וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמר לה שהחזה והישבן שלה גדולים מדי": תביעת ענק נגד מאמן מוכר

מארי קיין, רצה שנחשבה לכוכבת עולה בספורט האמריקאי, תבעה את אלברטו סלסאר ואת "נייקי" ב-20 מיליון דולר: "אפשרו לו לבייש ולהחפיץ נשים"

מי שנחשבה עד לא מזמן לכוכבת העולה בענף האתלטיקה בארצות הברית, הרצה מארי קיין, הגישה תביעה של 20 מיליון דולר נגד מאמנה לשעבר רוברטו סלסאר וחברת "נייקי" בטענה להתעללות נפשית במהלך ארבע השנים שבהן התאמנה ב"פרויקט נייקי אורגון" - קבוצת רצים מיוחדת שנוסדה על ידי החברה. "הוא אמר לה שהיא שמנה מדי ושהחזה והישבן שלה גדולים מדי", צוין בכתב התביעה. הספורטאית המאשימה היא מארי קיין, אשר בגיל 17 הפכה לאתלטית הצעירה ביותר אי פעם שייצגה את ארצות הברית באליפות העולם.

מארי קיין, אתלטית אמריקאית, באליפות העולם ב-2013. Christian Petersen, GettyImages
מכוכבת עולה לספורטאית בטראומה. מארי קיין/GettyImages, Christian Petersen

ב-2013, אז היא בית 17, קיין קבעה שיא כשהפכה לאתלטית הצעירה ביותר שייצגה את ארצות הברית באליפות העולם, כאשר שנה לאחר מכן היא אף זכתה במדליית זהב בריצת 3,000 מטרים באליפות העולם לנוער, אלא שהיחס שקיבלה מסלסאר מנע את נסיקת הקריירה שלה והוביל להידרדרות נפשית שלה.

לא רק קיין סבלה מיחסו של סלסאר, שב-2019 הושעה לארבע שנים בשל פרשת סימום ספורטאים, ובחודש יולי האחרון פורסם לגביו כי הוא צפוי להיות מורחק לצמיתות על ידי "המרכז האמריקאי לספורט בטוח" (ארגון שהוקם במטרה להגן על קורבנות התעללות מינית בספורט), בעקבות ריבוי תלונות על התעללות מינית ורגשית מצדו.

"סלסאר אמר לה שהיא שמנה מדי ושהחזה והישבן שלה גדולים מדי", צוין בכתב התביעה, כך על פי הדיווח בתקשורת האמריקאית. "הוא מנע מקיין להתייעץ ולהיעזר בהוריה, בייחוד באביה שהוא רופא במקצועו". עוד נטען כי "נייקי" הייתה מודעת לחלוטין להתנהגותו של סלסאר, אשר לדבריה של קיין, הותיר אותה במצב של דיכאון עמוק, עם הפרעות אכילה, חרדות, סימנים פוסט-טראומתיים ואובדנות. "נייקי אפשרה לאלברטו לבייש נשים על רקע משקלן, להחפיץ את גופן ולהתעלם מבריאות ורווחתן כחלק מהתנהלותו".

אלברטו סלסאר, מאמן ריצה קובני. Christian Petersen, GettyImages
הותיר צלקת עמוקה על ספורטאיות רבות. אלברטו סלסאר/GettyImages, Christian Petersen

אלברטו סלסאר, כיום בן 63, הוא רץ לשעבר שזכה שלוש פעמים במרתון ניו יורק. כמאמן בפרויקט של "נייקי" באורגון הוא גידל מספר ספורטאים מצטיינים, ביניהם הבריטי מו פארה שזכה במדליות זהב אולימפיות בריצות 5,000 ו-10,000 מטרים ב-2012 וב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully