וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבפה כבש רביעייה ב-0:8 של צרפת בדרך למונדיאל, גם בלגיה עלתה

אלופת העולם חגגה על קזחסטן והבטיחה את מקומה בשנה הבאה בקטאר, השדים האדומים העפילו אחרי 1:3 על אסטוניה. הולנד שמטה יתרון כפול במונטנגרו בבית הכי פתוח במוקדמות

תקציר: חגיגת השערים ממוקדמות המונדיאל, 14.11/ספורט1

המחזור השביעי והלפני אחרון במוקדמות הסתיים הערב (שבת) בדרמה גדולה. אמנם אלופת העולם צרפת רמסה 0:8 את קזחסטן והבטיחה את מקומה בגביע העולם בעוד שנה בקטאר ואליה הצטרפה גם בלגיה שניצחה 1:3 את אסטוניה במשחק חלש, אבל הולנד, שניצחון במונטנגרו היה מעלה גם אותה, שמטה בדקות הסיום יתרון כפול ותצטרך להיאבק גם במחזור הסיום בעוד שלושה ימים.

נבחרת שנמצאת בעמדה טובה להעפיל לפלייאוף היא ווילס שהביסה 1:5 את בלארוס ווד קודם לכן במשחקים המוקדמים של הערב, פינלנד עשתה צעד גדול לעבר הפלייאוף כשניצחה בחוץ את בוסניה.

צפו בשמינייה המדהימה של צרפת

תקציר: צרפת - קזחסטן 0:8/ספורט1

בית ד'

צרפת - קזחסטן 0:8

אלופת העולם השיגה את הכרטיס למונדיאל בקטאר בסטייל. קיליאן אמבפה כבש שלושער תוך 32 דקות והשלים רביעייה ראשונה בנבחרת לקראת הסיום, לא לפהני שבישל לקארים בנזמה שהשלים צמד מהיר וברחובות פריז יחגגו עלייה עלייה לגביע עולם נוסף, בתקווה להנפה נוספת כפי שקרה ברוסיה ב-2018.

בדקה השישית תיאו הרננדז העביר לאמבפה מסירת רוחב משמאל והוא כבש בנגיעה, לאחר שש דקות קינגסלי קומאן המהיר נשלח על קו ימין, השוער האורח יצא לטיול לא ברור מחוץ לרחבה, נשאר מאחור וראה את הקשר מוסר לאמבפה שמקרוב השלים צמד, והשער השלישי של אמבפה כבר הובקע עם הראש מבישול נוסף של קומאן.

בישול נוסף רשם הרננדז בדקה ה-55, אז הסתנן בין שני שחקני הגנה וסידר שער ראשון במשחק לבנזמה. חלוץ ריאל מדריד לא חיכה יותר מדי עד שערו השני, ארבע דקות ליתר דיוק, אז אמבפה היה באחד על אחד, אבל הרים את הראש ובמקום לנסות לחגוג רביעייה מזווית קשה סידר לחברו שער קליל. הטריקולור המשיכו ללחוץ על הדוושה ושתי דקות אחרי ששער של דיאבי נפסל ב-VAR בטענת נבדל, אדריאן ראביו (75) נגח את המסמר בשישי לרשת הקזחית ולחגיגה הצטרף גם אנטואן גריזמן, מי שבישל לראביו, כאשר בדקה ה-82 הוכשל ברחבה ודייק מהנקודה הלבנה. רגע לפני הסוף, בדקה ה-87, אמבפה דחק מקו השער וחגג רביעייה אדירה. 0:8 וכרטיס צרפתי לקטאר בסיום.

קיליאן אמבפה, חלוץ נבחרת צרפת. FRANCK FIFE, GettyImages
רביעייה מופלאה וגם בישול. קיליאן אמבפה/GettyImages, FRANCK FIFE
קיליאן אמבפה חוגג עם קארים בנזמה. FRANCK FIFE, GettyImages
הצמד שהוציא את תושבי פריז לחגוג ברחובות. אמבפה ובנזמה/GettyImages, FRANCK FIFE

בוסניה - פינלנד 3:1

צרפת אמורה להעפיל מהבית הזה, אבל הקרב על המקום השני עדיין פתוח. במשחק המוקדם של היום, פינלנד השיגה ניצחון חוץ גדול בבוסניה וטיפסה למקום השני כשלזכותה 12 נקודות והמשמעות היא שבוסניה יצאה מהמרוץ וכעת הקרב הוא בין פינלנד לאוקראינה. טימו פוקי, הכוכב הפיני הבלתי מעורער, החמיץ פנדל בדקה ה-25, אבל כעבור ארבע דקות מרקוס פרוס מברנטפורד קבע 0:1 לפינים. גם כרטיס אדום שספג המגן הפיני יוקה ראיטלה בדקה ה-37 לא עצר את האורחת, שבדקה ה-51 עלתה ליתרון כפול משער של רובין לוד. לוקה מנאלו (69) צימק זמנית, אבל דניאל אושגנסי (73) הכריע את ההתמודדות. פינלנד כעת במקום השני עם 11 נקודות, אבל ביום שלישי תארח את צרפת בזמן שאוקראינה (9 נקודות) תתארח בבוסניה ורק אז יוכרע הבית.

עוד בוואלה!

0:9 לגרמניה נגד ליכטנשטיין, פורטוגל וספרד תלויות בעצמן

לכתבה המלאה

צפו בניצחון שהבטיח לבלגיה את הכרטיס למונדיאל בקטאר

תקציר: בלגיה - אסטוניה 1:3/ספורט1

בית ה'

בלגיה - אסטוניה 1:3

גם השדים האדומים הבטיחו את מקומם במונדיאל. המדורגת מספר 1 בעולם הוליכה כבר אחרי 11 דקות כשהחלוץ כריסטיאן בנטקה, שזכה לפתוח לאור היעדרות הפצועים רומלו לוקאקו ומישי בטשואיי, ניצל טעות קשה של השוער, שכדור רוחב פשוט עבר בין ידיו, וגלגל לרשת את אחד השערים הקלים בקריירה. בדקה ה-53 הצטרף לחגיגה יאניק קראסקו, שהניף את רגל שמאל מחוץ לרחבה וראה את הכדור טס לחיבורים. שער מפתיע של אריק סורגה האסטוני בדקה ה-70 הימם לרגע את הבלגים, אבל תורגן הזאר נהנה מבישול של קווין דה בריינה ובדקה ה-74 נגח מקו השער כדור שמנע סיכוי לסנסציה.

כריסטיאן בנטקה ושחקני נבחרת בלגיה חוגגים. JOHN THYS, GettyImages
גם המדורגת מספר 1 תהיה במונדיאל. השדים האדומים חוגגים/GettyImages, JOHN THYS

וויילס - בלארוס 1:5

הדרקונים מבינים שאת המקום הראשון בבית הם כבר לא ישיגו, אבל הם בעמדה מצוינת לקראת הבטחת המקום השני שדרכו מעפילים לפלייאוף עם יתרון ביתיות (מכיוון שבבית זה גם המדורגת שלישית תעלה לפלייאוף, אך ללא יתרון הביתיות).

את השער הראשון הבקיע ארון ראמזי עם סיום הדקה השנייה, כשבעט מקרוב אחרי סדרת הרחקות רעה והדיפה של השוער למרכז הרחבה. המגן נקו וויליאמס הכפיל את היתרון המקומי בדקה ה-20, אחרי שהשוער הבלארוסי לא סגר את הפינה הקרובה, ואת השלישי הבקיע ארון ראמזי בפנדל בדקה ה-50, ארבע דקות אחרי שגארת' בייל הוחלף במשחקו ה-100. בן דייויס, שחזר להרכב טוטנהאם לאחרונה, סיים קרן מצוינת עם נגיחה לרשת בדקה ה-77 וכבש שער ראשון בנבחרת וקונור רוברטס קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-89, שתי דקות אחרי שארטיום קונצבוי צימק. במצב הנוכחי לווילס יתרון שלוש נקודות על צ'כיה, אבל בעוד שלושה ימים הדרקונים יארחו את בלגיה בזמן שצ'כיה תארח את אסטוניה החלשה.

ממפיס דפאי, אכזבה בנבחרת הולנד. Filip Filipovic, GettyImages
יתרון כפול לא הספיק להולנדים, ההכרעה ביום שלישי/GettyImages, Filip Filipovic

צפו ב-2:2 הדרמטי במונטנגרו שסיבך את הולנד

תקציר: מונטנגרו - הולנד 2:2/ספורט1

בית ז'

מונטנגרו - הולנד 2:2

בניגוד למעצמות היבשת שהבטיחו הערב את הכרטיס למונדיאל, האורנג' בעטו בדלי כששמטו יתרון כפול ובבית שלהם הכל עדיין הפתוח. הולנד התקשתה בפתיחה, אך מצאה את הרשת אחרי שמרקו ינקוביץ', שחקן בית"ר ירושלים, ביצע עבירה ברחבה וממפיס דפאי אמר תודה וכבש מ-11 מטר בדקה ה-25. בדקה ה-54 ההולנדים בכלל הרגיעו את מפלס הלחץ כאשר דנזל דמפריס סידר לממפיס את שערו השני במשחק, אבל אז המאמן לואי ואן חאל החל להחליף את כוכביו והמארחת - שכבר איבדה כל סיכוי להעפיל - הדהימה עם שערי בזק של איליה ווקוטיץ' וניקולה ווינוביץ', שבדקות 82 ו-86 בהתאמה כפו שוויון מדהים. הולנד תלויה בעצמה ולשם כך תצטרך לסיים בתיקו או לנצח את נורבגיה, אבל גם הסקנדינבים עדיין יכולים להכבוש את הפסגה אם ינצחו וטורקיה במפתיע לא תדרוס את גיברלטר.

שחקני נבחרת טורקיה חוגגים מול גיברלטר. Ozan KOSE, GettyImages
מהפך מהדרמטיים שיש. שחקני נבחרת טורקיה ממהרים להבקיע שער נוסף/GettyImages, Ozan KOSE

טורקיה - גיברלטר 0:6

מהפך אדיר בבית הושלם, כאשר טורקיה דרסה את גיברלטר ובזכות שיפור ניכר של הפרש השערים והמעידה המפתיעה של נורבגיה מול לטביה, עקפה את הסקנדינבים בהפרש השערים וכפועל יוצא מכך גם בטבלה לאור שוויון הנקודות ביניהן.

הבליץ הטורקי החל כאשר כרם אקטורקוגלו כבש (11) ונמשיך עם צמד של חליל דרווישוגלו בדקות 39 ו-42, כשעוד קודם לכן האורחת נותרה בעשרה שחקנים בעקבות הרחקת ג'ייס אוליברו (23). את שלושת השערים הראשונים בישל בוראק ילמאז, שלא זכה לבשל או להבקיע את אחד משלושת השערים במחצית השנייה אותם הבקיעו מריח דמירל (65), סרדאר דורסון (81) ומרט מולדור (85). במחזור הסיום טורקיה תארח את גיברלטר, כך שהיא בדרך הבטוחה להשגת המקום השני בהנחה שנורבגיה לא תביס את הולנד במשחק חוץ.

צפו במעידה המפתיעה והכואבת של נורבגיה

תקציר: נורבגיה - לטביה 0:0/ספורט1

נורבגיה - לטביה 0:0

ארלינג הולאנג הנפלא נעדר בעקבות פציעה, אבל גם בלעדיו נורבגיה לא הייתה צריכה להסתבך מול לטביה. הפלא ופלא, הסקנדינבים לא השכילו לנצח את היריבה החלשה וסיימו ב-0:0 שככל הנראה יעלה להם בכרטיס לפלייאוף לאור העובדה שהם כעת זקוקים לנקודות במשחק הבא מול הולנד וגם אז, לאור העובדה שטורקיה נגד גיברלטר, דבר לא תלוי בהם. בדקה ה-80 נורבגיה כבר חגגה יתרון קריטי, אבל צוות שופטי המסך זיהה נבדל של מוחמד אליונוסי והשער נפסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully