וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינוי של קומאן והאיום של חוגג: בית"ר עדיין ב"מוד הישרדות"

25.10.2021 / 7:50

הירושלמים ניצחו 1:2 את הפועל חיפה, אבל בבירה יודעים שההתקפה בעייתית, החיסורים בהגנה רבים מדי, גם מרכז השדה לא בכושר וארגון "לה פמיליה" מדאיג את הבעלים גם לקראת המפגש במחזור הבא נגד הפועל נוף הגליל

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל חיפה 1:2/ספורט1

המשחק נגד הפועל חיפה היווה כמפגן כח לאלפי אוהדי בית"ר ירושלים שהגיעו במטרה לתמוך במועדון, אך גם הציג בית"ר ירושלים חדשה - כזאת שמבינה את מקומה כקבוצת תחתית בשלב הזה, שבאה לגרד נקודות, גם בבית. וקומאן? הוא אפילו הרשה לעצמו להתבדח בסיום על מה שעבר על אחיו בברצלונה: "זה בסדר, יש לו עוד רכב".

ארווין קומאן מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
הרשה לעצמו להתבדח בסיום. קומאן/דני מרון

1. ארווין קומאן עבר ניתוח לב פתוח לפני קרוב לשנתיים, אך העונה הזאת של בית"ר ירושלים מצריכה קוצב לב אצל כל אחד מאנשיה ואוהדיה. עם כל הבעיות מסביב, כל ניצחון או אפילו נקודה בית"ר מגרדת בשיניים והכל הולך לה קשה, היא סובלת מחיסורים רבים, שחקנים שעדיין אינם בכושר ורחוקה מלהיות הקבוצה המחוברת שההולנדי רוצה לראות.

חמישיית ההגנה שבחר קומאן למשחק אתמול הורכבה משני קשרים ומגן שמשחקים בלמים, פרדו הוסט אחורה לכנף ימין, אורן ביטון, שעד אתמול לא הגיע לבית"ר ירושלים, חזר וקיבל אמון מחודש בצד שמאל. מיקס של "זה מה יש" של קומאן, העיקר לעצור את הסחף ואת ההגעה של היריבות למצבים קלים מדי.

אורן ביטון שחקן בית"ר ירושלים מול נועם כהן שחקן הפועל חיפה. דני מרון
הגיע לעונה. אורן ביטון/דני מרון

וזה לא היה פשוט לקומאן. העובדה שבית"ר ללא בלמים טבעיים עולה לה ביוקר מתחילת העונה, כל הגבהה לרחבה זה מצב. שכטר מחזור ראשון, השער השני באשדוד, הפנדל של קרית שמונה בדקה ה-90, השער של שלומי אזולאי בשבוע שעבר וגם השער של אלון תורג'מן אתמול, קבוצות כבר הבינו שנגד בית"ר צריך להרים אפילו מ-40 מטר ויש סיכוי טוב להזדמנות ליד השער, זאת הסיבה שבית"ר עברה ל-3 בלמים, אבל זה לא עזר בשער השיוויון.

במחצית קומאן רתח, זיעזע את המנהרה בעצביו: "איך יכול להיות שכל הזמן אנחנו מדברים ועובדים על ההגבהות האלה ועוד פעם סופגים שער כזה? עלינו במערך הזה במיוחד כדי למנוע שערים כאלה, אני לא מבין אתכם, הייתם מספיק שחקנים שם כדי שלא נספוג שער".

תמיר עדי שחקן בית"ר ירושלים עם ירדן שועה. דני מרון
בסוף זה הסתיים בניצחון חשוב. עדי ושועה/דני מרון

2. אבל זה לא רק הבלמים. גם אביאל זרגרי וקאמסו מארה, שנתנו הכל בקישור, עדיין לא בכושר משחק מלא וסוחטים את עצמם עם מה שיש. שניים שלא שיחקו מהקיץ עוד צריכים מספר משחקים כדי להיכנס לכושר, שזה יקרה, יחד עם חזרת דגני וינקוביץ' (אם הראש יהיה במקום), יש לקבוצה מקום להיראות טוב יותר. בינתיים, הקבוצה צריכה להמשיך את מוד ההישרדות, במיוחד כשיש לה קרב מול יריבה לתחתית כמו נוף הגליל במחזור הבא.

קומאן התייחס בסיום לקאמסו מארה ואמר: "קאמסו עשה את העבודה. הוא שחקן גבוה, חזק, שחקן ששיחק באירופה, הוא יודע איך לשחק, פיזי וחזק זה חשוב. הליגה הזאת פיזית, שחקנים שחקנים מהירים ואין להם פחד, ואנחנו צריכים שחקנים כאלה".

סער פדידה שחקן הפועל חיפה מול קמסו מארה שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
קומאן היה זקוק לשחקן כמוהו. קמסו מארה נאבק בפדידה/דני מרון

3. ואם עוד משהו צריך להדאיג את קומאן, אלו הם המספרים של שחקני ההתקפה שלו. פרט לבואצ'י אין לו שחקנים של דו ספרתי, ואפשר לראות את זה באפשרויות להכריע את המשחק, במצבים כמו של ג'סי וזריהן. שועה הבקיע אתמול את שערו הראשון בתקווה שזה יחזיר לו את הביטחון בדרך לעוד שערים. עדיין, החלק הקדמי של בית"ר לא שווה יותר מדי שערים ולכן המעבר לשלושה בלמים והמשחק הטקטי זהו הסיכוי האמיתי של הקבוצה בסגל הנוכחי, עד להודעה חדשה היא לא יכולה לשחק כדורגל התקפי ופתוח, היא לא שם.

4. קרוב ל-8,000 איש נכחו אתמול בטדי, סוג של מפגן כוח לאחר אירועי השבוע. גם הטקס לאוהדים שנפגעו בבלומפילד היה מרגש וחשוב, האהבה שהורעפה על קאמסו מארה והתמיכה בקבוצה. בתווך היו כמה עשרות חברי "לה פמיליה" שהגיעו עם רפרטואר שירים גזעניים וקללות למשה חוגג, אך הושתקו על ידי הרוב.

אוהדי בית"ר ירושלים. דני מרון
מפגן כוח של אוהדי בית"ר ירושלים לאחר אירועי השבוע/דני מרון

מבחינת חוגג, מבחינתו לא להופיע ביום שני הקרוב מול נוף הגליל אם חברי "לה פמיליה" ייכנסו, או שיקראו קריאות גזעניות ויאיימו על אוהדים שירצו לעודד את קאמסו מארה והקבוצה. חוגג כבר הבהיר למנכ"ל המנהלת ניקולאס לב כי אם לא יקבלו עזרה הוא לא עולה לשחק את המשחק הזה. איך זה ייגמר? עד היום הוכח שלאורך זמן, המוסדות לא נמצאים שם.

יש לציין שבבית"ר גם רותחים על ההתאחדות לכדורגל, ששינתה את סיבת ההעמדה לדין מהמשחק נגד הפועל תל אביב ל"התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות". במועדון אמרו על כך: "כל המדינה יודעת שאנחנו במלחמה על המועדון והם מחמירים את הסיטואציה ונלחמים בנו , קצת שיקול דעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully