וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבדיה "עמד באתגר הכי לא פייר ב-NBA", וקנה את כוכבי וושינגטון

מאמן הוויזארדס הודה שגם הוא הופתע מהתפקוד של הישראלי בהגנה על יאניס אנטטוקומפו, ביל מרוצה מההתקדמות שלו, דינווידי מחמיא על האסיסט המכריע שקיבל ממנו. בתקשורת האמריקאית התלהבו: "יש לו קייס לחמישיית ההגנה של העונה", ועקצו את ווסטברוק ש"שתל אותו בפינה"

התגובה לסל הניצחון של לוקה דונצ'יץ' מול בוסטון/מתוך טוויטר

דני אבדיה ממשיך להתפתח בצורה אחרת לחלוטין מכפי שציפו - ולא בהכרח לרעה. הלילה (בין ראשון לשני) רשם הפורוורד הישראלי את אחד ממשחקיו הטובים ב-NBA, והיה גורם מכריע בניצחון 94:101 של וושינגטון על מילווקי. אבדיה אמנם סיים עם 3 נקודות בלבד (1 מ-3 מהשדה), אבל סיים עם שיאים עונתיים בריבאונדים (9) ואסיסטים (4), הוסיף שתי חסימות, רשם חטיפה ואסיסט בדקות ההכרעה ובעיקר שמר בצורה מרשימה על יאניס אנטטוקומפו, MVP העונה הסדירה בשנתיים האחרונות ושחקן בלתי עציר בימים כתיקונם.

למרות התפוקה ההתקפית הדלה והמספר המוגבל של זריקות ונגיעות בכדור, אבדיה ממשיך להרוויח את הדקות שלו דווקא בצד ההגנתי, בו היה רחוק מלהצטיין בצעירותו. ווס אנסלד ג'וניור שנחשב למאמן הגנתי, ממשיך לתת לו קרדיט והלילה העניק לו 27 דקות.

בסיום המשחק הוא שיבח את אבדיה על ההגנה שהציג, והודה שגם הוא הופתע מהאופן שבו הצליח לשמור על אנטטוקומפו. "הוא פשוט היה מצוין מול יאניס. לא פייר להעלות שחקן צעיר כל כך למגרש, לתת לו לשמור את ה-MVP ולהגיד לו 'הכל עליך'. בעיני, זה האתגר הכי גדול ב-NBA. אבל היו כמה מקרים שהוא הסתדר איתו לגמרי לבד. היו כמה פעמים במהלך המשחק שאמרתי לעצמי, 'וואו, יש פה משהו טוב'. זאת בדיוק הדרך להרוויח דקות - עם הגנה חזקה, קשיחות, לחימה. ההגנה עוזרת להתקפה שלנו לזרום יותר בקלות".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, שומר על שחקן מילווקי באקס יאניס אנטטוקומפו. רויטרס
נענה לאתגר. אבדיה מול יאניס/רויטרס

גם בראדלי ביל שהיה המצטיין במשחק עם 30 נקודות ו-8 אסיסטים, החמיא לאבדיה ואמר ש"אנחנו מבקשים ממנו הרבה במשחקים האחרונים, כולל לשמור על הכוכבים של היריבות, אבל הוא מקבל את האתגר. הוא בחור קשוח, ואנחנו אוהבים אותו. הוא היה מדהים מול יאניס, והההתקדמות שלו בשני המשחקים האחרונים פשוט אדירה".

ספנסר דינווידי שקיבל מאבדיה אסיסט יפה בדקה האחרונה וצלף את השלשה המכרעת שסגרה עניין, הוסיף מילים חמות משלו. "המסירה שדני נתן לי בסוף הייתה נהדרת. הוא בחירת טופ 10 בדראפט, אז אין שום ספק שהוא יודע לשחק כדורסל. יש לו הבנת משחק כמו הרבה שחקנים אירופיים, והוא עושה עבודה גדולה בהגנה שמשאירה אותו ברוטציה. עכשיו הוא צריך לאפשר להתקפה לזרום אליו. אני לא מודאג מההחטאות שלו מקרוב במשחקים האחרונים, זה יכול לקרות. אם הוא לא היה מסוגל לקלוע את הזריקות האלה, הוא לא היה מגיע לליגה ונבחר כל כך גבוה בדראפט".

קייל קוזמה צייץ לאחר המשחק בתגובה לעיתונאי הבכיר דייויד אולדריג' ששיבח את מהלכי המאני טיים של אבדיה, ש"כן, הבחור הצעיר הזה הוא שחקן מנצח!".

עוד בוואלה!

אחד ממשחקיו הטובים ב-NBA: אבדיה בלט, וושינגטון גברה על מילווקי

לכתבה המלאה

אבדיה התראיין בקצרה בסיום לרשת NBC, וסיפר מה פשר התנועה שעשה אחרי אחד המהלכים בהם עצר את יאניס אנטטוקומפו וגרם לו לבצע צעדים. אחרי המהלך, המצלמות התמקדו באבדיה שסימן תנועת "איקס".

"זה מעין טראש טוק שיש לנו בקבוצה, זו בדיחה פנימית", הסביר אבדיה. "בכל פעם שאני עוצר מישהו בהגנה אני עושה את התנועה הזו, אפילו באימונים. זה הסימן שלי".

גם בתקשורת האמריקאית החמיאו לאבדיה. הכתב מייק פראדה ציין ש"דני אבדיה נראה העונה כמו השחקן שהוא היה אמור להיות לפני שראסל ווסטברוק שתל אותו בפינה". כתב הוויזארדס בן מהיץ' הוסיף ש"דני הגיע לליגה בתור פוינט פורוורד, אבל הוא מרוויח את הדקות שלו בזכות ההגנה. ווס אנסלד ג'וניור רואה את זה, ויהיה קשה להוציא אותו מהרוטציה גם כשרוי האצ'ימורה יחזור לפעילות".

גם האסיסט המכריע של אבדיה לדינווידי גרר מחמאות. "מאוד אהבתי את המסירה המהירה הזו. בעונה שעברה דני בקושי קיבל הזדמנות לייצר מהלכים, אבל עכשיו הוא עושה את זה", צייץ כתב "האתלטיק" בן סטנדיג. אווה וואלאס מה"וושינגטון פוסט" צייצה: "איזו מסירה של אבדיה! אל תפקפקו בו בקלאץ'", וגם איש הסטטיסטיקה כריס הרינג כתב: "המסירה של אבדיה לדינווידי הייתה פשוטה ויפהפיה".

בפודקאסט Locked On Wizards היה אף מי שהפריז וטען ש"לדני יש קייס של ממש לחמישיית ההגנה של העונה".

"דני נראה כמו דניס רודמן בשיאו. הייתי מכנה אותו 'מטה וורלד דני'. הוא עצר את יאניס פעם אחרי פעם, הוא היה עצום, למרות שלא קלע המון. אם הוא ימשיך ככה, הוא יכול להיות בחמישיית ההגנה השלישית של העונה. הוא לגמרי שם".

לדברי הפרשנים, "דני עשה את ההבדל במשחק. כל מהלך הגנתי שלו היה נהדר. הוא עשה הרבה מהלכי האסל, ההגנה על יאניס הייתה טובה, והוא מתחיל לבנות לעצמו קייס הגנתי. בהתקפה הוא לא פוגע, אבל אם הוא ימשיך להיות אחד השומרים הכי טובים בקבוצה אם לא הטוב שבהם, אין סיכוי שהוא יאבד את הדקות שלו, פשוט אין סיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully