וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי בית"ר הותקפו ע"י חברי לה פמיליה. המועדון: "חציית קו אדום"

19.10.2021 / 0:50

אוהדים שישבו בשערים 10-11 הותקפו באלימות קשה וחלקם גם הובהלו לבית חולים וזאת בעקבות ניסיון לתמוך בקשר החדש שהינו מוסלמי, בבית"ר תקפו: "לאור התנהגותם הבזויה, פגישת הגישור עם משה חוגג שתוכננה להיום, בוטלה". צפו בתיעוד מבלומפילד

בית"ר ירושלים נראתה רע הערב (שני) בבלומפילד, איכזבה את 8,000 האוהדים שהגיעו ללוות אותה והסתבכה בתחתית בעקבות ההפסד הדרמטי 1:0 להפועל תל אביב, אך עם כל הצרות של המועדון, הדבר הכי עצוב מבחינת המועדון קרה הערב בשערים 10-11 בהפסקת המחצית.

תקציר המשחק בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים

תקציר: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 0:1/ספורט1

הכל החל כאשר הקשר הגינאי קמסו מארה, שלראשונה נכלל בסגל הקבוצה ולאחר מכן גם עלה להופעת בכורה, החל להתחמם. בתגובה, חברי "לה פמיליה" שהיו ביציע דרשו לא לעודד את השחקן ולא לעודד את הקבוצה כשהוא על המגרש וכל זאת אך ורק בגלל דתו.

אחד האוהדים סיפר הערב על האירועים בשער 11: "זה אחד הרגעים הכי עצובים שלי כאוהד בית"ר, יש כאן אנשים שחייבים להיכנס לכלא להרבה שנים. אם יש כאן איזשהו חוק שמאפשר את זה, אסור שידרכו יותר ביציע של בית"ר. כל מה שאנשים עשו זה מחאו כפיים או התנגדו לכך שיפסיקו לעודד בגלל קמסו מארה, ישר צעקו שרק הם קובעים והתחילו להרביץ לאנשים".

צפו במהומה בעקבות הניסיונות לעודד את קמסו מארה

עימותים ביציע אוהדי בית"ר ירושלים בעקבות ניסיונות לעודד את קמסו מארה/סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אוהד נוסף סיפר: "היה שם בחור שפירקו אותו, הוא כבר לא יכול לקום, קיבל בעיטות לפנים, אגרופים, דרכו עליו, רק שמד"א הגיעו הם גירדו אותו מהרצפה ולקחו אותו לטיפול. אוהדת נוספת נלקחה לבית החולים לבדיקות לאחר שתקפו גם אותה, שני אוהדים שניסו להרגיע וליצור חיץ קיבלו גם הם מכות רצח וסיימו עם דם על הפנים. בסוף עוד באו כמה מאנשי לה פמיליה להתנצל, אבל זה היה מביך, מה שהם עשו זה פשע, אלה האנשים שהורסים את היציע של בית"ר".

קמסו מארה שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. אריאל שלום
התחיל להתחמם וביציע נוצרה מהומה. קמסו מארה המאוכזב בסיום/אריאל שלום

אוהד אחר של בית"ר ירושלים סיכם: "20 שנה אני עם בית"ר, אך היום סיימתי, כי מה שהיה שם זה כל מה שרע במה שקורה ביציע של בית"ר עם האוהדים האלה. התפקיד הכי חשוב של הבעלים הבא זה להיפטר מהם, גם אם נרד ליגה, זה פחות מעניין, איתם אין לבית"ר יותר סיכוי, הם באו מראש לקריאות גזעניות ולחכות למארה, גם שרקו לו בוז, אבל רוב הקהל תמך בו. זאת נקודת השפל שכל אוהדי בית"ר צריכים להירתם ולשים לה סוף".

בבית"ר הגיבו להתרחשויות אתמול ותקפו את אותם אוהדים: "לפני מספר שבועות נקבעה פגישת גישור בין עורכי דינו של בעלי הקבוצה, משה חוגג, לעורך דינם של אנשי ארגון לה פמיליה. הפגישה, שהיתה אמורה להתקיים היום, לבקשתם של הנתבעים, היתה מתוך מטרה לנסות להימנע מהתביעה באמצעות פשרה. לאחר ההתנהגות הבזויה של אנשי הארגון במהלך המשחק אמש, החליט משה חוגג לבטל את פגישת הגישור, להמשיך בהליכי התביעות ואף להרחיב אותם".

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר בתגובה לאירועים: "ההתנהגות החמורה של חלקים מקהל הקבוצות הערב היא חלק משרשרת של אירועי אלימות בלתי נסבלים בספורט בשבועות האחרונים. האירועים האלה הופכים אצטדיון שנועד לשמח ולרגש לשדה קרב מסוכן. אני מתכוון לפעול נגד האלימות בכל הכלים העומדים לרשותי וכבר מחר אפעל על מנת לרתום למאבק באלימות שמתרחשת במגרשים את כל הגורמים הרלוונטיים, בהם המנהלת, ההתאחדות, הקבוצות ומערכות החוק בישראל. לא אנוח עד שנמצא את הדרך למגר את האלימות".

בבית"ר הוציאו הודעה רשמית בעקבות דבריו של השר: "בית"ר ירושלים מגנה כל אלימות ופועלת בשנים האחרונות על מנת להילחם בנגע הרע שמכתים את שם המועדון והקהל הרב שלנו. האלימות היום היא הוכחה קשה לכך, עם חציית עוד קו אדום לאחר תקיפת אוהדי הקבוצה ביציע. המועדון משקיע כספים ומשאבים רבים במאבק שכולל בין השאר צוותי צילום ביציעים, מאבטחים, הרחקות אוהדים מהמגרשים, תביעות אישיות ועוד מגוון פעולות מניעה.

"אבל אנחנו לא יכולים לנהל את המאבק לבד. אנו מקווים שדבריו של שר הספורט הערב והפעולות עליהן הכריז יהפכו למעשים במהרה. אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים, והמועדון יתמוך בהם לאורך הליך ההחלמה".

מקבוצת האוהדים "הרוב כבר לא דומם" נמסר בתגובה לאירועים: "בראש ובראשונה נרצה לאחל רפואה שלמה לאוהדי הקבוצה שהותקפו ואנו מקווים שיחזרו במהרה ליציעים. אחרי שחשבנו שלה פמיליה שברו את שיאי השפל, באו אירועי היום והוכיחו שאין גבולות מוסריים שהם לא מוכנים לחצות. לתקוף אוהדים של הקבוצה שלך בגלל שהעזו לעודד את שחקן הקבוצה, זו חציית רף המלמדת על תפיסת עולם עקומה ומוח מעוות. על רשויות החוק להתערב, למצוא את המכים, למצות איתם את הדין ולהעיף אותם מהמגרשים לצמיתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully