וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונגר: "הייתי צריך לעזוב עשור מוקדם יותר, יכולתי להגיע ליונייטד"

המנג'ר האגדי של ארסנל סיפר: "אהבתי אותה יותר מדי, הייתי צריך ללכת למקום אחר". וגם: נקודת השבר והוויתור על ריאל מדריד ושתי נבחרות גדולות

תקציר: ארסנל - ווטפורד 0:1/ספורט1

ארסן ונגר, שאימן את ארסנל במשך 22 שנים, ככל הנראה מזוהה עם התותחנים יותר מכל אחד אחר. עם זאת, החצי הראשון של הקדנציה נחשב למוצלח הרבה יותר מהחצי השני.

בעשור הראשון בתפקיד הוביל ונגר את הלונדונים לשלוש אליפויות (כולל עונה נטולת הפסדים ב-2003/4), ארבעה גביעים והופעה בגמר ליגת האלופות ב-2006 שהסתיימה בהפסד 2:1 לברצלונה. המשך הקדנציה הייתה מלווה בהמון ביקורות, כאשר בשנים האחרונות אוהדי ארסנל מאסו בו ודרשו שיעזוב, וכך קרה ב-2018. לקראת סרט דוקומנטרי על ונגר שיפורסם באמזון פריים, ב"טלגרף" חשפו כמה ציטוטים מסקרנים במיוחד של הצרפתי.

פטריק ויירה עם ארסן ונגר. Phil Cole, GettyImages
משהו התפרק אחרי האליפויות? ונגר עם ויירה/GettyImages, Phil Cole

"הפכתי את עצמי למזוהה לחלוטין עם המועדון וזו הטעות שעשיתי", אמר ונגר, "החולשה שלי הייתה שאהבתי יותר מדי את המקום שהייתי בו ואני מתחרט על זה. הייתי צריך ללכת למקום אחר".

ונגר פירט שנקודת השבר הגיעה ב-2007, שלוש שנים אחרי אותה עונה בלתי נשכחת ושנה לאחר ההפסד ההוא לברצלונה. הצרפתי שקל לעזוב את המועדון אחרי שלטענתו היה קרוע בין הנאמנות למועדון לבין המנכ"ל דייויד דיין שעזב באותה שנה: "לפעמים אני תוהה אם אחרי 2004 משהו התפרק. 2007 הייתה נקודה מכרעת, זו הייתה הפעם הראשונה בה חשבתי שיש מתיחות בתוך ההנהלה. עד היום אני תוהה אם עשיתי את הדבר הנכון כי החיים לא נראו אותו דבר לאחר מכן. אמרתי לעצמי שאני צריך להמשיך עד לסוף הפרויקט".

עוד בוואלה!

רונאלדו "מודאג", אבל הנהלת יונייטד לא ממהרת לפטר את סולשיאר

לכתבה המלאה
אלכס פרגוסון מנג'ר מנצ'סטר יונייטד (ימין) עם ארסן ונגר מנג'ר ארסנל. GettyImages
היה מחליף אותו במנצ'סטר? ונגר עם פרגוסון/GettyImages

מעבר להתלבטות אם להישאר בארסנל או לעזוב, ונגר ציין כמה יעדים מסקרנים במיוחד אליהם היה יכול להגיע. "הייתי יכול להגיע לנבחרת צרפת, לנבחרת אנגליה הייתי יכול להגיע פעמיים או שלוש". בנוסף, הצרפתי סימן מספר קבוצות, כולל אחת שנחשבת ליריבה גדולה של התותחנים: "פעמיים הייתי יכול להגיע לריאל מדריד. הייתי יכול ללכת ליובנטוס, פריס סן ז'רמן ואפילו מנצ'סטר יונייטד".

לאור החלטתו להישאר בארסנל עד 2018, כל שנותר לנו הוא לדמיין האם שינוי אווירה היה עושה טוב לקריירה של ונגר וכיצד זה היה משפיע על התותחנים, שאמנם התקשו גם בשנים האחרונות איתו אך גם בלעדיו הם לא מצליחים להתמודד על תואר האליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully