וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר יונייטד פיטרה את סולשיאר, מייקל קאריק יחליפו, והלכלוכים יוצאים

המאמן שילם את מחיר האכזבות ושוחרר מתפקידו בעקבות ה-4:1 המביש מול ווטפורד: "אולה תמיד יהיה אגדה במועדון, מצטערים שהגענו לסיטואציה הזו". קאריק יחליפו זמנית, הנורבגי יקבל 7.5 מיליון ליש"ט פיצויים, הקבוצה מחפשת מאמן חדש. דיווח: "השחקנים איבדו בו אמון"

תקציר מלא: מנצ'סטר יונייטד - ליברפול 5:0/ספורט1

מאז פתיחת העונה הצולעת של מנצ'סטר יונייטד נשמעו קולות הקוראים לפטר את מנג'ר הקבוצה ואגדת המועדון, אולה גונאר סולשיאר. הנורבגי צלח את ההפסדים המשפילים מול היריבות הגדולות - ה-5:0 המחפיר מול ליברפול וגם את ה-2:0 הביתי מול מנצ'סטר סיטי בדרבי. אלא שהיום (ראשון) סולשיאר פוטר כצפוי אחרי ההפסד 4:1 מול ווטפורד מהתחתית. זה היה ההפסד הרביעי בחמישה משחקי ליגה של יונייטד, שהבליחה רק מול טוטנהאם (3:0) וחטפה העונה 21 שערי ליגה, ההגנה השלישית הכי גרועה בליגה.

"אולה תמיד יהיה אגדה במועדון שלנו", נכתב בהודעה הרשמית שהוציאה הקבוצה. "אנחנו מצטערים על כך שהגענו לסיטואציה הזו, ולמרות שהשבועות האחרונים היו מאוכזבים, אסור לשכוח לו את כל מה שהוא עשה עבור המועדון".

מי שיחליף אותו בתפקיד יהיה עוזר המאמן מייקל קאריק, שחקן עבר נוסף. מי שישמשו עוזריו הם קירן מקאנה ומייק פילן. דארן פלטשר ימשיך כמנהל הטכני.

אתמול סולשיאר נפרד מהשחקנים, ואומנם זה היה לפני הודעת הפיטורים, אבל השחקנים הרגישו שמדובר בפרידה אחרונה. מהמועדון נמסר היום: "אומנם השבועות האחרונים היו מאכזבים, אבל לא נשכח את מה שסולשיאר עשה בשלוש השנים האחרונות והיסודות שבנה להצלחה ארוכת טווח".

הקבוצה הודיעה שהיא מחפשת "מאמן קבוע עד לסיום העונה", שיחליף את המאמן הזמני קאריק, כך שמסתמן שהמינוי ה"גדול" יקרה רק בקיץ. על פי הדיווחים, סולשיאר יקבל 7.5 מיליון ליש"ט פיצויים, לאור העובדה שהיה לו חוזה לשלוש שנים נוספות.

בכתבה שפורסמה היום ב"טלגרף" מתגלה כי סולשיאר איבד את הסמכותיות ואת ההערכה של השחקנים, שעם הזמן החלו לאתגר אותו ולפקפק בו. על פי הדיווח, יום לפני הניצחון על אטאלנטה, "השחקנים אתגרו את סולשיאר במהלך מפגש פתוח וכן, שבו החליפו דעות, מפגש שרמז על הפגיעה באמון בו... אריק ביילי שאל את סולשיאר למה הוא הציב את הארי מגוווייר בהרכב, למרות שהיה פצוע. לא מעט שחקנים טענו בפני המאמן על יחס לא הוגן ואפליה כלפי ואן דה בייק, ג'סי לינגארד ונמניה מאטיץ'... כריסטיאנו רונאלדו ואדינסון קבאני ניסו להנהיג ולשמש דוגמה, אבל הרגישו שחלק מהשחקנים בסגל לא מספיק נחושים".

עוד נטען בכתבה כי "סולשיאר דחה מספר הצעות של ההנהלה לשדרג את צוות האימון שלו, על אף הדאגות של ההנהלה המהאיכות של הצוות, אבל סולשיאר האמין באנשים שלו והתעקש שהם ברמה עולמית, והכריח את ההנהלה לקבל את עמדתו... מנגד, מספר שחקנים בקבוצה פקפקו ביכולת של סולשיאר ועוזריו לשפר את הקבוצה. השחקנים אמרו על האימונים שהם 'בריטיים מדי', ולא מתאימים לסגנון של הכדורגל המודרני".

מי יחליף את סולשיאר? יונייטד ויתרה על האפשרות להחתים את אנטוניו קונטה אחרי התבוסה 5:0 לליברפול, ומאז האיטלקי כבר מונה למאמן טוטנהאם. מועמדים אחרים שהוזכרו הם מאוריסיו פוצ'טינו, ברנדן רוג'רס, זינדין זידאן, אריק טן האח וראלף רנגניק, אבל לכל המועמדים פרט לזידאן יש קבוצות אחרות. אתמול דווח שיונייטד תנסה להגדיל את ההצעה לזידאן ולפתות אותו.

עם זאת, היום מפרסמים ב"סקיי" שכריסטיאנו רונאלדו מעדיף שיונייטד תמנה לתפקיד את מאמן נבחרת ספרד לואיס אנריקה, שזכה עם ברצלונה בטרבל ב-2015 - והפורטוגלי מאמין שהוא מספיק מיומן כדי לאפשר ליונייטד להתמודד מול צ'לסי, ליברפול וסיטי והמאמנים המנוסים שלהן.

עוד בוואלה!

אחרי התבוסה, הביקורת והמתיחות: סולשיאר משלם את המחיר במנצ'סטר יונייטד

לכתבה המלאה
כריסטיאנו רונאלדו ואולה גונאר סולשיאר. Alex Pantling, GettyImages
נפרדו מוקדם מהצפוי. סולשיאר ורונאלדו/GettyImages, Alex Pantling

על אף שהתחמשו בצורה משמעותית בקיץ האחרון והנחיתו באולד טראפורד את כריסטיאנו רונאלדו, ג'יידון סאנצ'ו ורפאל וראן, השדים האדומים רחוקים כבר 12 נקודות מהפסגה וגם בליגת הלאופות מצבם לא מלהיב, כאשר הם עדיין לא הבטיחו את אחד משני המקומות הראשונים בבית שכולל קבוצות כמו ויאריאל, אטאלנטה ויאנג בויז.

אולה גונאר סולשיאר הגיע למנצ'סטר יונייטד בדצמבר 2018 אחרי שז'וזה מוריניו פוטר מהתפקיד, ובעונתו הראשונה הוביל את הקבוצה לרבע גמר ליגת האלופות אך בליגה הגיע למקום השישי בלבד. בעונת 2019/20 הודחו השדים האדומים בידי סביליה בחצי גמר הליגה האירופית ובמחזור הסיום של הליגה השיגו את הכרטיס לליגת האלופות. גם העונה שעברה הסתיימה עם מקום בטופ 4 (מקום שני) ואכזבה בליגה האירופית (הפסד בפנדלים בגמר לוויאריאל), כך כשסולשיאר עדיין לא הוביל את המועדון לזכייה בתואר. רק בקיץ האחרון הקבוצה האריכה את חוזהו של הנורבגי עד 2024, הסכם שכמובן לא ימומש.

כשחקן, סולשיאר לבש את המדים האדומים בין 1996 ל-2007, הבקיע 166 שערים ב-326 הופעות, אך הוא לעד יהיה זכור בעיקר בשל שער הניצחון הדרמטי שכבש נגד באיירן מינכן בתוספת הזמן של גמר ליגת האלופות 1999. לצערו, כמאמן הקבוצה הוא כבר לא יוכל להתפאר בהישג דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully