק"א מוסקבה, אולימפיה מילאנו, אולימפיאקוס ואנאדולו אפס ביד אליהו. המפתח יהיה במשחקי החוץ; הפסדים כמו זה שנרשם בשבוע שעבר בברלין עשויים להתברר כבעיה חמורה מבחינתו של יאניס ספרופולוס. תשובות? החל מהלילה, בסביבות 23:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully