וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב נזהרים משאננות: "אלבה מסוגלת להיות מסוכנת"

25.11.2021 / 7:26

במפגש נגד הקבוצה של יובל זוסמן ותמיר בלאט ועם כמעט אלף ישראלים ביציע, ינסו הצהובים לשוב למסלול הניצחונות. דרק וויליאמס: "בקבוצה סומכים עליי". מכבי תל אביב חתמה על הגדרת עבודה נגד אנטישמיות

דורון שפר ועודד קטש, האיחוד/צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

מכבי תל אביב תמשיך את עונת היורוליג שלה הערב (חמישי, 21:30) במשחק חוץ אצל אלבה ברלין. הצהובים, חמושים בכמעט אלף צופים שאמורים לתת אווירה ביתית גם מחוץ לישראל, מגיעים למשחק אחרי ההפסד לאולימפיאקוס, אך עדיין במאזן מצוין של שבעה ניצחונות וארבעה הפסדים.

מנגד, הקבוצה הביתית היא אחת החלשות במפעל עם שלושה ניצחונות בלבד עד עכשיו, ותציג את צמד הישראלים שלה, יובל זוסמן ותמיר בלאט.

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס עם ג'יימס נאנלי. דני מרון
"הרבה חבר'ה בקבוצה סומכים עליי לעשות פעולות שונות. אין לי תלונות בכלל". וויליאמס/דני מרון

בכמה מילים: מכבי תל אביב הגיעה בשעות הערב לברלין אחרי יום לא שגרתי עבורה שכלל אימון מסכם באולם המידטאון במרכז העיר. האלופה הישראלית תערוך היום את האימון האחרון לקראת המשחק ותעבור תדריך וידאו נוסף לקראת אלבה, אחרי שנערכו כבר שניים כאלה בימים האחרונים.

התחושה בקרב אנשי מכבי תל אביב היא כי המשחק תלוי בהם הרבה יותר ממה שהוא תלוי באלבה, ואם הם יגיעו ברמת ביצוע גבוהה, וישמרו על הריכוז, הם אמורים לצאת עם הניצחון מברלין. בצד המקצועי מכבי תל אביב תנסה להימנע מאיבודי כדור שיכניסו את אלבה למשחק המעבר. בנוסף הצהובים ינסו לא לתת לקבוצה הביתית להיכנס לקצב מחוץ לקשת השלוש.

בקבוצה דיברו על הפיקנטריה במפגש עם יובל זוסמן ותמיר בלאט בקצרה כשאחד מאנשי המועדון סיפר בלילה: "יהיה נחמד לראות את זוס על הפרקט בברלין. אנחנו עוקבים אחריו ומאחלים לו המון בהצלחה. נרצה לנצח אותו ולברך אותו להמשך העונה".

עוד בוואלה!

ספרופולוס: "אלבה תמיד משחקת טוב בבית, גם אם תוצאותיה לא טובות"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב קמרון טיילור. דני מרון
"אנחנו רוצים להישאר מרוכזים". טיילור/דני מרון

"אנחנו רוצים להישאר מרוכזים", אמר קמרון טיילור כשנשאל מה המפתחות למשחק נגד אלבה, "אם ניתן להם לשחק כמו שהם רוצים, הם יכולים להיות מאוד מסוכנים עבורנו. אנחנו צריכים להתרכז בפרטים הקטנים ובהגנה. אנחנו צריכים לדאוג לכך שנהיה מרוכזים מהטיפ-אוף ועד לשנייה האחרונה, גם בהגנה וגם בהתקפה". טיילור הוסיף והתייחס למאות אוהדי מכבי תל אביב שצפויים לנכוח ביציעים: "תמיד נחמד שיש אוהדי מכבי תל אביב ביציעים, זה בהחלט נותן לך אנרגיות נוספות".

דרק וויליאמס אמר: "במשחק הקודם רדפנו מההתחלה, אבל בשלושת הרבעים הבאים שיחקנו די בסדר. אנחנו רוצים לקחת את הסוף של המשחק הקודם ולהביא אותו למשחק הזה. אנחנו יודעים שאלבה קבוצה טובה כשהיא מרגישה בנוח, אז אנחנו רוצים לבוא להקשות עליה ולא לאפשר לשחקנים שלה לקלוע סלים קלים. המאמן נותן לי הרבה חופש להיות עצמי ולעשות הרבה דברים שונים על הפרקט. זה מה שגורם לי להיות אני - לעשות דברים מגוונים במשחק, בהגנה ובהתקפה. הרבה חבר'ה בקבוצה סומכים עליי לעשות פעולות שונות. אין לי תלונות בכלל".

יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב. BSR Agency, GettyImages
מחכה לאקסית. זוסמן/GettyImages, BSR Agency

במרכז ההתמודדות: קינן אוואנס. בשקט בשקט הגארד שנכנס לעניינים במכבי תל אביב שוב יצא מהם עם פחות מ-6 נקודות בממוצע בשלושת המשחקים האחרונים, למרות שהוא שומר על קצב טוב של מעל 4 אסיסטים למשחק בתקופה האחרונה. במכבי תל אביב יצטרכו להוריד קצת מהעומס מסקוטי ווילבקין ואוואנס הוא האיש שאמור לעשות את זה.

הנתונים: 14 משחקים נערכו בין שתי הקבוצות ביורוליג, והמאזן עומד על 1:13 מחמיא מאוד לטובת מכבי תל אביב. הניצחון היחיד של אלבה הגיע ביד אליהו בפברואר 2015, ובאולמה הביתי ניצחה מכבי תל אביב בכל שבעת הביקורים שלה.

79 משחקי יורוליג העביר יובל זוסמן במכבי תל אביב, אך בינתיים הוא רושם את המספרים הטובים ביותר שלו בקריירת היורוליג דווקא באלבה, באופן לא מפתיע. למרות זאת, זוסמן עוד לא הצליח לנפץ אף אחד משיאי היורוליג שלו מהתקופה במכבי תל אביב, כשאת כל השיאים הוא קובע עד לדצמבר 2019.

אנטה ז'יז'יץ' פתח את העונה הנוכחית נהדר כשהוא מדורג שישי בטבלת המדד של היורוליג עם 17.3 מדד בממוצע, וחמישי בריבאונד ההתקפה עם 2.7 ריבאונדים לערב.

אותלו האנטר שחקן באיירן מינכן מול אוסקר דה סילבה שחקן אלבה ברלין. רויטרס
אחד השחקנים המרשימים באלבה. אוסקר דה סילבה מול האנטר/רויטרס

אחרי חמישה משחקים רצופים בספרות כפולות, ועם ממוצע של 16.2 נקודות בתקופה זו, דרק וויליאמס נרגע וקלע 5.5 נקודות בממוצע בשני משחקיו האחרונים. וויליאמס עדיין מוביל את מכבי תל אביב עם 45.5 אחוזים מחוץ לקשת.

קמרון טיילור זוכה להרבה קרדיט מיאניס ספרופולוס בגלל המשחק ההגנתי שלו, כי בהתקפה זה רחוק מלהיות זה. הפורוורד עומד על 2.6 נקודות בממוצע למשחק עם 14 אחוזים מחוץ לקשת ו-40 אחוזים מקו העונשין.

היריבה: עבור אוהדי מכבי תל אביב ואוהדי הכדורסל הישראלי אלבה ברלין היא יובל זוסמן ותמיר בלאט, אבל הקבוצה הגרמנית, שמועמדת לתואר החלשה ביורוליג, היא הרבה יותר מזה. אלבה עברה הקיץ שינוי על הקווים כשישראל גונזלס החליף את אאיטו רנסס, אך גם השינוי הזה לא הוביל לתוצאות. לאלבה יש רק שלושה ניצחונות מ-11 משחקים, כשמלבד ההפתעה הגדולה נגד פנרבחצ'ה במחזור השלישי, ניצחה רק קבוצות שנמצאות קרוב אליה בטבלה. שמונה שחקנים בלבד שיחקו בכל המשחקים, כששלושה מהם קולעים בספרות כפולות. מי שחזר לאחרונה לקבוצה ונראה טוב הוא הגארד-פורוורד השבדי מרכוס אריקסון עם 10.6 נקודות למשחק.

שימו לב ל: אוסקר דה סילבה. הפורוורד הגרמני שיחק ארבע שנים נהדרות בסטנפורד ואת העונה שעברה סיים בצורה מצוינת בלודוויגסבורג. ההצלחה הובילה אותו לאלבה ברלין, ובגובה 2.05 מטר הוא אחד השחקנים היעילים בקבוצה עם 12.2 נקודות ו-3.8 ריבאונדים למשחק, כולל 69 אחוזים ל-2 נקודות.

מכבי תל אביב חותמת על הגדת עבודה נגד אנטישמיות. המרכז לאימפקט יהודי,
מכבי תל אביב חותמת על הגדרת העבודה נגד אנטישמיות/המרכז לאימפקט יהודי

האזינו: אהרל'ה ויסברג לקראת המשחק בברלין

בצל מגבלות הקורונה החמורות, חתמה מכבי תל אביב על הגדרת העבודה לאנטישמיות של IHRA ובכך התחייב להצטרף למאבק כנגד האנטישמיות, שנאה כנגד העם היהודי והכחשת השואה באירופה. בין מועדוני הספורט הבודדים החתומים על ההגדרה ניתן למצוא מועדון הכדורגל האנגלי צ'לסי. בהמשך לכך יצאה מכבי תל אביב, בקריאה לקבוצות ספורט נוספות בעולם לחתום על ההגדרה ולהצטרף למאבק.

מעמד החתימה התקיים כחלק מאירוע מיוחד בנוכחות שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, במסגרת פרויקט "קבוצה אחת - עם אחד" שמובילים המרכז לאימפקט יהודי, המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית ומועדון הכדורסל מכבי תל אביב, הפועלים יחד לחיזוק הקשר בין ישראל והקהילות היהודיות באירופה, דרך משחקיה של מכבי ביורוליג.

שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף: "לאורך השנים, ספורט היווה גורם חשוב בכל התחומים, ועמוד תווך שתורם לחיזוק הקשרים בין שתי מדינותינו. ספורטיביות בין עמים יכולה לסייע במאבק כנגד האפליה ודעות קדומות על בסיס גזע, או דת, כאשר אנשים מתחרים בצורה מכבדת. ספורט בדרך כלל הוא חגיגה של גיוון והוא מחזק חברות דמוקרטיות וסובלניות".

רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי: "אנו מתכבדים לעמוד היום כאן, על אדמת ברלין, ולקדם את חתימת מועדון הכדורסל מכבי תל אביב על הגדרת העבודה לאנטישמיות של IHRA, במסגרת השותפות של המרכז לאימפקט יהודי יחד עם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, וההסתדרות הציונית העולמית "קבוצה אחת- עם אחד". צעד זה הינו אבן יסוד לקידום ערכי הספורט כחלק מהמאבק העולמי כנגד האנטישמיות, הגזענות, שיח השנאה והכחשת השואה. אנו נמשיך לקדם יחד עם שותפינו את החיבור החשוב של הקהילות היהודיות בתפוצות למדינת ישראל, דרך משחקי היורוליג של מכבי תל אביב ברחבי אירופה".

שמעון מזרחי, יו"ר מועדון הכדורסל מכבי תל אביב: "הנצחת זכר השואה והמלחמה באנטישמיות הם ערך עליון שהוא חלק מזכות קיומנו ואל לנו לשכוח אותם לנצח. הטלאי הצהוב מונצח בגופיות המשחק הצהובות של מכבי תל אביב. אנו קוראים בהזדמנות זו למועדוני ספורט נוספים לאמץ את אמנת IHRA ולהצטרף למאבק הערכי והחשוב כנגד האנטישמיות הכחשת השואה".

טובה דורפמן, סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "בשנים האחרונות, מוצאות האנטישמיות והגזענות מרחב נוח להעצמתן. מגרשי הספורט על כל סוגיהם הפכו לאחרונה לכלי ניגוח כנגד העם היהודי וכנגד מדינת ישראל. קיומו של משחק כדורסל בין מכבי תל אביב לבין קבוצה גרמנית, ערב חג החנוכה - חג ניצחון האור על החושך הוא יותר מסמלי. אימוץ הגדרת העבודה של הברית העולמית להנצחת זיכרון השואה על ידי מועדוני ספורט מכל העולם יהווה זרז לשילוב כוחות בין לאומי למאבק בתופעת הגזענות והאנטישמיות. נמשיך להיאבק בתופעות אלו בכל הכוח".

אלכסנדר זמבריצקי, שר הספורט של מדינת ברלין: "כחלק מעבודתם לקידום סובלנות ודו-קיום, 39 מועדוני הספורט של מכבי בגרמניה תורמים תרומה חשובה להעלאת המודעות לנושא האנטישמיות למרות שהיא נושפת בעורפינו בחיי היום יום. עם זאת, זו לא יכולה להיות המשימה הבלעדית של מועדוני ספורט יהודים להילחם באנטישמיות בספורט ובחברה- המאבק באנטישמיות בספורט היא משימה של החברה כולה - והיא מחייבת גם את אגודות הספורט לפעול בנושא חשוב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully