וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון 10 לאמבפה, מחווה מרגשת של גריזמן: צרפת "סוף סוף נתנה שואו"

הטריקולור מסכמים ערב אמוציונלי: אמבפה שלח מסר למבקרים עם רביעייה היסטורית, גריזמן ריגש ביום השנה של מתקפת הטרור, בנזמה "מאושר וגאה" לעבור את טרזגה. עכשיו המטרה של דשאן ברורה: "צריך לזכות במונדיאל"

תקציר: צרפת - קזחסטן 0:8/ספורט1

חיוכים וחיבוקים נרשמו אמש (שבת) בין שחקני נבחרת צרפת לאחר שאלופת העולם מחצה 0:8 את קזחסטן האומללה בדרך להבטחת מקומה במונדיאל שייערך בשנה הבאה בקטאר. בערב בו צרפת הרכינה ראש וציינה שש שנים למתקפת הטרור בפריז שגבתה את חייהם של מאות אנשים, קיליאן אמבפה כבש שלושער מדהים תוך 32 דקות והפך לשחקן הראשון שכובש שלושער עבור נבחרת צרפת במשחק תחרותי מאז 1985. קארים בנזמה רשם גם הוא ציון דרך מרשים כשהוסיף צמד בפתיחת המחצית השנייה (55 ו-59) ועלה על חשבון דוד טרזגה למקום החמישי ברשימת כובשי השערים עבור צרפת.

אמבפה לא הסתפק בזה, ומעבר לכך שבישל לבנזמה את שערו השני במשחק, חתם גם את התוצאה וכבש את שערו ה-22 בנבחרת, כאשר בגיל 22 הוא השחקן הצעיר ביותר בפער של שלוש שנים מתיירי הנרי שעשה זאת בגיל 25. הכוכב הוא הראשון שכובש רביעייה עבור נבחרת צרפת מזה 63 שנה, אז היה זה ז'יסט פונטיין במשחק מול נבחרת מערב גרמניה.

איש המשחק קיליאן אמבפה אמר בסיום המשחק: "מבחינתי הדבר הכי חשוב זה שעלינו למונדיאל. רצינו לתת לעצמנו הזדמנות להגן על התואר שלנו. אפילו מבחינת אלה שכבר שיחקו בגביע העולם וזכו בו, זו הגשמת חלום לשחק שוב בטורניר הגדול הזה. האוהדים נהנו, וכך גם אנחנו. כיבדנו את המשחק ואת היריבה ושיחקנו חזק עד הסוף".

על השער הנדיר שכבש בנגיחה: "זה מנכון שמשחק הראש הוא לא בדיוק הנקודה הכי חזקה שלי, אבל שיפרתי את הנושא הזה במהלך השנה האחרונה. אמנם זה עדיין לא משהו שמתאים לרמות הכי גבוהות, אבל זה מתקרב יותר ויותר לאיפה שאני רוצה להיות. אני מתכוון להמשיך לעבוד כדי שאוכל להבקיע עוד שערים עם הראש".

ההצגה של אמבפה זיכתה אותו בדבר נדיר - ציון 10 ב"ל'אקיפ", שמעניק ציון מושלם רק לעיתים רחוקות מאוד (לצורך העניין, רק ארבעה שחקנים בהיסטוריה זכו לציון כזה), והפרשנים בצרפת הסבירו שאמבפה וצרפת "סוף סוף נתנו שואו", אחרי ביקורת על הכדורגל הלא אטרקטיבי שהם מציגים.

"זה היה ערב בלתי נשכח. המחשבות עם משפחות הקורבנות של פיגועי ה-13 בנובמבר. ואני גאה להצטרף לשחקן אגדי כמו ז'יסט פונטיין", צייץ אמבפה בסיום.

קארים בנזמה התייחס בסיום המשחק לקשר שלו עם אמבפה: "הראינו כמה אנחנו מתאימים לשחק אחד עם השני, שאנחנו יכולים להנות ולהציג כדורגל מהנה וגם בצורה קבוצתית. אני מאוד מרוצה מהיכולת שהצגתי והכי חשוב אני שמח מהניצחון". על כך שחלף על פני טרזגה בטבלת כובשי השערים בתולדות הנבחרת: "אני גאה. טרזגה הוא אגדה, אבל מה שחשוב מבחינתי זה שהייתי חלק מהניצחון".

מאמן צרפת דידייה דשאן: "המטרה הייתה לעלות למונדיאל, ובאמת עשינו את זה, אבל עשינו את זה בסטייל ואפשר לראות את ההנאה את השחקנים מלשחק יחד. זה טוב שהרבה שחקנים הבקיעו, זה מראה על הרצון שלהם לשתף. התוצאה היא השכר שאנחנו מקבלים על כל מה שעשינו במחצית הראשונה והשנייה. יכולנו להוריד את רגל מהדוושה, אבל המשכנו וגם שמרנו על כבוד היריבה".

עוד בוואלה!

הפרשה מסתעפת: אריק אבידל חשוד בקשר בתקיפת כדורגלנית פ.ס.ז'

לכתבה המלאה

המחווה של גריזמן: הקדיש את השער שכבש למשפחות הנרצחים

המספרים

* הניצחון אמש הוא ניצחונה הגדול ביותר של צרפת מאז ה-0:10 על אזרבייג'אן בספטמבר 1995, במסגרת מוקדמות יורו 1996.

* קיליאן אמבפה הוא השחקן הראשון שכובש שלושער ומעלה עבור נבחרת צרפת במשחק תחרותי מאז אוקטובר 1985, אז עשה זאת דוימינק רושטו מול לוקסמבורג (שלושער)., והראשון שכוש רביעייה עבור הטריקולור מאז ז'יסט פונטיין שעשה זאת ביוני 1958 מול נבחרת מערב גרמניה.

* בגיל 22 ועשרה חודשים קיליאן אמבפה הפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש 22 שערים עבור נבחרת צרפת (תיירי הנרי במקום השני כשעשה זאת בגיל 25 ועשרה חודשים).

* קארים בנזמה עלה לרשימה חמשת הכובשים המובילים בתולדות נבחרת צרפת כשהגיע אמש ל-35 שערים במדיה. חלוץ ריאל מדריד הדיח מהמקום החמישי את דוד טרזגה.

* נבחרת צרפת השלימה רצף של 26 משחקים תחרותיים ללא הפסד ורחוקה משחק אחד מהשוואת השיא שלה אי פעם, שהושג בין ספטמבר 1994 למרץ 1999.

במחזור האחרון של בית ה', שייערך ביום שלישי, צרפת תתארח אצל פינלנד שנאבקת על המקום השני עם אוקראינה, שתתארח אצל בוסניה שכבר איבדה סיכוי להעפיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully