וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אווירה של פיגוע": עדויות מהטרור של "לה פמיליה" ביציע בית"ר ירושלים

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 13:43

בעיטות, אגרופים, שנאה בעיניים וגזענות. אוהדים של בית"ר ירושלים עדיין מזועזעים מהאלימות הקשה של "לה פמיליה" בבלומפילד: "הבחורה עם הקביים שהוכתה לא יוצאת לי מהראש". חוגג לאוהדים: אני כבר בחוץ, נסו אתם להוציא אותם. לה פמיליה: "מגנים אלימות ביציע בין האחים"

עימותים ביציע אוהדי בית"ר ירושלים בעקבות ניסיונות לעודד את קמסו מארה/סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אירוע אלימות חריג התרחש אתמול (שני) בבלומפילד, במהלך המפגש של בית"ר ירושלים מול הפועל תל אביב, כשאוהדים של בית"ר מהארגון "לה פמיליה" היכו בצורה קשה אוהדים אחרים של בית"ר ש"העזו" לעודד את שחקן הקבוצה המוסלמי, קמסו מארה.

הרוב המוחץ של האוהדים מחאו כפיים למארה כאשר הוא קם להתחמם, כקונטרה לקומץ שהחליט לשרוק לו בוז. אנשי "לה פמיליה", מנגד, קבעו מבחינתם כללים חדשים: אסור למחוא למארה כפיים או לעודד אותו ביציע, ולמעשה, כל עוד הוא על המגרש, הם לא מעודדים את הקבוצה. זאת הייתה הסיבה לשקט ביציעי בית"ר במחצית השניה.

אבל למרבה הצער, זה הידרדר מהר לאלימות ביציע. אוהד אחד הגיע לבית חולים עם שן שבורה, השני עם שבר בצלעות, אחד נוסף עם שבר באף, ואוהדת שהגיעה למשחק עם קביים הופלה והוכתה כי הייתה חלק מהחבורה שסירבה לשתף פעולה עם חרם העידוד של קמסו מארה והקבוצה.

קמסו מארה שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. אריאל שלום
אסור לעודד כשהוא על הדשא. מארה/אריאל שלום

האירוע אתמול גרם לתגובות קשות מאוהדים של בית"ר ירושלים, שדווקא ידעו לצדד ב"לה פמיליה" בעימות עם חוגג. אוהדים ותיקים של הקבוצה אמרו אתמול: "לה פמיליה סיימו, בצורה כזאת או אחרת. זאת המלחמה האמיתית של בית"ר ירושלים. לא המאבק בתחתית עם הקבוצה החלשה, אלא הניסיון להביא את הבעלים הבא. זה קרב על החיים. אם הם יהיו שם, המועדון גמר".

אותו אוהד סיפר על מה שהיה בשער 11: "זאת הייתה אווירה של פיגוע. מה זה להשכיב אנשים על הרצפה, לבעוט בהם, אגרופים, דריכות על הראש. בן אדם היה צריך את מד"א שיעזרו לו לקום. חשבנו שאיבד הכרה. איך יכול להיות שזה קורה במשחק כדורגל ועוד אצל אוהדים של אותה הקבוצה? זה לא נורמלי, פשוט קומץ של עבריינים ופושעים השתלטו על היציע. שנים אנשים נעצרים ומשוחררים, מקבלים חודשיים הרחקה וחוזרים, מקבלים תביעות שאחרי זה מתבטלות בסולחה, איך זה יכול לקרות במדינה מתוקנת?".

עוד בוואלה!

אוהדי בית"ר הותקפו ע"י חברי לה פמיליה. המועדון: "חציית קו אדום"

לכתבה המלאה
אוהדי בית"ר ירושלים עם שלט לה פמיליה. סוכנות ג'יני
"בשבילנו בית"ר זאת דרך חיים, אהבה, רגש, נשמה, בשבילם היא אלימות וגזענות, שנאה". לה פמיליה (למצולמים אין קשר לכתבה)/סוכנות ג'יני

המון אוהדים מוכנים לדבר על האירוע, כמעט אף אחד לא לייחוס, כולם חוששים שיחפשו אותם. אוהד ותיק, בן 58 מראשון לציון, שהגיע למשחק עם שני בניו, כבר הסכים לדבר לציטוט, אבל התחרט מפחד ומחשש לנקמה. לדבריו, "כבר ראיתי דברים בכדורגל, כזה דבר עוד לא. בהתחלה חשבתי שקרה משהו עם המשטרה או המאבטחים, לא הבנתי מי נגד מי, אבל כשהתמונה התבהרה רציתי לבכות, התביישתי שאני אוהד בית"ר ושגררתי את הילדים שלי לדבר הזה. בשבילנו בית"ר זאת דרך חיים, אהבה, רגש, נשמה, בשבילם היא אלימות וגזענות, שנאה, אני לא יודע אם נוכל לחזור למשחקים, איך אפשר להתנהג ככה? הבחורה עם הקביים שהוכתה לא יוצאת לי מהראש".

אוהד נוסף סיפר: "שמעתי מהם לחשושים כשהוא עלה להתחמם, חשבתי שבמקסימום הם לא יעודדו את מארה, אבל הם גם החליטו שלא מעודדים את בית"ר תוך כדי שהוא משחק. היה אוהד אחד שרצה להראות להם שהוא לא מפחד מהם ויעודד אותו ואת הקבוצה על הראש שלהם. הוא אחד המאושפזים. היו שם שני חיילים קרביים שהתלהבו שהשיגו כרטיסים, סיפרו מה עברו כדי לצאת למשחק, בסוף הם סתם חטפו מכות. אבל הם החזירו, תפסו אחד ופוצצו אותו חזרה, הם אמרו 'אנחנו בית"ר, לא הם'".

בית"ר ירושלים הודיעה היום ש"לפני מספר שבועות נקבעה פגישת גישור בין עורכי דינו של בעלי הקבוצה, משה חוגג, לעורך דינם של אנשי ארגון לה פמיליה. הפגישה, שהיתה אמורה להתקיים היום, לבקשתם של הנתבעים, היתה מתוך מטרה לנסות להימנע מהתביעה באמצעות פשרה. לאחר ההתנהגות הבזויה של אנשי הארגון במהלך המשחק אמש, החליט משה חוגג לבטל את פגישת הגישור, להמשיך בהליכי התביעות ואף להרחיב אותם".

משה חוגג התכתב אתמול עם אוהדים והבהיר להם: "עזבתי בגלל שהשפויים שאמורים לחזק אותי מול 'לה פמיליה' לא היו שם. נלחמתי עם כל מה שהיה לי אבל כשראיתי שאתם לא שם החלטתי לעזוב. אני כבר בחוץ, אבל אם תצליחו לנקות אותם תהיה בית"ר אחרת".

מ"לה פמיליה" נמסר: "חברים יקרים! ארגון לה פמיליה מגנה בכל תוקף אלימות ביציע בין האחים. הארגון פועל ופעל תמיד לאחדות בקהל למרות כל מיני מכשולים ברורים מבית ומחוץ שפילגו את הקהל, והארגון ימשיך לפעול לאחדות הקהל. מאידך, לא ייתכן שבגלל אוהד אחד או שניים שכבר אחרים קבעו שהוא מהארגון יכתימו ארגון שלם ! עד לפני יום כולם היו מאוחדים מאחורי הארגון ובין רגע שוכחים את כל הטוב שהארגון עשה. אנחנו לעולם לא נסכים למכות בין האחים ביציע ומחוצה לו, אבל לא ייתכן שכל דבר רע שקורה ביציע מיד האחריות מוטלת על הארגון מבלי לבדוק בכלל, וכל דבר טוב שהארגון מתכנן זה "אוהדי בית"ר". הארגון עצמו יעשה חשבון נפש פנימי וינסה להוציא את המסקנות הנכונות כדי לחזק את האחדות ביציע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully