וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכו לי שאחזור: 5 הליגיונרים שמועמדים לחזור מאירופה לישראל

ברדע מדשדש בליגה השלישית בהונגריה, גורפינקל לא ראה דשא מאוגוסט ואור דסה שיחק העונה 53 דקות. אחרי שבינואר הקודם 11 שחקנים חזרו מחו"ל לישראל, אלו הם הפייבוריטים לטיסת כיוון אחד בחלון ההעברות הבא

תקציר: פ.ס.וו איינדהובן - טוונטה 2:5/ספורט1

מוחמד עוואד, שלומי אזולאי (החלוץ), מקס גרצ'קין, לידור כהן, עומר אצילי, ניקו אולסק, חאתם עבד אלחמיד, אלון תורג'מן, איתן ולבלום, איסמעיל ריאן, שי בן דוד. 11 השחקנים הללו עדיין שיחקו לפני שנה בדיוק בקבוצות בחו"ל, אבל בחלון ההעברות של ינואר לקחו טיסה כיוון אחד וחזרו לישראל.

עונת 2021-22 כבר בעיצומה ויש כמה סיפורי הצלחה חדשים של ישראלים באירופה. ליאל עבדה מצטיין בסלטיק, תאי בריבו כובש בוולפסברגר ודור פרץ צובר דקות ומתאקלם באחת מהליגות הטובות בעולם - לא עניין של מה בכך גם אם מישהו כאן ציפה ליותר. אבל יש גם שחקנים שחווים תקופה פחות מוצלחת ונראים כמו מועמדים מובילים לחזור.

שחקן בודפשט הונבד ניר ברדע. אתר רשמי, אתר רשמי
כשעזב לאירופה, בוודאי לא חשב שישחק בליגה השלישית בהונגריה. ברדע/אתר רשמי, אתר רשמי

ניר ברדע (הונבד / הונגריה)

הבלם הישראלי נשלח לקבוצת המילואים באמצע אוגוסט, לא חתם בקבוצה אחרת בזמן שנותר על סגירת חלון ההעברות של הקיץ ובינתיים משחק בליגה השלישית בהונגריה (אתמול הוא אפילו כבש שער ניצחון במדי הונבד ב' נגד מאקו).

הקריירה האירופית של ברדע לא נסקה כפי שציפה וגם כשהיה חלק מהקבוצה הראשונה של הונבד בעונה שעברה, הוא בילה בעיקר על הספסל. בישראל הוא נחשב לבלם ליגה טוב ויש כמה יעדים שנראים ראויים עבורו. למשל בית"ר ירושלים שסובלת זמן רב ממצוקת בלמים, לדוגמה הפועל תל אביב שעברה לשחק עם מרכז הגנה של שלושה שחקנים וגילתה שהשמיכה בעמדה הזו קצרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יהב גורפינקל נורשפינג. האתר הרשמי של נורשפינג, אתר רשמי
ב-10 המשחקים האחרונים לא קיבל אפילו דקה וב-3 מהם גם לא נכלל בסגל. גורפינקל/אתר רשמי, האתר הרשמי של נורשפינג

יהב גורפינקל (נורשפינג / שבדיה)

המגן השמאלי נכנס לסיטואציה שהייתה בבחינת הימור - חתימה בקבוצה מליגה שכבר נמצאת בעיצומה - ולא הצליח למצוא את מקומו. גורפינקל שיחק 82 דקות בלבד בארבעה משחקים בנורשפינג ובפעם היחידה שפתח בהרכב, הוחלף במחצית. ב-10 המשחקים האחרונים לא קיבל אפילו דקה וב-3 מהם גם לא נכלל בסגל.

נורשפינג אמנם משחקת במערך של שלושה בלמים שהולם את היכולות של גורפינקל, אבל כרגע הוא במקום נמוך מאוד ברוטציה. העונה בשבדיה תסתיים בתחילת דצמבר והישראלי וקבוצתו יצטרכו לעשות חושבים יחסיהם לאן. ביקוש בישראל בכל מקרה יהיה וקבוצות כמו הפועל חדרה, עירוני קרית שמונה, בני סכנין והפועל ירושלים, בהחלט יכולות לבוא בחשבון. אולי אפילו חזרה להפועל חיפה.

אור דסה שחקן ארוקה. ארוקה, אתר רשמי
53 דקות מפתיחת העונה. דסה/אתר רשמי, ארוקה

אור דסה (ארוקה / פורטוגל)

אחרי שתי ירידות ליגה רצופות עם הפועל רעננה והפועל כפר סבא, הקשר בן ה-23 התכונן לעונה נוספת של מאבקי תחתית עם העולה החדשה לליגה הבכירה בפורטוגל, אבל בינתיים הוא לא ממש שותף למלחמת ההישרדות. דסה צבר 53 דקות בלבד ב-4 המשחקים בהם קיבל הזדמנות ולאחרונה כלל לא נכלל בסגל. אגב, ארוקה הפסידה בכל 4 המשחקים הללו.

כרגע נראה שהקשר לא בתכניות של ארוקה ואם המצב הזה יימשך עד ינואר, כדאי יהיה לו לחפש יעד אחר כי בגיל 23 אסור לו לבזבז עונה על הספסל או ביציע. עם 15 הופעות בנבחרת הצעירה של ישראל ויותר מ-90 משחקים בליגת העל, הוא לא יתקשה למצוא קבוצה חדשה בישראל. אבל אם זה יקרה, זה כנראה יהיה שוב בקבוצת תחתית.

שחקן סנט פולטן, דור חוגי. Johannes Schedl, GettyImages
לא מצליח לשחזר את המספרים מאוסטריה. חוגי במדי סט. פולטן/GettyImages, Johannes Schedl

דור חוגי (ויסלה קרקוב / פולין)

חוגי הגיע עם הרבה תקוות אחרי עונה לא רעה באוסטריה, אבל לאכזבתו ולאכזבתם של האוהדים, הוא רחוק מאוד מלהפוך ליורש של מאור מליקסון ודודו ביטון, או להזכיר את הקדנציה הקצרה והמוצלחת של אלון תורג'מן. החלוץ בן ה-26 משותף כמעט בכל משחק, אבל בדרך כלל כמחליף (פתח ב-2 משחקים מתוך 11) וההשפעה שלו מבחינת מספרים קטנה מאוד: 0 שערים ו-3 בישולים.

ויסלה קרקוב היא לא המקום הכי נעים להיות בו בשעת משבר. מועדון ענק בקנה מידה מקומי, שמדשדש כבר כמה שנים ונמצא כרגע במומנטום איום ונורא שכולל 5 הפסדים ב-6 המשחקים האחרונים, כולל פעמיים 5:0. דווקא בניצחון היחיד מאז אוגוסט, 0:1 על גורניק ז'אבז'ה, חוגי לא שותף. מעמדו של המאמן אדריאן גולה מאוד לא יציב ויכול להיות שהגעה של מאמן אחר תסייע לחלוץ הישראלי, אבל נכון לעכשיו החיבור הזה מקרטע וסיר הלחץ של ויסלה מבעבע.

פאדי זיידאן שחקן הפועל ניר רמת השרון לפני אדי גוטליב שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
הזדמנות אחרונה להפוך לשחקן לגיטימי בליגת העל? זידאן/קובי אליהו

פאדי זידאן (טורפדו קוטאיסי / גאורגיה)

הקשר-חלוץ בן ה-28 משחק כבר קרוב לשנה בליגה הגאורגית ולמרות שהקבוצה שלו מסובכת בתחתית, המספרים שלו לא רעים: 27 הופעות מתוכן 22 בהרכב, 5 שערים, 2 בישולים ותפקיד מרכזי. העונה בגאורגיה תסתיים בדצמבר ואולי אחרי כשנה בחו"ל, הוא סוף סוף יצליח לשבור את תקרת הזכוכית של ליגת העל?

זידאן נע לכל אורך הקריירה על התפר שבין שחקן מצטיין בליגה הלאומית לשחקן שולי בליגת העל. עם הפועל ניר רמת השרון ומכבי פתח תקוה הוא לא הותיר כאן חותם בליגה הבכירה ונראה שאם ישוב בינואר, זה יהיה הצ'אנס האחרון שלו. זידאן בהחלט עשוי למצוא את עצמו בינואר באחת מקבוצות התחתית שרוצות דם חדש בהתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully