וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנבחרת ישראל מודים אחרי פולין: "היינו קפואים, חסר לנו זמן ביחד"

26.11.2021 / 7:38

החבורה בכחול לבן התקשתה בבכורה של גיא גודס על הקווים אך ידעה לצאת עם הניצחון, עידן זלמנסון: "עשינו עבודה טובה בהגנה, יש לנו הרבה אופי". סורקין ודיברתולומיאו יצטרפו לסגל. בעקבות מבול ההפתעות באירופה, ניצחון בטאלין עשוי להיות מקפצה גדולה לאליפות העולם

דורון שפר ועודד קטש, האיחוד/צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

1. נבחרת ישראל בכדורסל פתחה אמש (חמישי) את קמפיין מוקדמות מונדובאסקט 2023 ברגל ימין עם ניצחון ביתי קשה 61:69 על נבחרת פולין בדרייב אין. הנבחרת תצא כבר הבוקר לטאלין לקראת המשחק השני במוקדמות נגד אסטוניה ביום ראשון, אחרי שהאסטונים הדהימו את נבחרת גרמניה בחוץ 66:69.

היה זה ערב הפכפך באולם התל אביבי. פולין השתלטה על הפרקט רצה ליתרון 2:15 והובילה 6:21 לפני שישראל נכנסה לעניינים בזכות דקות טובות של נמרוד לוי, גיא פניני וים מדר, והנבחרת הצליחה להפוך את התוצאה עוד לפני המחצית. במחצית השנייה ישראל כבר הוליכה ב-12 הפרש לפני שפולין צימקה עד ל-2 נקודות בלבד, אך לא יותר מכך.

בסיום הודו שחקני הנבחרת כי הפתיחה נבעה גם מהגנה טובה של הפולנים אבל גם מההלם שלהם. "גיא הכין אותנו שתהיה התרגשות בהתחלה, קמפיין חדש, מאמן חדש. זה היה קצת יותר מדי, הם לחצו ועשו עבודה טובה והיינו נרגשים. שמח שיצאנו מזה והראינו הרבה אופי", סיכם עידן זלמנסון את המשחק, "יש נבחרת מצוינת, כל אחד יכול לבוא ביום נתון ולהתפוצץ, עשינו היום עבודה טובה בהגנה, בהתחלה החטאנו זריקות נוחות שאנחנו קונים אותם כל הזמן, יש לנו גארדים דומיננטיים מושכים המון אש, ואנחנו מרוצים מהניצחון".

נמרוד לוי שהיה מצוין עם 10 נקודות הוסיף: "היינו קצת קפואים בהתחלה, הם היו מאוד אגרסיביים כל המשחק, נתנו להם לקפוץ עלינו ידענו לשחרר את זה לקראת הרבע השני והמשכנו משם".

שחקן נבחרת ישראל ים מדר. דני מרון
מקום לאופטימיות. מדר/דני מרון
שחקן נבחרת ישראל ג'ייק כהן. דני מרון
11 נקודות חשובות. כהן/דני מרון

2. הפתיחה של ישראל הייתה חלשה מאוד. הנבחרת בכחול לבן קלעה פעם אחת מהשדה מ-14 נסיונות ונראתה בדרך הבטוחה למבוכה ביתית, אלא שאז נכנסה שלשה של נמרוד לוי שפתחה את הסכר וביחד עם דקות טובות של גיא פניני שעלה מהספסל ושיחק כמעט 30 דקות בגיל 38, השתנה המומנטום לחלוטין.

במחצית השנייה נכנס למשחק גם גל מקל, שהיה לא טוב בחצי הראשון, עם 3 שלשות מ-3 נסיונות, וביחד עם המשך המומנטום של ים מדר ותומר גינת הצליחו לשמור על הניצחון. מקל, ג'ייק כהן וגינת סיימו עם 11 נקודות כל אחד, כשגינת מוסיף 11 ריבאונדים. ים מדר קלע 8 נקודות, הוסיף 7 ריבאונדים ומסר 5 אסיסטים וגיא פניני קלע 9 נקודות, מסר 5 אסיסטים והוריד 4 ריבאונדים.

"חסר לנו זמן, אנחנו יומיים ביחד. זה דבר שייקח זמן, גיא עושה עבודה מצוינת בלהכין אותנו ואני חושב שבגדול היה בסדר היום", אמר עידן זלמנסון על החיבור של הנבחרת והוסיף על ה-4 אסיסטים שמסר, "שיתפנו את הכדור והראינו שיתוף פעולה טוב ובריא, רק שזה ימשיך ככה. בסופו של דבר אני מכיר את החבר'ה ויודע איך לשחק איתם, יכולתי לקבל החלטות טובות בכמה מהלכים, אבל שמח מהניצחון".

נמרוד לוי אמר מצדו כי: "יש לנו נבחרת טובה, אנחנו היינו צריכים להשתחרר וראינו את זה. אני שמח מאוד, זה כבוד לייצג את הנבחרת וזה היה ערב מיוחד בשבילי".

עוד בוואלה!

גיא גודס: "זה לא היה יפה, אבל אני מרוצה מההגנה שלנו"

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל רפי מנקו עם גל מקל, ים מדר. דני מרון
שום ניצחון הוא לא מובן מאליו. ישראל/דני מרון
שחקן נבחרת ישראל גל מקל. דני מרון
עדיין כאן. מקל/דני מרון

3. כאמור הבוקר ממריאה הנבחרת בטיסה פרטית לטאלין לקראת המפגש נגד אסטוניה ביום ראשון. בנבחרת החליטו אחרי המשחק לצאת עם אותם 12 שחקנים להתמודדות, כולל רועי הובר ואדם אריאל שכלל לא שולבו במשחק, ואיתי שגב ששיחק פחות מדקה. גולן גוט וגבי צ'צ'אשוילי סיימו את דרכם בחלון זה ונשארו בארץ. לנבחרת יצטרפו בטאלין רומן סורקין וג'ון דיברתולומיאו, ורק במוצאי שבת יחליטו בצוות המקצועי מי יהיו שני השחקנים שיפנו את מקומם לטובת שחקני מכבי תל אביב.

בנבחרת נותנים הרבה כבוד לאסטוניה, שכבר גברה על הבחורים בכחול לבן פעמיים בשנים האחרונות, ובעיקר כשמסתכלים על לוח התוצאות אמש באירופה מבינים כי ההפתעות מתרחשות חדשות לבקרים. מלבד הניצחון האסטוני בגרמניה הביסה בלארוס את טורקיה, בריטניה ניצחה את יוון לראשונה אחרי 37 שנים וסרביה ניצחה את לטביה רק בנקודה.

העובדה כי רוב הנבחרות מגיעות בסגלים חסרים מאוד מובילה להפתעות הללו, ובישראל יודעים שאם ידעו לצאת מטאלין עם ניצחון שני, זה יהיה יתרון משמעותי עבורם על חשבון גרמניה לקראת אולי עלייה היסטורית לאליפות העולם לראשונה מזה 35 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully