וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטנשטיינר מסכם קמפיין: "אחרי שאלך, תנסו כל מה שלא עשיתי"

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 8:47

וילי רוטנשטיינר מסכם קמפיין לקראת ההחלטה המשותפת בנוגע לעתידו בנבחרת ישראל. "אם יחליטו לשנות, לא אגיד דבר", "מכבי תל אביב? לא עסקתי בכך לרגע", "ספיגת השערים לא קשורה לטקטיקה". ריאיון

תקציר: ישראל - איי פארו 2:3/ספורט1

ביום שני בלילה, בתום הניצחון 2:3 של נבחרת ישראל נגד איי פארו, סיפר המאמן וילי רוטנשטיינר לעיתונאים שהדבר שהכי הכאיב לו והכעיס אותו, היה כאשר ניסו לייחס לו תכונות של עצלן. מישהו שלא רוצה לעבוד. האוסטרי דווקא פירגן למבקריו ואמר שדבריהם הפכו אותו ליותר חד ונתנו לו מוטיבציה, אבל כשאמרו שהוא לא עובד, זה הוציא אותו מדעתו.

גם אתמול, ביום שאחרי המשחק - אולי היום הראשון של שארית התקופה שלו בישראל - רוטנשטיינר עבד. הוא התחיל את הבוקר בניתוח המשחק, המשיך בכמה פגישות ובערב נסע ראשית למשחק נבחרת הנוער בנתניה ואחרי זה למשחק של הצעירה בפתח תקוה. "אני מרגיש מצוין", אמר בתווך שבין המשחקים. "למרות שבהחלט הכעיס אותי שלא הבקענו חמישייה נגד איי פארו. הגענו להרבה מצבים והחמצנו".

מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר. ברני ארדוב
"היה לי מאוד חשוב לסיים במקום השלישי לפני אוסטריה. לי ולהתאחדות זה היה חשוב". רוטנשטיינר/ברני ארדוב

טוב, זהו, אין מה לכעוס יותר.

"בגדול התחושה היא של סיפוק ולא של כעס. אני מרוצה מהמקום השלישי. אני מרוצה מאיך שאביב אברהם שיחק. אני מרוצה מאיך שדור פרץ שיחק בנבחרת אחרי שהוא לא שיחק בקביעות בונציה. אני מרוצה מסוף פודגוראנו שנכנס יפה מאוד לנבחרת. מונס דאבור ושון וייסמן היו בסדר גמור. וזה היה משחק ששיחקנו בלי ערן זהבי וביברס נאתכו. היה לי מאוד חשוב לסיים במקום השלישי לפני אוסטריה. לי ולהתאחדות לכדורגל היה חשוב".

שוב חטפנו שערים. 21 בסך הכל.

"זה בהחלט מפריע. הטעויות קרו יותר מדי בהגנה. עשינו קמפיין אדיר בהתקפה והמון טעויות בהגנה".

אולי זה בא ביחד? אולי היינו יותר מדי התקפיים והפקרנו את ההגנה?

"העיתונאים תקפו אותי על זה ששיחקתי הגנתי עם שלושה בלמים ואתה אומר לי עכשיו ששיחקתי התקפי מדי?".

בהחלט שיחקנו התקפי וזה לא קשור לשלושה בלמים. גם עם שלושה בלמים אפשר לשחק התקפי. אבל זה בא על חשבון ההגנה.

"הטעויות בהגנה היו טעויות אישיות וטכניות. הן לא נבעו ממשחק התקפה מופקר שלנו. אם אתה טועה ברמות האלה, אתה נענש. צריך ריכוז 90 דקות ברמות האלה".

אז אתה לא מסכים שהבעיה שלנו הייתה שלא שיחקנו מספיק טקטי?

"אחרי שאני לא אהיה כאן, תנסו את זה ונראה מה ייצא. אני לא רואה את הדברים כך. אם אתה מנתח את הטעויות שלנו בספיגת השערים הן לא קשורות לעניין טקטי. הטעויות האישיות נבעו מעייפות, בעיית ריכוז ומחסור בקבלת החלטות נכונות תחת לחץ. נגד אוסטריה במחצית השנייה כולם עשו טעויות במסירות פשוטות. אי אפשר לנצח כך".

עוד בוואלה!

זקנה ואטרקטיבית: השיאים של נבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל

לכתבה המלאה
וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל עם מנור סולומון. אודי ציטיאט, מערכת וואלה
"לא היה סיכוי לנצח באוסטריה". רוטנשטיינר עם מנור סולומון/מערכת וואלה, אודי ציטיאט

רוב הסיכויים נוטים לכך שאתה עוזב את אימון הנבחרת, אבל אם תמשיך כמאמן הנבחרת, תמשיך באותה שיטת משחק?

"אני לא אומר את זה. אם אשאר, ארצה להיות יותר גמיש ולשחק בעוד שיטה. צריך למצוא פתרון להגנה. בכל מקרה אני לעולם לא אהיה מאמן שמחליף בכל משחק חמישה שחקנים ומקפץ בין שיטות ומערכים".

אחת הסיבות בגללן כנראה לא תמשיך זו הביקורת כלפי ניהול המשחק שלך. גם בהתאחדות יש אנשים שטוענים שאתה לא יודע להגיב על הקווים.

"הכי קל לבקר את החילופים או את זה שלא החלפתי. וזו חוכמה בדיעבד. כל מי שמבקר בנושא הזה, הרי לא יודע מה היה קורה אם הייתי מחליף שחקן כזה או אחר. זה הכל היפותטי".

אתה מבין שאם היית מנצח באוסטריה, רוב הסיכויים שהיית ממשיך לעוד קדנציה?

"לא יכולנו לנצח באוסטריה. אולי רק אם היה נס. אם הבחירה במאמן היא לפי ניצחון במשחק כזה או אחר, אז אתם תחליפו הרבה מאמנים. זה לא יהיה הוגן להגיד שאני חייב לנצח באוסטריה, כדי להמשיך".

אבל לא טסת לשם כדי להפסיד.

"ברור שלא. ועשינו הכנה טובה במטרה לנצח, אבל לא יכולתי להתחייב על ניצחון באוסטריה. ובסוף מה היה נותן לנו ניצחון באוסטריה? את אותו מקום שלישי בו זכינו".

אם ייתנו לך להישאר, תביא אותנו לאליפות אירופה?

"זה לא קשור רק אלי. יש תלות גדולה בהגרלה. נכון שלישראל יש יותר סיכוי להגיע ליורו מאשר למונדיאל אבל צריך לראות מול מי משחקים. אפשר לחלום על מקום ביורו אבל לא עם הגנה כזו".
בהתאחדות אומרים שבאירופה ובטח באוסטריה מעריכים יותר את מה שעשית מאשר בישראל.
"זה ברור. אם אתה שואל באוסטריה, הם המומים מזה שאנחנו לפניהם בטבלה".

וילי רוטנשטיינר עם שרן ייני. שלומי גבאי
"שלחתי שליחים? איך מתמודדים עם שקר כזה?". רוטנשטיינר עם ייני/שלומי גבאי

מה שעשית כאן יפתח לך דלתות לתפקידים אחרים בעתיד?

"הכל יכול להיות. קודם אני צריך לדבר עם אורן חסון כמו שאמרתי בעבר. אורן הוא אדם נחמד ואדיב. אם הוא ירצה לשנות, לא אגיד דבר. אם הוא ירצה שאשאר, אשמע אותו".

שוחחת עם השחקנים אחרי המשחק בצורה אישית?

"היחיד איתו דיברתי היום הוא ערן. איחלתי לו לחזור מהר אחרי הפציעה. היה לו מאוד קשה לראות את המשחק מהולנד בלי אפשרות להיות חלק מהנבחרת".

אתה ראש קורס הפרו לישראלים כאן. אם ההתאחדות תלך על מאמן אחר במקומך, האם המאמן הישראלי ראוי לקבל את האמון או ששוב צריך ללכת על מאמן זר?

"זה באמת לא תפקידי לתת עצות כאלה. זה לא יהיה הוגן מבחינתי לדבר על זה כעת".

ב-10 הימים האחרונים, השם שלך רץ חזק אצל אוהדים כמועמד לאימון מכבי תל אביב. האם פעלת לשם כך?

"ממש לא. תהיה בטוח בכך. איש לא דיבר איתי על מכבי תל אביב והאופי שלי הוא לא לדבר עם שום מועדון ושום התאחדות עד שהעניין שלי מול ההתאחדות יסתיים. אורן לא ימשוך את זה עד ינואר כי הוא יודע שאני לא אדבר עם אף אחד עד שאנחנו נחליט יחד מה עושים. האם מסיימים את שיתוף הפעולה או שלא".

אנשים אמרו בימים האחרונים ששלחת שחקנים כמו שרן ייני או ערן זהבי לדבר עם הנהלת מכבי תל אביב בשבילך.

"מה אני יכול לעשות כנגד זה? מה יש לי להגיד על הדברים האלה? הרי אתה יודע כמה אלה שטויות. כמה זה שקר. אני מפוקס עדיין רק בנבחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully