וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופציית קרלוס גרסיה למכבי תל אביב נשקלת

6.11.2021 / 11:30

ברק יצחקי יעמוד על הקווים בדרבי, אבל בפגרה ימנו הצהובים מאמן קבוע. אם יוחלט על מאמן צעיר ושאפתן, שחקן העבר הספרדי שמשמש עוזר מאמן בסין יהיה חזק בתמונה בתנאי שבקרית שלום יסדירו שני אלמנטים פתוחים לגביו

תקציר: מכבי תל אביב - ה.י.ק הלסינקי 0:3/ספורט1

כמעט שבועיים עברו מאז פיטוריו של פטריק ואן לוון ומכבי תל אביב טרם הודיעה על מינוי מאמן קבוע. גם מחר (ראשון, 20:45) מול הפועל תל אביב בדרבי יעמוד ברק יצחקי על הקווים ולמרות שיש לו היתר לשמש כמאמן קבוע, הוא מתעתד לזוז לעמדה הקודמת שלו כמנהל הספורטיבי ברגע שמכבי תל אביב תחליט על מאמן קבוע.

עוזר מאמן מכבי תל אביב קרלוס גרסיה. מגד גוזני
ישוב לצהובים כמאמן? גרסיה/מגד גוזני

המאמן הראשון שמכבי תל אביב פנתה אליו למחרת פיטורי ואן לוון היה ולאדן איביץ'. בקרית שלום האמינו שהסרבי יחזור לקדנציה שנייה והיו מוכנים לתת לו כמה ימים למחשבה אחרי שהוא ביקש לחשוב על ההצעה. מכבי תל אביב נסעה למשחק בקרית שמונה בשבת שעברה כשיצחקי על הקווים וקיוותה כי מיד בתחילת השבוע איביץ' יאשר שהוא מגיע. אלא שהמאמן שהביא שתי אליפויות למכבי תל אביב הודיע, כפי שפורסם כאן, כי החליט לוותר על ההצעה וכעת הקבוצה בחיפושים מחדש. שני הניצחונות על קרית שמונה ועל הלסינקי ביום חמישי בקונפרנס ליג, איפשרו לה להגיע קצת יותר רגועה לדרבי מחר. במועדון מקווים שיצחקי והשחקנים יידעו להשלים שלוש משלוש, לקחת את מלוא הנקודות משלושת המשחקים, ואז לצאת לפגרה הארוכה כדי להחתים במהלכה מאמן קבוע.

מכבי תל אביב חושבת על מספר אפיקים. מצד אחד חושבים על מאמן עם הסטוריה ורזומה מוכחים. כזה שיודע להחזיק מועדון עם לחצים ודרישה לאליפות בכל עונה. מצד שני חושבים על מישהו צעיר ורעב. כזה שרוצה לבנות את עצמו. דוגמאות במכבי תל אביב לא חסרות. אוסקר גרסיה הגיע ללא ניסיון אימון בבוגרים ולקח את מכבי תל אביב לאליפות הראשונה שלה בעידן מיטש גולדהאר וג'ורדי קרויף. איביץ' הגיע כמעט בלי קילומטראז' בוגרים וסחף את הצהובים לשתי אליפויות.

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב מתקבל בשדה התעופה עם בני טבק. קובי אליהו
גם הוא הגיע ללא ניסיון. אוסקר גרסיה/קובי אליהו

בקטגוריה הזו נמצא מבחינת מכבי תל אביב קרלוס גרסיה. הבלם הספרדי שהפך לאחד הזרים האיכותיים שהקבוצה הביאה אי פעם משמש כעוזר מאמן בקבוצה הסינית צ'ונגצ'ינג ליפאן. הוא לא היחיד מבין אנשי העבר של מכבי תל אביב שעובד במועדון הסיני. גם מאמן הכושר חואן טוריחו שם וגם מאמן השוערים חואן פאבלו. מי שהביא אותם היה קרויף שבינתיים עזב לברצלונה. גרסיה ואנשי הצוות האחרים נשארו בסין בליגה שעדיין לא הסתיימה. יש לו עוד חודשיים בחוזה ואם מחזיקת הגביע תרצה אותו, היא תצטרך לשלם פיצוי כדי לשחררו. בצ'ונגצ'ינג ליפאן משמש בלם העבר כעוזר מאמן, אבל השאיפה שלו היא להתקדם ולהפוך למאמן ראשי בתחנה הבאה שלו. הוא לא מחזיק בתעודת פרו, אבל יש לו תעודה אחרת שאמורה להספיק לאמן במדינות אירופאיות החברות באופ"א במיוחד כשיש לו ניסיון של ארבע שנים כעוזר מאמן.

כך או אחרת, במכבי תל אביב עדיין מתלבטים אם ללכת על מאמן ותיק ומנוסה או כזה שסולל לעצמו דרך חדשה ויגיע עם מוטיבציה גבוהה במיוחד. במקרה של הספרדי, הקבוצה תקבל גם מישהו שמכיר היטב את קרית שלום וחי את ה-DNA של מכבי תל אביב כשחקן ואפילו כעוזר של קרויף בעונה שזה אימן את הקבוצה והיHתה האחרונה שלו בישראל. גרסיה סיפר בעבר שהמועדון התל אביבי וישראל הם הבית השני שלו ותמיד יחשוב כך וירצה לחזור. אין ספק שאם יקבל את הפנייה, לא יהסס לרגע וייקח מטוס ראשון אחרי שמכבי תל אביב תסדיר את כל האישורים על מנת להחתים אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully