וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב מחווה: האם זו תהיה העונה של פאולו דיבאלה ביובנטוס?

3.11.2021 / 9:00

אחרי אינספור דיווחים על עזיבה במשך השנים האחרונות כשהיה בצילו של רונאלדו, הכוכב הארגנטינאי בדרך לחוזה חדש, עונד את סרט הקפטן, לוקח אחריות כשהקבוצה במשבר, והמחווה המפתיעה לפלאטיני חיזקה עוד יותר את הקשר למועדון

צפו בתקציר: יובנטוס הפסידה 2:1 לססואולו/ספורט1

המחווה הנהדרת של ערן זהבי למוטל'ה שפיגלר, אחרי שהחליף אותו כמלך שערי נבחרת ישראל בכל הזמנים, היתה מרגשת, אבל צפויה בהחלט. הרי כולם מכירים את תנועת היד שעשה במקסיקו כובש השער היחיד תוצרת כחול-לבן בגביע העולם - קל וחומר האיש שענד עד לא מכבר את סרט הקפטן הלאומי.

המחווה של פאולו דיבאלה למישל פלאטיני אתמול היתה מפתיעה יותר. כאשר נשכב הכוכב הארגנטינאי על הדשא וחיקה את הפוזה של הגאון הצרפתי, נדרשו האוהדים הצעירים של יובנטוס לעזרתו האדיבה של גוגל כדי להבין במה מדובר. וזו דווקא בכלל לא היתה חגיגת שער, אלא בדיוק להיפך. ב-1985, כאשר התמודדה יובה מול ארחנטיונס ג'וניורס בגביע הביניבשתי, פסל השוער כיבוש בטענה לנבדל שגוי, ופלאטיני החליט להביע את כעסו כאשר התמתח על הדשא ובהה לעבר האופק.

אתמול, אחרי שעבר את המאסטרו ברשימת המבקיעים של יובנטוס בכל הזמנים עם שערו ה-105, שיחזר דיבאלה את הרגע הזה, והראה עד כמה הוא בקיא בתולדות המועדון. זה לא דבר של מה בכך כאשר מדובר בכוכב זר שכלל לא נולד כאשר פלאטיני לבש את חולצת זברה עם מספר 10 על גבו. כעת החולצה הזו שייכת לתכשיט הארגנטינאי, אשר פותח כבר עונה שביעית בקבוצה. נכון לעכשיו, הוא אחד הסמלים שלה, ואוהדים רבים עדיין מאמינים - גם אחרי תקופות קשות ומאכזבות - שהוא אמור להיות השחקן היצירתי והדומיננטי ביותר של הגברת הזקנה. דיבאלה יהיה רק בן 28 בעוד כשבועיים. זה בדיוק הגיל הנכון כדי לספק את העונה הטובה בקריירה.

במשחק הביתי מול זניט בליגת האלופות אמש, הוא עלה כקפטן וענה על הציפיות. זה התחיל כאשר הדביק את הכדור לעמוד, ואז מיד סידר מצב הבקיע ודאי לאלברו מוראטה, וראה כיצד הספרדי מחמיץ. אז דיבאלה הבקיע בעצמו בבעיטת יעף נאה, ובמחצית השניה כמעט הבקיע את השני בבעיטה פנטסטית ששרקה ליד הקורה. הכל הלך לו, ואפילו כאשר שלח את הפנדל החוצה הורה השופט על ביצוע חוזר כי שחקנים נכנסו לרחבה. כך הושלם הצמד, ולקינוח אירגן דיבאלה גם בישול למוראטה, שדייק הפעם.

עוד בוואלה!

רונאלדו הציל את מנצ'סטר יונייטד בדקה ה-91, פאטי את ברצלונה

לכתבה המלאה

2:4 חלק שמר על המאזן המושלם של יובנטוס בצ'מפיונס-ליג, שלח אותה לשמינית הגמר ושיפר קצת את מצב הרוח אחרי שני הפסדי ליגה רצופים, שהכניסו את החבורה של מסימיליאנו אלגרי למשבר אמיתי. האימפריה מטורינו חווה פתיחת עונה עלובה במקום התשיעי, במרחק 16 נקודות שלמות מהמובילות נאפולי ומילאן אחרי 11 מחזורים בלבד. "אנחנו צריכים לדבר פחות ולעשות יותר. קשה למצוא הסבר למצב אליו נקלענו, וזה לא הזמן לחפש תירוצים. צריך לבחון את עצמנו, לזהות את הטעויות, ולתקן אותן בכל אימון ואימון", הצהיר דיבאלה בשבת אחרי הפיאסקו באיצטדיונה של ורונה. הוא דיבר כמו מנהיג, והמעריצים ידעו להעריך זאת. אתמול הוא גם שיחק כמו מנהיג, ואחרי שריקת הסיום פרץ בבכי של אושר. כך נראה כוכב מחוייב מאוד, שמזדהה עם המועדון ורואה את עצמו נשאר בו לשנים ארוכות.

ואכן, סגן הנשיא פאבל נדבד הודיע לא מכבר כי הושגה הסכמה להארכת חוזהו של דיבאלה עד 2025. הוא צפוי להשלים עשור ביובנטוס, ואולי אף יותר - וזו התפתחות מכוננת, כי בשנים האחרונות הוכרז בתקשורת פעם אחר פעם על סיום דרכו המתקרב. לעתים נדמה היה כי כל הצדדים השתוקקו לסיים את הרומן שמיצה את עצמו, ולפחות בהזדמנות אחת זה באמת היה קרוב מאוד. בקיץ 2019 כבר כמעט נתנה טוטנהאם הוראה להדפיס את החולצות הלבנות עם שמו של הארגנטינאי, והמגעים היו קרובים לסיכום. רק חילוקי דעות לגבי שימוש במותג של דיבאלה בפרסומות מסחריות חיסל את המהלך, שהיה אמור - לפחות על הנייר - לשקם את הקריירה שלו.

דיבאלה הגדיר אמנם את כריסטיאנו רונאלדו כשחקן האיכותי ביותר איתו שיחק, אבל ההגעה של הפורטוגלי פגעה מאוד בדקות המשחק שלו וביכולתו לבוא לידי ביטוי. את עונת 2017/18 סיים התכשיט עם 22 שערי ליגה, שלישי רק לצ'ירו אימובילה ומאורו איקרדי באיטליה, אבל אז הגיע הכוכב החדש, והוא דעך עם חמישה כיבושים בלבד ב-2018/19. אחרי המעבר הכושל ללונדון, נרשמה תקומה מסוימת, אבל היא היתה זמנית, והעונה שעברה כבר היתה עגומה במיוחד. היא לוותה בפציעות, כושר לקוי, וקושי אמיתי למצוא את עצמו במערך של אנדראה פירלו שניסה למקסם את התפוקה של רונאלדו.

שחקן יובנטוס, כריסטיאנו רונאלדו. Gabriele Maltinti, GettyImages
ההגעה שלו פגעה בדיבאלה. רונאלדו ביובנטוס/GettyImages, Gabriele Maltinti

וכך, הצהיר באביב העיתונאי פבריציו רומנו בפודקאסט שלו: "דיבאלה יעזוב את יובנטוס בקיץ. יש לי תחושה שהוא לא יאריך את החוזה". רומנו הוא מומחה נדיר לשוק ההעברות, בעל קשרים ענפים במיוחד למקבלי ההחלטות. בדרך כלל הוא צודק, אך הפעם התברר כי שגה בגדול. דווקא רונאלדו פילס את דרכו החוצה, בעוד הסאגה הארוכה והמתישה לגבי הארכת החוזה של דיבאלה, שהיה אמור לפוג בקיץ הקרוב, קרובה לפתרון חיובי. יודעי דבר מספרים כי אלגרי הטיל וטו על שחרורו של הארגנטינאי כאשר הסכים לשוב למשרת המאמן ולרשת את פירלו. הוא מכיר טוב מכולם את הפוטנציאל של החלוץ שלו, וסבר כי אפשר לבנות את החוד סביבו, ביחד עם פדריקו קייזה.

בינתיים, החזרה של אלגרי לא מניבה את התפוקה הרצויה בלשון המעטה, אבל מבחינה אישית חווה דיבאלה רנסנס. עם שישה כיבושים וארבעה בישולים ב-10 משחקים, הוא מעורב ישירות בשער למשחק בממוצע, ושיפר כבר עכשיו את מאזנו בכל העונה שעברה, למרות שאנחנו רק בתחילת נובמבר, והכוכב עוד החמיץ חודש שלם בגלל פציעה. בשלהי ספטמבר, מירר דיבאלה בבכי כאשר מתח שריר במשחק מול סמפדוריה, זמן קצת אחרי ששלח כדור מרהיב לרשת. הוא שב בדיוק ל"דרבי של איטליה" נגד אינטר, בו נכנס כמחליף והישווה בפנדל בדקות האחרונות, וכעת הגיעה גם החגיגה הגדולה נגד זניט, כולל המחווה למספר 10 גדול ממנו.

פאולו דיבאלה, שחקן יובנטוס. Emilio Andreoli, GettyImages
היעד הבא - רוברטו באג'יו. פאולו דיבאלה/GettyImages, Emilio Andreoli

"פלאטיני הוא האליל שלי, בזכות מה שהוא עשה על המגרש, במיוחד בשביל יובנטוס. רציתי לעשות את החיקוי הזה נגד אינטר, אבל אז העיתוי לא היה נכון. היום זה הסתדר, ואני מקווה שהוא יראה את זה", אמר דיבאלה על האירוע. עם 106 שערים עבור הגברת הזקנה, הוא ניצב כעת במקום ה-11 בכל הזמנים. פלאטיני וג'ון צ'ארלס נותרו מאחור, ונותרו רק 10 כדורים מדוייקים כדי לחלוף גם על פני רוברטו באג'יו. ואולי נדרש לדיבאלה מספר רב הרבה יותר של משחקים כדי להשיג את המאזן בהשוואה לאגדות המדוברות, אבל זה גם מדגיש עד כמה הקדנציה שלו במועדון ארוכה.

הוא מכיר את יובה מפנים טוב מאחרים, הוא מודע להיסטוריה שלה, ועכשיו - אחרי שנים של ספקות - יש לו הזדמנות אמיתית לקחת את הקבוצה על כתפיו כאשר היא נמצאת במצב לא פשוט. אם יעשה זאת ויצעיד אותה שוב לצמרת הגבוהה, ואולי אף להצלחה בליגת האלופות, ירשום דיבאלה את שמו בספרי הזהב של יובה. זה לא יהיה פשוט, אבל הכישרון הטבעי בהחלט קיים שם. צריך לשמור על המשכיות, ולקוות שהגוף יחזיק מעמד. חובת ההוכחה עליו, וגם פלאטיני יעקוב בעניין.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully