וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק קטרגל, עדיין בלי קבוצה: גיא אסולין בריאיון ל"גארדיאן" האנגלי

ההשוואות למסי ("בכל מקום ציפו שאבקיע 50 שערים בעונה"), התקופה בברצלונה ("למדתי שם את כל מה שאני יודע") והעתיד: "חושב לאמן"

שחקן פוליטכניקה יאש גיא אסולין/דף הפייסבוק של פוליטכניקה יאש

כשהוא בן 30, לגיא אסולין - מי שבעבר נחשב לאחד הכישרונות הכי גדולים בכדורגל השראלי - אין קבוצה. השחקן שגדל בברצלונה וזכה בעבר לכינוי "מסי הישראלי" נחשב היה לכישרון ענק באקדמיה המפוארת של הקטאלנים. אלא שמשהו קרה בדרך, ובמקום למצוא את עצמו בקבוצה הבוגרת של ברצלונה, החל אסולין לנדוד ולחפש את עצמו, כשבין היתר הוא עבר גם בקזחסטן, רומניה ולאחרונה שיחק בקרמה מהליגה האיטלקית הרביעית. ב"גרדיאן" הבריטי נזכרו באסולין, רגע לפני המשחק הערב (רביעי, 22:00) בין מי שהיה המנטור שלו בברצלונה פפ גווארדיולה ומנצ'סטר סיטי לפריז סן ז'רמן ומסי - השחקן שאליו זכה אסולין להשוואות.

שחקן פוליטכניקה יאש גיא אסולין. אינסטגרם פוליטכניקה יאש, צילום מסך
"כולם מצפים שתציג יכולת של מסי". אסולין ביאשי/צילום מסך, אינסטגרם פוליטכניקה יאש

"בכדורגל אוהבים מאוד לעשות השוואות", אמר אסולין. "עושים את זה כל הזמן בעולם הזה ועבורי זו מחמאה גדולה מאוד, אבל מסי הוא הכדורגל הגדול בהיסטוריה. אם אתה לוקח את ההשוואות האלו בצורה לא טובה, זה יכול להזיק מאוד, כי כולם מצפים שתציג יכולת של מסי. לא משנה לאן הגעתי, תמיד ראו שהשוו אותי למסי וציפו שאבקיע 50 שערים בעונה".

"לכדורגל אין תחליף", הוסיף אסולין. "זה הדבר שאני הכי אוהב בחיים וגם תמיד אוהב. אשחק כדורגל מתי שאני רק יכול וכל עוד אני יכול. למרות שאין לי קבוצה עכשיו, אני מנסה לשחק ולהתאמן כדי להיות בכושר הכי טוב שאני יכול. בנוגע לאימון קבוצה, זה משהו שאני חושב עליו לעתיד, כשלא אוכל לשחק יותר".

עוד אמר אסולין: "את כל מה שאני יודע למדתי בברצלונה, בעיקר פפ. הוא הראה לי תנועות ולימד אותי משמעת טקטית על המגרש. בכל פעם שאני משחק, אני מנסה להשתמש במה שהוא לימד אותי; התנועות, האחד על אחד, העזרה בהגנה".

עוד בוואלה!

גיא אסולין: "גווארדיולה ביקש מהקפטן שלו לבחור את ההרכב"

לכתבה המלאה
גיא אסולין שחקן הנבחרת הצעירה. קובי אליהו
למד הכול בברצלונה. אסולין במדי הנבחרת/קובי אליהו

"גדלתי בישראל, בעיר קטנה והחלום שלי היה לשחק כדורגל בנבחרת ובמועדון גדול", הוא הודה. "נתתי הכול, אבא שלי דחף אותי כי הוא באמת האמין בי. מעולם לא חשבתי שאשחק בקבוצה הראשונה בברצלונה - זה היה כל כך רחוק מהחלום שלי. רק חלמתי לשחק במועדון נורמלי, אבל הדברים התקדמו והצלחתי להשיג את זה, אז זה תמיד יישאר איתי. הייתי השחקן הצעיר ביותר שייצג את נבחרת ישראל, וזה הישג לא אדיר".

ומה הלאה? אסולין, שבינתיים משחק קטרגל כדי לשמור על כושר, מקווה להישאר באנגליה כדי להיות קרוב יותר לבתו לאחר שנים רבות שבהן נעדר. "היא ראתה אותי מבקיע כמה שערים באיטליה ובישראל והיא מאוד גאה בי", הוא אומר. "היא רוצה שאמשיך לשחק כדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully