וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר פועלת לאיתור המקללים: "מארה התחבר לקהל האמיתי שלנו"

עודכן לאחרונה: 7.11.2021 / 11:24

בבירה רוצים לתבוע את הקומץ אחרי התקרית הגזענית וקוראים לעזרה מ"כל מי שזעק אחרי אירועי בלומפילד". השחקנים הבהירו: "מי שייגע בו, ייכנס לעימות עם כולנו". בקבוצה שיבחו את הגישה של קומאן אחרי הניצחון

תקציר: מכבי פתח תקוה - בית"ר ירושלים 3:0/ספורט1

1. עוד לפני שבית"ר ירושלים עלתה לכר הדשא אתמול (שבת), התעדכנו אנשיה בתוצאות מהמשחקים האחרים. הפועל ירושלים ניצחה, אשדוד בדיוק הובילה, בני סכנין השוותה נגד הפועל חיפה, ולכן החישובים היו מאוד פשוטים - הפסד למכבי פתח תקוה, והקבוצה יורדת אל מתחת לקו האדום. היציאה לפגרה הייתה יכולה להסתיים עם תרחיש טראומתי.

ההפסד לנוף הגליל בשבוע שעבר היה נקודת השפל של בית"ר העונה. במקרים כאלה טוב שיש מאמן זר, ועוד אחד עם אופי חיובי כמו של ארווין קומאן, שהתעסק במהלך השבוע במציאת פתרונות ובהרמת המורל ולא בהלקאה עצמית. לא מעט מאמנים ישראלים שהיו נקלעים לסיטואציה כזאת היו יורים הכיוונים, בוכים בתקשורת על מר גורלם, מתלוננים על השחקנים שלא קיבלו ועל הקשיים, אבל קומאן לקח את זה למקום אחר לגמרי.

הניצחון אתמול היה חשוב ביותר מבחינתו, כי אפילו אוהדי בית"ר אפילו התחילו להרים ידיים. כשלא הולך מחפשים שעיר לעזאזל, והמאמן הוא הטרף הכי קל. ההולנדי לקח את זה קשה. באימונים שאחרי אותו משחק דיברו במועדון על כך שלא זוכרים את קומאן עם פרצוף כזה מהיום שהגיע. בסופו של דבר, המאמן התאושש מהר והסיק מסקנות. הוא הבין שמשהו תקוע בהתקפה וביצע שינויים.

באסיפה המסכמת בשישי הוא אמר לשחקנים כי "אם נביא את המחוייבות והאחריות שהיו לנו במשך 85 דקות עם עשרה שחקנים בנוף הגליל ונוסיף לזה איכויות בהתקפה, ננצח את המשחק". זה בדיוק מה שקרה. בית"ר לא הייתה איכותית מאוד, אבל כן הייתה מחוייבת וידעה לנצל הזדמנויות. זה מה שהיא תצטרך להמשיך ולעשות כי אין לה כישרון יוצא דופן, היא חייבת להביא מעצמה הרבה מחוייבות ואופי כדי לנסות לעשות משהו בעונה הזאת.

ארווין קומאן מאמן בית"ר ירושלים. אודי ציטיאט
כנראה שמאמן ישראלי היה מתנהל קצת אחרת. ארווין קומאן/אודי ציטיאט

2. שלושת השחקנים בעלי השכר הגבוה ביותר בבית"ר - ריצ'מונד בואצ'י, מרקו ינקוביץ' ואדווין ג'סי - אפילו לא פתחו, עוד הוכחה לכך שאין מעמדות בקבוצה. כמה מאמנים היו משאירים שלישייה כזאת על הספסל?

גם סדרת החינוך לירדן שועה הוכיחה את עצמה, אך מעבר להכל, קומאן קיבל אתמול את הסגל שלו מחדש - פלייטר וזריהן נכנסו לעניינים, ההגנה התייצבה עם החזרה של אוראל דגני (כולל בישול ברגל החלשה עם לייזר על 50 מטר), אופיר קריאף ומקס גרצ'קין (שלא ברור איזה חלק בגוף לא כואב לו) הקריבו מעצמם, לירן רוטמן (שמאוד מוערך על ידי קומאן) חזר ואיתמר ניצן המשיך להפגין יציבות בשער.

בית"ר עדיין לא איכותית, אך בליגה הזאת צריך לדעת לקחת נקודות כדי לקבל ביטחון ואולי אחר כך לשחק כדורגל טוב יותר. כבר באוגוסט היה ברור שבית"ר לא תתחבר לפני חודש נובמבר. הירושלמים שילמו מחיר על כל ההכנה המאוחרת: שחקנים כמו בואצ'י, מארה, זרגרי ואפילו מחיאס שנפצע, הגיעו כמעט ללא הכנה ונכנסו ישירות למשחקים. אפילו משחק אימון לא היה להם לפני שנזרקו למים. על זרגרי ומארה רואים את זה עד עכשיו, הם לא מייצרים קישור דומיננטי, הם שורדים ונותנים מה שהם יכולים, אבל רחוקים מכושר מלא.

בית"ר קיבלה אתמול בחזרה את מרקו ינקוביץ', שקשה היה לקרוא אותו לאחרונה. ינקוביץ' כבש שער בכורה, והבטיח שזה לא הגול האחרון. ירדן שועה רשם צמד, תוצאה ישירה של הרצינות שלו בשבועות האחרונים. אם הוא ימשיך בגישה הזאת בית"ר תיהנה ממנו, אך אצל שועה כמו אצל שועה, כל שבוע הוא מבחן מחדש. בשורה התחתונה בית"ר צריכה להבין את מקומה. עדיין יש המון בעיות, גם מקצועיות וגם כלכליות, ועד להודעה חדשה המטרה המוצהרת של הקבוצה צריכה להיות להתרחק כמה שיותר מהקו האדום, לא מעבר לכך.

ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים. אודי ציטיאט
סדרת החינוך עבדה, בינתיים. שועה/אודי ציטיאט

3. קרוב ל-5,000 אוהדי בית"ר היו אתמול במושבה ודחפו את הקבוצה מהפתיחה. זה לא מובן מאליו במצב בו הקבוצה נמצאת, תחת נטישת בעלים, אפס ציפיות ואווירת נכאים מסביב. ועדיין, הקהל אתמול היה השחקן ה-12, היתרון הכי גדול על מכבי פתח תקוה והמשך התמיכה שלו זה הסיכוי של בית"ר בעונה הזאת.

יחד עם זאת, אי אפשר שלא להתייחס למקרה שאירע עם קמסו מארה בסיום. כזכור, הקשר המוסלמי ספג גידופים וקללות ממספר אוהדים בסיום, ושחקנים בקבוצה גוננו עליו. מארה בחור חזק, הוא לא מתכוון לתת לדברים האלה לשבור אותו, אך אם חס וחלילה יקום שחקן כמוהו ויעזוב רק בשל גזענות, הבושה והנזק שייגרמו לבית"ר ירושלים יהיו חסרי תקדים. ריצ'מונד בואצ'י אמר למארה בירידה מהמגרש כי "כולנו איתך", אדווין ג'סי הוסיף ש"לא יכול להיות שקורים דברים כאלה" וכל השחקנים חיזקו אותו.

עוד בוואלה!

מספר אוהדי בית"ר גידפו את מארה, שחקנים גוננו עליו

לכתבה המלאה

היום אלי אוחנה שוחח איתו, אנשי המועדון שלחו לו הודעות ועודדו אותו, אך לכולם הוא הסביר שהוא חזק וזה לא ישפיע עליו, הוא כאן כדי להישאר. בתוך כל הגידופים היה גם אוהד או שניים שניסו לפרוץ לדשא ולהגיע למארה. אם זה יקרה בעתיד, ישנם שחקנים בבית"ר - בעיקר הזרים - שכבר הבהירו כי במקרה כזה אותם אוהדים יזכו לתגובה פיזית הולמת. "אנחנו עם מארה עד הסוף, הוא חלק מאיתנו. אם מישהו ייגע בו פיזית, הוא ייכנס לעימות עם כל השחקנים".

בשעות הבוקר פרסמה בית"ר תגובה רשמית לתקרית, ומסרה שהיא עושה מאמצים כדי לאתר ולתבוע את האוהדים המעורבים. "בסיום המשחק אמש קיללו ואיימו בין 5-10 אנשים על קשר הקבוצה, קמסו מארה. מאז אותו המקרה מוצף המועדון בהודעות תמיכה אשר מועברות לשחקן, שהבהיר בשיחות עם אנשי המועדון עד כמה הוא התחבר לקהל האמיתי של הקבוצה", נמסר מטעם הקבוצה.

"מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מגנה בחריפות את ההתנהגות הזאת והחל לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לאתר ולהרחיק את האנשים שקיללו ואיימו על מארה מהמגרשים, ולתבוע אותם.
יחד עם זאת אנו חוזרים וקוראים לכל מי שזעק לאחר אירועי בלומפילד להמשיך בעבודה להפוך את מגרשי הכדורגל למקום נקי מאלימות וגזענות ולעזור לנו במלחמה החשובה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully