וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתכון של נתניה להצלחה: משחק התקפי, אופי ויהלום בשם גיאגון

28.11.2021 / 10:24

היהלומים חגגו את ה-0:2 על מכבי פתח תקוה: "הניצחון הכי חשוב העונה, אפילו יותר ממכבי תל אביב". הקבוצה תנסה לצרף בלם זר, גם בלטקסה הוזכר כמועמד. וגם: נאום המחצית של לם והשינוי שעשה לכישרון מחוף השנהב

תקציר: מכבי נתניה - מכבי פתח תקוה 0:2/ספורט1

מכבי נתניה ניצחה אמש 0:2 את מכבי פתח תקוה והצליחה להיחלץ לאחר תקופה ארוכה מהחלק התחתון של הטבלה. אחרי חמישה משחקים כבר אפשר לומר שנתניה די פורחת, מאז שריימונד אטפלד פוטר ובני לם הגיע לקבוצה במקומו. לם הצליח לשחרר משהו אצל השחקנים ותחת שרביטו צברה נתניה שבע נקודות מתוך 15 אפשריות. זה אמנם קצת פחות מ-50 אחוזי הצלחה, אבל התחושה היא שנתניה התעוררה והתחילה להראות ניצוצות ממה שציפו ממנה בתחילת העונה.

"זה כנראה היה הנצחון הכי גדול שלנו העונה, יותר גדול אפילו מהניצחון נגד מכבי תל אביב", אמר גורם במועדון, "זה היה משחק סופר חשוב עבורנו, באנו אחרי ההפסד הכואב נגד הפועל ירושלים, חזרנו מפגרה כשאנחנו צמודים לקו האדום ואת מרבית המשחק הזה שיחקנו עם עשרה שחקנים, בקרב מול קבוצה שגם היא היתה חייבת לנצח", הוסיף הגורם.

שחקני מכבי נתניה חוגגים עם שיר צדק דני עמוס. ברני ארדוב
הניצחון הכי גדול העונה? שחקני נתניה חוגגים/ברני ארדוב

אופי: נתניה הצליחה לכבוש אמש שני שערים ושמרה על רשת נקיה. מה שהופך את הנחצחון הזה למרשים במיוחד זו העובדה שהחל מהדקה ה-22 שיחקו היהלומים בעשרה שחקנים אחרי הרחקתו של בוריס אינו. נתניה של בני לם מגלה הרבה מאוד אופי ולא בפעם הראשונה. במחצית דיבר המאמן עם שחקניו ובין היתר אמר להם: "אנחנו נשחק עכשיו בחצי השני 10 נגד 11. עכשיו מכבי פתח תקוה תרגיש שהיא חייבת לנצח כי היא ביתרון מספרי עלינו ואנחנו נצטרך להיות חכמים ולעשות טוב את המעברים וההתקפות המתפרצות".

אין הרבה מאמנים שיכניסו שני שחקנים קדמיים כמו אמיר ברקוביץ' ואבובאקר דומביה כשהם בנחיתות מספרית, אבל לם הלך עד הסוף עם התכנית הטקטית שלו וזה הצליח. אגב, גם בתיקו נגד הפועל באר שבע שיחקה הקבוצה בעשרה שחקנים אחרי הרחקתו של אביב אברהם בדקה ה-35 וידעה לסיים עם נקודה. זה בהחלט לא מקרי ואין ספק ששיטת המשחק של בני לם, שאוהב לשחק התקפי עם הרבה צעירים שעושים קילומטראז' גבוה על המגרש, משתלמת לו ומביאה נקודות.

עוד בוואלה!

אוהדי מכבי פתח תקוה מחו נגד גיא לוזון: "תצוגה מחפירה שלנו"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי נתניה, זלאטן שחוביץ', פארפה גיאגון, אבובקאר דומביה. ברני ארדוב
היהלום של לם. גיאגון עם שחוביץ' ודומביה/ברני ארדוב

פארפה גיאגון: זה השחקן שהרוויח הכי הרבה מפיטוריו של ריימונד אטפלד. מאז שההולנדי הלך, גיאגון כבר לא משחק על הקו אלא מתחת לחלוץ. הוא מקבל חופש מוחלט בחלק הקדמי ופורח על המגרש. עם הגעתו לקבוצה, ערך לם שיחה אישית עם הקשר הצעיר וביקש ממנו להיות יותר תכליתי, לבעוט יותר מרחוק ולנסות לצמצם את כדרורי הסרק. בנתניה מספרים על שחקן שרעב לשחק, אחד שבא לעשות אימונים אישיים גם בימי החופש של הקבוצה ואין אחד שלא מתרשם מהיכולות הטכניות שלו בצד ההתקפי. אתמול כבש הקשר המוכשר מחוף השנהב את שערו הרביעי, ושוב מבעיטה אדירה מחוץ לרחבה. גם מול סכנין והפועל ירושלים, הפציץ גויאגון ממרחק וזה לא מקרי שהוא מדורג ראשון בליגה בפרמטר של בעיטות מחוץ לרחבה. גיאגון גם מוליך את טבלת הדריבלים עם 64 כדרורים, מתוכם 39 מוצלחים.

בני לם מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
נאום המחצית עשה את העבודה. לם/ברני ארדוב

אין זמן לחגיגות: לנתניה אין הרבה זמן לחגוג את הניצחון הזה, כי כבר ביום שלישי מצפה לקבוצה משחק ביתי נגד מ.ס. אשדוד ובשבת משחק נוסף בחוץ נגד הפועל קרית שמונה. בוריס אינו שהורחק אמש וזלטאן שחוביץ' שצבר חמישה כרטיסים צהובים יעדרו מהמשחק נגד אשדוד בעוד יומיים. אליהם צריך להוסיף את אביב אברהם וכארם ג'אבר שנמצאים בספק גדול למשחק בגלל פציעות. אברהם סובל ממתיחה במפשעה ולא עבר אתמול מבחן כשירות בחימום למשחק נגד פתח תקוה וג'אבר התלונן בדקות הסיום על כאבים בשריר והוחלף בסופו של דבר. הוא ייבדק היום כדי להבין את חומרת הפציעה ונראה שבנתניה יעדיפו לתת לו מנוחה, במיוחד בשל העומס שהיה עליו בתקופה האחרונה כששיחק במדי הנבחרת הצעירה. שי קונסטנטין הפצוע יחמיץ גם את המשחק נגד אשדוד ומי שצפוי לפתוח בעמדת המגן הימני הוא עידו וייר.

התכנון לקראת ינואר: אמנם יש עוד זמן עד פתיחת חלון ההעברות, אבל בני לם והצוות שלו כבר עושים מאמצים גדולים מאוד למצוא בלם זר שיחזק את הקבוצה. לם מחזיק ברשימה של 3-4 מועמדים בתקווה לצרף אחד מהם בקרוב. ייתכן שבנוסף לכך ינסו לצרף גם שחקן הגנה ישראלי, כאשר שמו של מתן בלטקסה ממכבי תל אביב הוזכר כמועמד בעיקר בשל יכולתו לשחק גם כבלם וגם כמגן שמאלי. כמו כן, לא פוסלים בקבוצה את האפשרות לצרף עוד חלוץ כדי לעבות עוד יותר את החוליה הקדמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully