וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השביעית: ליאונל מסי זכה בכדור הזהב

שיאן הזכיות בפרס היוקרתי, שהוביל את נבחרת ארגנטינה לזכייה בקופה אמריקה ובעונה שעברה בברצלונה סיים כמלך שערי הליגה, הקדים את רוברט לבנדובסקי ושמר על תוארו מ-2019 כשחקן השנה בעולם. ז'ורז'יניו שלישי, כריסטיאנו רונאלדו רק שישי ודונארומה שוער השנה

הזוכה הגדול פרס "כדור הזהב" לשנת 2021 הוא ליאונל מסי. גם בגיל 34 ובדיוק כמו בטקס האחרון שנערך ב-2019, המגזין היוקרתי "פראנס פוטבול" העניק את תואר שחקן השנה בעולם לכוכב שבקיץ האחרון הוביל את נבחרת ארגנטינה לזכייה בקופה אמריקה לראשונה מאז 1993 ובעונה שעברה גם הבקיע 30 שערים וסיים כמלך שערי הליגה בספרד, למרות חולשתה של ברצלונה אותה עזב הקיץ לפריז סן ז'רמן.

זוהי זכייתו השביעית של מסי בפרס כדור הזהב, אולם עוד לפני הכדור החדש שקיבל הערב הוא היה שיאן הזכיות בטקס היוקרתי. הוא הקדים בקרב על כדור הזהב את החלוץ הפולני רוברט לבנדובסקי, שסביר להניח שהיה זוכה בעונה שעברה אילו הטקס היה נערך, אלא שאז הוא בוטל בעקבות התפרצות נגיף קורונה. המפציץ הפולני אמנם הבקיע 48 שערים ב-40 משחקים ב-2020/21 ומתוכם 41 שערים ב-29 הופעות בלבד בבונדסליגה, אבל ההישג של מסי עם האלביסלסטה עשה את שלו. לבנדובסקי כן זכה בפרס החלוץ המצטיין של השנה, פרס חדש שנוסף לטקס החל מהשנה ומרגיש מעט כמו פרס ניחומים עבורו.

ליאונל מסי זוכה כדור הזהב 2021. FRANCK FIFE, GettyImages
כדור הזהב השביעי שלו. ליאונל מסי/GettyImages, FRANCK FIFE

מי שבפעם הראשונה אחרי 11 שנה לא נכלל בין שלושת המקומות הראשונים הוא כריסטיאנו רונאלדו בן ה-36, שסיים רק במקום השישי ואותו הקדימו ז'ורז'יניו שסיים שלישי בזכות הזכיות עם איטליה ועם צ'לסי באליפויות אירופה, קארים בנזמה מריאל מדריד שהגיע רביעי וכן אנגולו קאנטה, גם הוא מצ'לסי שסיים חמישי.

עוד הערב בפריז, השוער בן ה-22 ג'אנלואיג'י דונארומה זכה בפרס על שם לב יאשין והוכתר לשוער השנה בזכות זכייתו עם איטליה ביורו וצ'לסי זכתה בפרס קבוצת השנה בעולם. אלכסייה פוטיאס מברצלונה נבחרה לשחקנית השנה בשנת 2021 ופדרי בן ה-19 זכה בתואר הקשר הטוב בעולם עד גיל 21.

רוברט לבנדובסקי ואשתו אנה. ANNE-CHRISTINE POUJOULAT, GettyImages
משפחת לבנדובסקי הגיעה לפריז במצב רוח טוב. רוברט עם אשתו אנה/GettyImages, ANNE-CHRISTINE POUJOULAT

כל העדכונים מהטקס בפריז

22:55: ליאונל מסי זכה בכדור הזהב בפעם השביעית! "הפרעוש" עשה זאת שוב. בגיל 34, הכוכב שהוביל את נבחרת ארגנטינה לזכייה בקופה אמריקה וגם בברצלונה בעונה שעברה הרשית למרות הכל 30 שערים וזכה בתואר מלך השערים ב"לה ליגה", הקדים את רוברט לבנדובסקי וזכה פרס הנחשק. מסי היה שיאן הזכיות בכדור הזהב עוד לפני הטקס הערב וכעת רק הגדיל את שיאו.

על הבמה מסי פנה ללבנדובסקי, חלוץ באיירן מינכן שסיים במקום השני כמובן, ואמר: "זה היה כבוד גדול להתמודד מולך על הפרס. אני חושב שללבנדובסקי הגיע לזכות בכדור הזהב בשנה שעברה. אני רוצה להודות לכל החברים מברצלונה ובנבחרת ארגנטינה".

ליאונל מסי ומשפחתו בטקס כדור הזהב 2021. ANNE-CHRISTINE POUJOULAT, GettyImages
עוד כדור מזהב בדרך לארון התארים. משפחת מסי הערב בפריז/GettyImages, ANNE-CHRISTINE POUJOULAT

22:50: מועדון השנה בעולם הוא צ'לסי. תואר חדש שמוענק החל מהעונה הלך לבלוז, שזכו בליגת האלופות על אף שנפרדו מהמאמן פרנק למפארד במהלך העונה וכידוע החליפו אותו בתומאס טוכל.

22:48: ז'ורז'יניו במקום השלישי בעולם, קארים בנזמה רביעי. קשר צ'לסי ונבחרת איטליה, שרבים סברו כי הוא עשוי לזכות, הגיע לטופ 3 ומיד אחריו כוכב נבחרת צרפת וריאל מדריד.

דידייה דרוגבה מעניק לשוער ג'אנלואיג'י דונארומה את פרס שוער השנה בטקס כדור הזהב 2021. FRANCK FIFE, GettyImages
דרוגבה מעניק לדונארומה את הפרס על שם יאשין/GettyImages, FRANCK FIFE

22:45: אנגולו קאנטה במקום החמישי. קשר צ'לסי ונבחרת צרפת זכה להכרה על העבודה המטורפת שלו שסייעה לצ'לסי לזכות בליגת האלופות והתברג בחמישייה הראשונה.

22:34: סימון קיאר, קפטן נבחרת דנמרק ובלם מילאן שהציל את חייו של כריסטיאן אריקסו במהלך היורו האחרון, זכה לכבוד ענק ונקרא לבמה כאות הערכה על מעשה הגבורה. דרוגבה הגדיר אותו כגיבור שאחראי על הרגע הכי גדול של 2021.

22:32: ג'אנלואיג'י דונארומה שוער השנה בעולם. אחרי שהאיטלקי הצעיר נכנס לרשימת 10 הכדורגלנים הטובים בעולם, הוא הקדים את אדואר מנדי וזכה בפרס היוקרתי על שם לב יאשין אחרי שזכה עם איטליה ביורו האחרון וגם הוביל את מילאן לצמרת באיטליה אחרי שנים עכורות.

הרגע המרגש בו דרוגבה קרא לסימון קיאר לבמה

22:30: כריסטיאנו רונאלדו במקום השישי. כוכב מנצ'סטר יונייטד ונבחרת פורטוגל ביקר בחריפות את מארגני הטקס שעה קלה לפני האירוע וכנראה שהוא ידע למה. זה הדירוג הנמוך ביותר שלו מאז 2010, כי מאז הוא תמיד היה בין שלושת הראשונים.

22:25: מוחמד סלאח במקום השביעי בעולם. כוכב ליברפול ומצרים, שיש רבים שטוענים שכיום נמצא בכושר הטוב בעולם, לא הצליח להתברג בין החמישייה הראשונה.

22:18: קווין דה בראונה במקום השמיני. כוכב בלגיה ומנצ'סטר סיטי עבר עונה לא קלה, אבל זכה למיקום גבוה מהבוחרים.

22:18: אלכסייה פוטיאס נבחרה לשחקנית השנה בעולם. קיליאן אמבפה הציג את הזוכה הגדולה שהעניקה עוד תואר לברצלונה אחרי הזכייה של פדרי.

צפו בקיליאן אמבפה מכריז על זכייתה של כוכבת ברצלונה

22:13: קיליאן אמבפה במקום התשיעי. הכוכב הצעיר של פריז סן ז'רמן בוודאי ציפה להיות במקום גבוה יותר.

22:10: ג'אנלואיג'י דונארומה במקום העשירי. שוער איטליה, אלופת אירופה הטרייה, והחל מהעונה גם שחקן פריז סן ז'רמן, זכה להיות הנציג הראשון שהוצג בין העשירייה הטובה בעולם. הוא בן 22 בלבד, להזכירכם.

22:00: רוברט לבנדובסקי נבחר לחלוץ המצטיין של השנה. בתואר החדש של "פראנס פוטבול" זכה המפציץ הפולני של באיירן מינכן, שבעונה שעברה כבש 41 שערים בבונדסליגה ב-29 הופעות בלבד: "אני יודע מה זה להבקיע שערים ומאוד גאה בזכייה הזו", אמר. האם זהו פרס ניחומים בלבד לקראת ההמשך?

שחקן באיירן מינכן רוברט לבנדובסקי, זוכה בפרס חלוץ השנה בטקס כדור הזהב 2021. FRANCK FIFE, GettyImages
פרס ניחומים בלבד? רוברט לבנדובסקי עם התואר שקטף/GettyImages, FRANCK FIFE

רגע ההכרזה על רוברט לבנדובסקי לתואר חלוץ השנה

21:50: פדרי זכה בתואר השחקן הצעיר של השנה. על הבמה אמר הקשר בן ה-19 של ברצלונה, ששיחק הקיץ גם ביורו וגם במשחקים האולימפיים בטוקיו וכעת נחשב לשחקן הטוב בעולם עד גיל 21: "אני מודה לכל האנשים בברצלונה, וגם לך ליאונל עבור כל מה שעשית בשבילי".

למקום השני ברשימת המועמדים לתואר השחקן הצעיר של השנה הגיע ג'וד בלינגהאם מדורטמונד, שלישי דורג הגרמני ג'מאל מוסיאלה הגרמני מבאיירן מינכן, נונו מנדש הפורטוגלי מפריז סן ז'רמן ובמקום החמישי מייסון גרינווד ממנצ'סטר יונייטד. שישי הגיע בוקאיו סאקה מארסנל ואת העשירייה סוגרים פלוריאן וירץ, ריאן חראפנברך, ז'רמי דוקו וג'ובאני ריינה.

21:30: לעיני ליאונל מסי ורוברט לבנדובסקי בציע, כוכב העבר דידייה דרוגבה הוציא לדרך את טקס כדור הזהב 2021.

קשר ברצלונה פדרי, זוכה פרס השחקן הצעיר של השנה בטקס כדור הזהב 2021. FRANCK FIFE, GettyImages
הישג מרשים בגיל 19 והרבה כבוד למסי. פדרי על הבמה עם התואר/GettyImages, FRANCK FIFE

פדרי ברגע הזכייה בתואר השחקן הצעיר של השנה

20:00: עוד לפני שהטקס החל ב-21:30 שעון ישראל, ב"פראנס פוטבול" פרסמו לאורך הערב את דירוג השחקנים שנקבע על פי הצבעות של עיתונאים נבחרים מכל מדינה.

מקומות 20-29: את המקום ה-29 חלקו יחדיו לוקה מודריץ' מריאל מדריד וססאר אספיליקואטה מצ'לסי, גם את המקום ה-26 חלקו שני שחקנים והם ניקולו בארלה מאינטר, ג'רארד מורנו מוויאריאל ורובן דיאש ממנצ'סטר סיטי ומקומות 25 ו-24 הגיעו בהתאמה הצעירים פיל פודן ממנצ'סטר סיטי ופדרי מברצלונה. הארי קיין מטוטנהאם הגיע למקום ה-23 ושוויון נרשם גם במקום ה-21, שם נמצאים יחד לאוטרו מרטינס מאינטר וברונו פרננדש ממנצ'סטר יונייטד. במקום ה-20 דורג ריאד מחרז, הקשר האלג'יראי של מנצ'סטר סיטי.

קיליאן אמבפה. ANNE-CHRISTINE POUJOULA, GettyImages
הוא בין 10 הראשונים. קיליאן אמבפה מגיע לטקס/GettyImages, ANNE-CHRISTINE POUJOULA

מקומות 11-19: כוכב נוסף של אלופת אירופה צ'לסי שהגיע למקום מכובד הוא מייסון מאונט שנבחר 19. במקום ה-18 דורג הדני סימון קיאר, בלם מילאן שכזכור גם הציל את חייו של כריסטיאן אריקסן ביורו האחרון. לואיס סוארס הוותיק, שהוביל את אתלטיקו מדריד לאליפות אחרי שנזרק מברצלונה, במקום ה-17. ניימאר, כוכב פריז סן ז'רמן, מיד אחריו במקום ה-16, ובמקום ה-15 רחים סטרלינג ממנצ'סטר סיטי. למקום ה-14 הגיע בלם יובנטוס ונבחרת איטליה, לאונרדו בונוצ'י, וחברו הטוב ג'ורג'ו קייליני דורג 13. רומלו לוקאקו שבקיץ עבר לצ'לסי הגיע למקום ה-12 וארלינג הולאנד נותר מחוץ לעשירייה וסיים 11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully