וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא אסולין: "גווארדיולה ביקש מהקפטן שלו לבחור את ההרכב"

עודכן לאחרונה: 23.10.2021 / 13:43

הקשר הישראלי נזכר בימיו כשחקן צעיר בברצלונה ב'. על התקופה הקצרה בקייראט ויאשי: "זה כמו לגור באחוזה ואז לעבור להיות הומלס"

מנצ'סטר סיטי - ברנלי 0:2/ספורט1

מעטים האמינו שגיא אסולין, ילד הפלא שגדל במחלקת הנוער של ברצלונה והתאמן תחת פפ גווארדיולה הגדול, ימצא את עצמו בגיל 30 בלבד בקבוצה קרמה, בליגה הרביעית באיטליה. בריאיון שערך לאתר גול", אסולין נזכר בימיו היפים בקבוצת המילואים של ברצלונה, אז הוא נחשב להבטחה גדולה מאוד.

"אני זוכר שהיינו בפלייאוף, זוכר את המשחק האחרון. עשינו תיקו במשחק הראשון בחוץ, כך שמשחק הגומלין בבית היה מאוד חשוב וניצחון בו היה מבטיח עליית ליגה", סיפר אסולין, "באימון המסכם, גווארדיולה אמר לקפטן שלנו 'אתה בוחר את ההרכב', לא אכפת לי מי מכם משחק בגלל שאני סומך עליכם במאה אחוז ואני יודע שננצח. אתה תבחר את הקבוצה, אני אשב ואהנה".

שחקן פוליטכניקה יאש גיא אסולין. אינסטגרם פוליטכניקה יאש, צילום מסך
לא ממש התחבר לתקופה ביאשי וקייראט. אסולין/צילום מסך, אינסטגרם פוליטכניקה יאש

"זה משהו שהולך איתי", הוסיף אסולין, "לא שמעתי דבר כזה מאף מאמן אחר מאז. בסופו של דבר, כולנו רצינו לשחק, אז הוא היה חייב לבחור 11. זה היה מוזר, כי מאמן אוהב לבחור את ההרכב".

אחרי שגווארדיולה קיבל קידום ומונה לקבוצה הבכירה של ברצלונה, היו דיווחים שהוא ייקח את אסולין יחד איתו. אולם, פציעה קשה בברך עצרה את ההתקדמות של הקשר ואחרי שהוא חזר, הוא התקשה לשחק גם בקבוצת המילואים אצל לואיס אנריקה.

אסולין עבר למנצ'סטר סיטי, אבל לא רשם אפילו הופעה אחת וסיפר על השתלשלות העניינים: "אחרי שעזבתי את אנגליה, שיחקתי בליגה השנייה בספרד (סנטנדר), שם ראיתי כדורגל אמיתי. כשאתה גדל בברצלונה ומנצ'סטר סיטי, דברים נראים אחרת, הכול נראה כמו חלום".

אסולין, שעשה באמת מסלול ביזארי בקריירה שלו, הספיק להבליח גם בקייראט ויאשי הרומנית אך לא ממש שיחק שם. על כך הוא אמר: "אם הייתי צריך לתת עצה לשחקן צעיר, הייתי ממליץ לו לשחק רק במערב אירופה. שיילך לאנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה או צרפת. שלא יילך לליגה אחרת, במיוחד כשהוא צעיר. חוויתי הרבה מועדונים לא מקצועיים, וראיתי הרבה מאוד שחיתות. אולי עבורי זה היה יותר קשה כי גדלתי במועדון הכי טוב בעולם. זה כמו לגור באחוזה 20 שנה ואז להיות הומלס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully