וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ישראל השנייה של הכדורגל: לקראת הפועל תל אביב - בית"ר

18.10.2021 / 13:00

האדומים מסתפקים בפלייאוף העליון, הצהובים-שחורים בסה"כ מקווים לשרוד עוד העברת בעלות. שני מועדונים גדולים עם ציפיות קטנות ייפגשו בבלומפילד וינסו להשכיח את הצרות לערב אחד. המבחן של שועה, הגעגוע לקלינגר והפלסטרים של קומאן - תמונת מצב לפני המשחק על הכבוד

המשחק הערב (שני, 20:45) בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים יהיה בעיקר על יוקרה. זה יהיה המפגש של ישראל השנייה של הכדורגל. ככה זה כששני מועדונים גדולים שכבר מזמן לא נאבקים על תארים נפגשים - היריבות, הקהל והרצון להרגיש עדיין בטופ גוברים על הכל. לפעמים המפגשים האלה אמוציונליים יותר ממשחקי עונה. הם מייצרים סיפורים חדשים לליגה ושומרים על האטרקטיביות שלה. לקראת המשחק, קבלו תמונת מצב של שני המועדונים.

ארווין קומאן מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
אלתורים על אלתורים. ארווין קומאן/דני מרון

בית"ר ירושלים

במציאות של בית"ר ירושלים, משחקים נגד הקבוצות שנאבקות על התואר פחות מעניינים את הקהל. נכון להיום התחושה היא שמכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע נמצאות בליגה אחרת, ואם יש משחקים שהקהל מסמן יותר מכל הם הדרבי הירושלמי והמפגשים עם הפועל תל אביב. את הדרבי הירושלמי עברה הקבוצה בהצלחה והאוהדים קיבלו קצת חמצן ואמונה, הערב יגיעו לבלומפילד קרוב ל-8,000 צהובים-שחורים כדי ליהנות מעוד רגע נדיר של שמחה בעונה הלא פשוטה הזאת שמתנהלת בצל הנטישה (הזמנית לפחות) של הבעלים.

בתכנון העבודה של ארווין קומאן בקיץ, הבלמים היו אמורים להיות אוראל דגני וזר (ז'וסואה מחיאס) והמגנים דור אלו ומקס גרצ'קין. הערב החוליה האחורית תיראה אחרת לגמרי: דגני ומחיאס נפצעו במשחקי הנבחרות, גרצ'קין סובל מכאבים עזים בקרסול ונכון לשעות הבוקר הסיכויים שישחק לא גבוהים, המו"מ עם אלו נפל על דירה ואחרי הפציעה של עמית כהן, נותרה בית"ר עם רועי הרמן שהגיע מרעננה. עד להודעה חדשה, בית"ר מחברת את ההגנה עם פלסטרים.

אבל הבעיות לא מסתיימות בהגנה. גם מרקו ינקוביץ' חזר מפגרת הנבחרות עם כאבים במפשעה והתלונן שהוא לא יכול להתאמן. בצוות הרפואי לא כל כך מבינים מה עובר על המונטנגרי, אבל מאז הדרבי הירושלמי הוא למעשה הלך לאיבוד. לאחר ההפסד באשדוד ארווין קומאן ערך שיחה קשה עם השחקן והבהיר לו להפסיק להתעסק בשטויות תוך כדי משחק, נגד קרית שמונה הוא סופסל ועלה בדקה ה-63 בחוסר חשק, וגם לאחר הפגרה שחזר ממשחקי נבחרתו שידר אנרגיות דומות. ועדיין - לבית"ר יש ציפיות גבוהות ממנו. "הוא לא מדבר הרבה, אי אפשר להבין מה עובר עליו, תמיד הוא בורח לבלגן ולריבים, אבל כשהוא רוצה הוא שחקן ענק. הוא מסוגל להחזיק לנו את האמצע לבד".

עוד בוואלה!

פריד חולה, שמואלביץ' ישפוט במקומו את הפועל תל אביב - בית"ר

לכתבה המלאה
מרקו ינקוביץ' שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
גם פגרת הנבחרות לא שיפרה את המצב של שריר החשק. מרקו ינקוביץ'/ברני ארדוב

אז ינקוביץ' לא בסגל הערב, ועם הדלילות בקישור אין הרבה ברירות ואביאל זרגרי, שחוזר מהפציעה בגב, ייזרק למערכה. זרגרי חזר רק לאחרונה לסגל הקבוצה ולא ערך אפילו משחק אימון ראוי בדרך, מבחינת כושר משחק ופיזיות הוא רחוק מלהיות מוכן, אבל במצב הנוכחי קומאן נאלץ להשתמש במה שיש. הצוות המקצועי היה רוצה להשתמש גם בקמסו מארה כמה שיותר, והיה אפילו מי שרצה שהוא יפתח בהרכב על חשבונו של ינקוביץ', אבל נכון לשלשום הלמת הצוות הפיזיולוגי הייתה שלא ישחק יותר ממחצית. אלא אם קומאן יחליט ברגע האחרון שאין ברירה ויהמר עליו, הוא לא יפתח.

במצב הזה המקום הפנוי בקישור הולך לירדן שועה. אם אין אפשרות לעבות את הקישור, הולכים על הרכב התקפי. באיזה תפקיד שועה יוצב? אפשר לקרוא לזה 10, יש מי שיגדיר זאת כחלוץ שני, אבל בכל מקרה שועה יהיה חייב לעבוד הערב הרבה יותר ממה שהוא רגיל כדי לסייע לקישור. בשער האחרון של הקבוצה נגד קרית שמונה, שועה וניב זריהן שיתפו פעולה יפה והראו כמה פוטנציאל יש לשניים יחד. יותר מדי שנים הם בגדר פוטנציאל עם הרס עצמי מפותח, אבל הגיע הזמן להתחיל לספק קבלות. מי שאמור לספק מספרים לספק קבלות ריצ'מונד בואצ'י, שעד עכשיו מעורב בשלושה מתוך חמשת השערים של הקבוצה.

מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר. אודי ציטיאט
מצב בעייתי. קלינגר ביציע/אודי ציטיאט

הפועל תל אביב

ניר קלינגר ירצה הערב בפעם האחרונה עונש הרחקה בעקבות אירועי הדרבי בגמר הגביע, אבל שחקנים בקבוצה מודים שהחיסרון שלו על הקווים מורגש מאוד. בקבוצה מעידים על מצב "לא בריא" בו קלינגר מעביר את האימונים אבל נאלץ להישאר רחוק מכר הדשא במשחקים. קלינגר מנסה לצמצם את הנזק למינימום ומצא את הדרך לתקשר עם הספסל ולהעביר הוראות במסגרת ההגבלות, אבל גם הוא מבין שהערב זו תהיה אופרה אחרת.

זה יהיה משחק של דרך עבור האדומים. אחרי הרכש בקיץ והציפיות המחודשות, הקבוצה עדיין לא הצליחה להתרומם ולהציג את הכדורגל שמצפים ממנה. לאחר שני ניצחונות בשני המחזורים הראשונים, האדומים צברו שתי נקודות בלבד בשלושת המשחקים האחרונים ורוצים לחזור ולייצר סדרת ניצחונות שתתחיל הערב.

קלינגר תרגל השבוע מערכים של 4 ו-5 שחקנים בהגנה. הוא זוכר היטב את משחק גביע הטוטו נגד בית"ר בו הקבוצה הייתה חשופה ובית"ר הגיעה להרבה מאוד מצבים קלים. יחד עם זאת, בהפועל עקבו היטב אחר מצב הסגל בבית"ר, החיסורים והבעיות ומתכוננים בהתאם.

דורון ליידנר שחקן הפועל תל אביב. אודי ציטיאט
התכנית: לנצל את החיסורים של בית"ר באגפים. דורון ליידנר/אודי ציטיאט

אם קומאן לא יעשה שינוי של הרגע האחרון ויפתיע עם חמישה שחקנים בהגנה, האדומים ינסו לנצל את הפגיעות של חוליית הבלמים של בית"ר שאמורה לכלול את אופיר קריאף ודוד חוג'ה. המטרה תהיה לשחק עם שני חלוצים לעשות הרבה כניסות לעומק דרך שחקני הכנף. הפועל תל אביב יודעת שבית"ר מעלה הגנה מאולתרת גם בעמדות המגנים. אם אורן ביטון יפתח בצד שמאל ורועי הרמן בימין, האדומים ינסו לייצר יתרון מספרי באגפים, במיוחד לאור היכולת ההתקפית של בן ביטון ודורון ליידנר.

שי אליאס יחסר בקישור ויואב הומפייסטר יחליף אותו, וסימן השאלה נשאר האם אופק ביטון ייכלל בשלישייה במרכז השדה, מתכון שהצליח במשחק מול קרית שמונה שהיה הטוב ביותר של הקבוצה העונה. בחלק הקדמי המאמן עשה לא מעט שינויים לאורך השבוע. לפי שעה, נראה כי מקומו של יואב תומר בהתקפה מובטח, אך מאחוריו ישנה התלבטות בין פארליי רוזה, עידן ורד, אושר דוידה ושלומי אזולאי החלוץ.

שחקן הפועל תל אביב אופק ביטון. מאור אלקסלסי
המתכון שעבד מול קרית שמונה ישוחזר? אופק ביטון/מאור אלקסלסי

לוסיו הפצוע ייעדר מהמשחק, וכשיחזור יצטרך לשפר משמעותית את היכולת עד חלון ההעברות בינואר, אחרת קלינגר יחפש חלוץ אחר.

למעלה מ-11 אלף אוהדים אדומים יגיעו בוודאות לבלומפילד, ובסך הכל צפויים לאייש את היציעים הערב כ-20 אלף צופים. לערב אחד, לאף אחד מהם לא יהיה אכפת מהמצב בטבלה, רק מהשורה התחתונה מול היריבה המושבעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully