וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מצפים להתאוששות של ווילבקין: "צריכים ממנו יותר"

עודכן לאחרונה: 12.11.2021 / 8:07

הצהובים חוזרים מעודדים מההפסד הצמוד לצסק"א בחוץ אבל יודעים שבלי היכולת הטובה של הגארד, שנמצא בשפל של שלוש שנים, הם יתקשו לשמור על המומנטום. וגם: לקיחת האחריות של וויליאמס שהתעקש ש"לא היה חסר לנו כלום"

חגיגת שערים: כל הגולים ממשחקי מוקדמות המונדיאל מיום חמישי, 11 בנובמבר/ספורט1

1. אחרי שרצף הניצחונות הכללי של מכבי תל אביב הסתיים השבוע עם הפסד להפועל חולון, גם רצף ניצחונות היורוליג של הצהובים הגיע לסיומו אמש (חמישי) עם הפסד חוץ לצסק"א מוסקבה 74:73. הצהובים ניהלו משחק צמוד עם היריבה הרוסית, אך פספסו הזדמנות לקחת את המשחק במהלך האחרון עם החטאה של דריק וויליאמס.

אנשי מכבי תל אביב מיהרו לדבר בסיום המשחק על הפספוס במהלך האחרון ועל כך שהם מרוצים מההגנה שהציגה הקבוצה והאופי שהופגן ברבע האחרון בכך שמכבי מנעה בריחה של צסק"א. נקודות האור היו דריק וויליאמס ואנטה ז'יז'יץ' שהובילו את הקלעים, אך גם קמרון טיילור, רומן סורקין ואנג'לו קלויארו קיבלו פרגון על הדקות בהם שיחקו. מנגד סקוטי ווילבקין המשיך ביכולת הפחות טובה שלו וגם ג'יימס נאנלי היה חלש עם 6 נקודות בלבד אחרי תקופה מצוינת.

"אני מרגיש שלא היה חסר לנו כלום היום, הפסדנו בנקודה נגד קבוצה טובה מאוד בחוץ", סיכם דריק וויליאמס, "יש לנו הרבה דברים לקחת מכאן, ואם נרצה לתקן היו לנו טעויות בריבאונד. שיחקנו נהדר, הפסדנו בנקודה אמנם ולא באנו להפסיד, אבל צריך להסתכל גם על האופי שלנו. נלחמנו עד סיום המשחק. כולם יודעים שאנחנו יכולים להתחרות עם כל קבוצה, צסק"א או כל קבוצה אחרת. יכולים לנצח כל קבוצה, אנחנו קבוצה טובה וכל עוד אנחנו יודעים את זה אנחנו גם מראים את זה".

רומן סורקין הוסיף: "היה משחק מאוד צמוד, זה נגמר בהתקפה האחרונה, הם קלעו זריקות קשות והתעוררו בסיום המשחק. זה יכל ללכת לשם או לשם, אם היינו קולעים את הסל האחרון היינו גדולים, נלחמנו ואת זה ניקח הלאה. ניקח את המלחמה שלנו, זה משחק חוץ קשה מאוד ברוסיה, אם היינו קולעים את הסל בסיום המשחק היינו חוגגים. הפסדנו, צריכים להסתכל קדימה, יש לנו משחק ליגה ביום ראשון צריכים לנצח אותו ולחזור למומנטום שלנו".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
לראשונה בקריירת היורוליג שלו במכבי תל אביב, סיים משחק ללא זריקה לשלוש. ווילבקין/דני מרון

2. כבר כשהתקבלה ההחלטה לא לסכנו במחצית השנייה נגד באסקוניה, היה ברור לאנשי מכבי תל אביב כי סקוטי ווילבקין יוכל להתגבר על הפציעה בקרסול בקלות ולשחק נגד צסק"א מוסקבה. כמו שהצהובים לא חיפשו לתלות את ההפסד להפועל חולון ביום שני בהיעדרות שלו, כך במועדון לא רוצים לדבר על כך שהפציעה שלו גרמה לו להיראות שוב לא טוב.

בשבועות האחרונים דיברו יותר ויותר על כך שווילבקין מנהל את המשחק טוב יותר, לא כופה סגנון יחידני מדי, ולכן שאר הנתונים הסטטיסטיים שלו עולים בזמן שהוא לא מתמקד בקליעה. בינתיים רושם ווילבקין 7.5 נקודות בארבעת המשחקים האחרונים, הנתון הנמוך ביותר שלו מאז שרשם 7 נקודות בארבעה משחקים בעונתו הראשונה במכבי, כשבטווח הזה הספיקה מכבי לפטר את נבן ספאחיה. הוא השלים ארבעה משחקים ללא שלשה מששת המשחקים האחרונים, ולראשונה בקריירת היורוליג שלו במדי הצהובים, סיים משחק ללא זריקה לשלוש.

אמש ווילבקין שוב לא מצא את עצמו במשך דקות אחרונות, וכשניסה להיכנס למשחק במאני טיים אמנם הצליח לקלוע 7 נקודות, כולל מהלך חשוב של סחיטת 3 זריקות עונשין לקראת הסיום, אך בשורה התחתונה סיים עוד משחק מאכזב. "אנחנו צריכים ממנו יותר", אמר אחד מאנשי מכבי תל אביב אמש, "הדבר המשמעותי עם סקוטי זה שהוא יודע את זה יותר טוב מאיתנו, ובקרוב מאוד נראה אותו חוזר לעצמו".

עוד בוואלה!

אחרי דרמה גדולה: מכבי תל אביב הפסידה 74:73 לצסק"א מוסקבה

לכתבה המלאה

3. שתי נקודות אור היו למכבי תל אביב על הפרקט. מבחינת יכולת, המשיך אנטה ז'יז'יץ' להיראות נהדרת עם 16 נקודות ו-6 ריבאונדים כשהוא רושם מדד 26, אבל מבחינת מנהיגות לאור היכולת של ווילבקין היה זה דריק וויליאמס שהתעלה שוב עם 20 נקודות ב-32 דקות.

לוויליאמס לקח חודש וחצי אבל הוא הפך בעיני רבים מאנשי מכבי תל אביב לעוגן התקפי משמעותי, ולכוח שאמור לתת לווילבקין את המרווח שהוא צריך, "אף אחד לא יכול להשאיר את דריק לבד והוא נהדר במשחק המעבר", סיפרו אמש במכבי, "רואים שיש לו את התכונות של המנהיג, הוא לוקח משחקים באופן אישי ומשחק מצוין לאחרונה. הוא ביכולת טובה יותר ממה שהראה בכל העונה שעברה".

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' מול שחקן צסק"א מוסקבה ניקיטה קורבנוב. האתר הרשמי של צסק"א, אתר רשמי
נקודת אור, שוב. ז'יז'יץ'/אתר רשמי, האתר הרשמי של צסק"א

4. בחדר ההלבשה שידר יאניס ספרופולוס לשחקנים מסר על כך שהוא מרוצה מהמלחמה שלהם ושלא ייצאו מאוכזבים מההפסד במוסקבה. התחושה איתה חזרה מכבי תל אביב לישראל היא כי המומנטום שלה עוד בעיצומו, ולמרות שרצף הניצחונות הסתיים, היא צריכה למשוך את היכולת גם לשבוע הכפול החשוב שמחכה לה בשבוע הבא.

"אמנם הפסדנו, אבל יוצאים מכאן עם תחושה טובה", אמר אחד מאנשי הצוות המקצועי במהלך הלילה, "נכון שצסק"א הייתה ברצף גדול של הפסדים, ואנחנו ברצף של ניצחונות אבל ברור שזה לא יימשך לעד. הוכחנו שאנחנו שווים ניצחון גם באולם קשה מאוד, מה שלא עשינו במילאנו לפני כמה שבועות, ואנחנו צריכים לבנות על המשחק הזה לקראת השבוע הבא".

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
יש גם מקום לאופטימיות. וויליאמס/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

5. מכבי תל אביב חזרה כבר הלילה לישראל והשחקנים יקבלו היום מנוחה לקראת שבוע עמוס מאוד שמחכה להם עם ארבעה משחקים תוך שבעה ימים. הלוח העמוס ייפתח במשחק ליגה נגד הפועל אילת, שם צפויים שוב מספר שחקנים לקבל מנוחה מחד, אך במכבי ירצו להחזיר לכושר שחקנים שרשמו שניים או שלושה משחקים פחות טובים ולכן ייתכן מאוד שסקוטי ווילבקין יתלבש ויקבל הגבלת דקות בהתמודדות בליגה.

אחרי המשחק נגד אילת ייערך השבוע הכפול ביורוליג, שבוע בו תפגוש מכבי את מונאקו המרעננת שכבר עשתה חיים קשים ליריבות הטובות ביותר במפעל, ביום רביעי ביד אליהו, וביום שישי תתארח אצל אולימפיאקוס באולם בו היא נוטה להפסיד. את רצף המשחקים תסיים ביום ראשון הבא נגד מכבי ראשון לציון בחוץ, כשאחרי המשחק ליגת העל תצא לפגרת נבחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully