וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב קנסות מינהליים: המלחמה באלימות במגרשים עולה שלב

1.11.2021 / 9:56

המאבק עבר לשלבים מעשיים בכינוס במשרד המשפטים. על הפרק: תקנה שתאפשר לקנוס על כוונה לבצע עבירות והגבלת חוק הפרטיות. חסון: "לא יכולים להילחם בתופעה הזו לבד"

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל חיפה 1:2/ספורט1

המלחמה באלימות בספורט עברה הבוקר (שני) לשלבים מעשיים אחרי אינספור מפגשי ועדות שנערכו לאחרונה, כולל זו שהיתה בשבוע שעבר בכנסת בעקבות האירועים בבלומפילד ביציע אוהדי בית"ר ירושלים במשחק מול הפועל תל אביב.

הכינוס הבוקר נערך במשרד המשפטים ביוזמת שר התרבות והספורט חילי טרופר, שדוחף לקידום מהיר של העלאת רף הענישה במגרשי הספורט. מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך יצג הבוקר את השר טרופר בפגישה בה נכחו גם ראשי ההתאחדות לכדורגל ומינהלת הליגות וכן נציגים מהמשרד לביטחון הפנים וכמובן נציגי משרד המשפטים שכאמור אירחו במשרדם את הכינוס, בו סוכם על הקמת צוותי עבודה שיעבדו על חוק הקנסות המנהליים ויעבירו את מסקנותיהם למשרד המשפטיים בחודש הקרוב.

מדובר באלמנט אליו דוחפים כבר שנה וחצי במינהלת הליגות ושעליו דיבר מנכ"ל המינהלת ניקולס לב בשבוע שעבר בוועדה שהיתה בכנסת. כל הגופים המנהלים את הכדורגל ובראשם משרד התרבות והספורט רוצים לתקן תקנה חדשה לפיה יתאפשר לשוטרים להטיל קנסות מינהליים בגובה של עד 5,000 שקל על עבירות במתחמי מגרשי הספורט. במינהלת הליגות משוכנעים כי קנסות כאלה שניתן יהיה להטיל על אוהדים שאפילו לא ביצעו אקט פלילי אלא רק יתכוונו לעשות עבירות, יסייעו למיגור האלימות במגרשים. כך למשל אוהדים שייתפסו עם אבוקות או רימוני עשן ובטרם יפתחו אותם, יספגו קנס מינהלי ישיר ובאופן מיידי של אלפי שקלים וההערכה היא שזה אלמנט שאפשר לקדם באופן מהיר ושיוכל לסייע רבות למלחמה באלימות עליה הכריזו כל הגורמים שמנהלים את הספורט.

אוהדי מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
הסוף לרימונים? אוהדי מכבי תל אביב/מאור אלקסלסי

יתר על-כן, ייבחן נושא של זיהוי פנים של אוהדים במגרשים, אפשרות להרחקה לשנה ע"י המשטרה של אוהדים אלימים והדרכה לשופטי בית המשפט להחמרה בענישה כנגד אוהדים עבריינים ואלימים.

בתוך כך דנו גם בהגבלת חוק הפרטיות שמגן על אוהדים במגרשים. כזכור פורסם כאן בשבוע שעבר כי אי אפשר להעמיד לדין אוהדים מתפרעים על סמך צילומי וידאו ממצלמות האבטחה במגרשים עצמם וכי אותם אוהדים נהנים מהגנת חוק הפרטיות. גם את הנושא הזה רוצים לקדם במשרד התרבות והספורט ובקרב הגופים שמנהלים את הספורט ובעיקר את הכדורגל.

בפגישה שנערכה הבוקר במשרד המשפטים יו"ר ההתאחדות אורן חסון הדגיש ואמר: "אל תסתכלו רק על משחקי ליגת העל. יש להסתכל בזווית רחבה יותר ומזמין את כולכם בימי שישי ובשת למשחקי הליגות הנמוכות וליגות הילדים והנוער. האלימות במגרשים האלו מדירה שינה מעינינו ואנו חוששים לחיי כלל האנשים שנוטלים בו חלק. נדרשת התערבות של המדינה ושל כלל הגורמים ואנו לא יכולים להילחם לבד בתופעה הזאת".

אורן חסון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
תמך בקבוצות שעושות מעל ומעבר. חסון/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

"הקבוצות עושות מעל ומעבר וקרובות לקצה גבול היכולת שלהן אל מול העבריינים. משטרת ישראל אינה יכולה להיות בכל מגרש ולכן אין מנוס מאכיפה מנהלית ומתן קנסות של אלפי שקלים לאוהדים שמתפרעים, פוגעים בחוויית צפייה וגורמים לכל הורה לחשוב פעמיים אם לשלוח את הבן או הבת שלו לענף הזה לענף הזה".

"יש לפעול להחזרת פעילות היחידה המשטרתית שפעלה עד לא מזמן. רק באמצעות יד חזקה והתרעה אמיתי נפחית בצורה ניכרת את התפרעויות האוהדים במגרשים ונצליח למגר את האלימות".

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון הוסיף: "אנחנו מתקדמים בדרך הנכונה ונפנה יד קשה עבור העבריינים המתפרעים ביציעי הכדורגל. אחרי שנה וחצי של עבודה קשה על חוק הקנסות המנהליים, התנאים הבשילו ואנחנו מתקדמים לקראת כלי משמעותי באכיפת הביטחון במגרשים שלנו. נפעל בכל דרך כדי למנוע ממגרשי הכדורגל להפוך לאלימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully