וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל קללת האתלטים המתים: נמשך המצוד אחר בעלה של אגנס טירופ

עודכן לאחרונה: 14.10.2021 / 12:51

משטרת קניה עדיין מחפשת את החשוד ברצח הרצה המצטיינת. ב-10 השנים האחרונות מתו במדינה האפריקאית 8 אתלטים בכירים

בזמן שנערך מצוד אחר בן זוגה של אגנס טירופ, קניה מתאבלת על מותה של הרצה המנוחה. טירופ קבעה רק לאחרונה שיא עולם בריצת שדה למרחק של 10 קילומטרים ולפני כן הספיקה לזכות בשתי מדליות ארד באליפויות העולם באתלטיקה. לפני קצת יותר מחודשיים היא פספסה במקום אחד את הפודיום באולימפיאדת טוקיו, אחרי שסיימה במקום הרביעי בריצה ל-5,000 מטר.

רצים ומאמנים בכירים רבים עשו אתמול את הדרך לעיירה איטן בה טירופ נדקרה למוות. במקביל להספדים שלהם ושל ספורטאים רבים ברחבי הגלובוס, התקשורת בקניה מתפרסמת שהמשטרה עדיין מחפשת את בן זוגה - החשוד המרכזי ברצח.

בינתיים בקניה גם מדברים על קללת האתלטים. טירופ נרצחה שלושה ימים בלבד אחרי מותו של הרץ המעוטר הוסאה מצ'ארינגיאנג, ובשנים האחרונות עוד ועוד אתלטים מקומיים מצאו את מותם בגיל צעיר.

אגנס טירופ, אתלטית קנייתית שנרצחה. Alexander Hassenstein, GettyImages
טרגדיה נוראית. טירופ/GettyImages, Alexander Hassenstein

2009: ג'פרסון סיאקיי, רץ למרחקים ארוכים שהחל לייצג את יפן שנתיים לפני כן, חזר לביקור מולדת בקניה ונהרג אחרי שהאופנוע עליו רכב, התנגש במשאית. בן 25 היה במותו.

2010: הרץ בדימוס, דייויד לליי, נהרג בתאונת דרכים בגיל 38. לליי היה רץ 800 ו-1,500 מטר שלא הגיע לצמרת העולמית והשתתף בעיקר בתחרויות ברחבי אפריקה. אחרי שפרש הפך לפוליטיקאי מוכר. ביחד איתו ברכב היה מוזס טאנוי, אלוף העולם בריצה ל-10,000 מטר בטוקיו 1991 והזוכה במרתון בוסטון בשנים 1996 ו-1998. טאנוי נפצע, אבל חייו ניצלו.

2011: סמי וואנג'ירו, מבכירי המרתוניסטים בעולם, נפל ממרפסת ביתו בגאנה ומותו נקבע בבית החולים אחרי שהמאמצים להצילו העלו חרס. הוא היה בן 24 בלבד. במהלך בדיקת נסיבות מותו, אמו אמרה לחוקרי המשטרה שהיא משוכנעת שבנה נדחף ולא נפל בטעות. החקירה העלתה ממצאים מחשידים, אבל עד היום אף אחד לא הואשם. וואנג'ירו היה האלוף האולימפי בריצת מרתון בבייג'ינג 2008 ועד היום הוא מחזיק בשיא האולימפי. על הסיפור המרתק שלו תוכלו לקרוא כאן

2018: אלוף העולם בריצה ל-400 מטר משוכות מבייג'ינג 2015, ניקולאס בט, איבד שליטה על רכב הטויוטה שלו כשנסע במהירות גבוהה, התהפך ונהרג במקום. הוא חזר יומיים לפני כן מאליפות אפריקה באתלטיקה שנערכה בניגריה.

סמואל וואנג'ירו, רץ מרתון קנייתי, אולימפיאדת בייג'ינג 2008. Mark Dadswell, GettyImages
מת בגיל 24 בלבד. וואנג'ירו/GettyImages, Mark Dadswell

2018: קנת מוריטי-אנג'ירו, רץ 3,000 מטר מכשולים שייצג את גאנה בעיקר בתחרויות ברחבי אפריקה, איבד שליטה על רכבו, התנגש ברכב כבד ונהרג במקום.

2021: גילברט סואט מת בגיל 23 אחרי מאבק במחלה. סואט זכה בשלל תארים בגילאי נוער, כולל זהב באולימפיאדת הנוער 2014, בריצה ל-1,500 מטר.

2021: שלושה ימים לפני שאגנס טירופ נרצחה, גאנה התאבלה על מותו של הוסאה מצ'ארינגיאנג - רץ מעוטר מאליפויות העולם בריצות שדה בשנים 2004-2008. החשד בקניה הוא שמצ'ארינגיאנג התאבד, אף שלא השאיר מכתב. הוא היה בן 35 במותו.

2021: אגנס טירופ, מדליסטית מאליפויות העולם באתלטיקה ושיאנית העולם בריצת שדה ל-10 קילומטרים, נדקרה למוות בביתה. מפקד כוחות המשטרה במקום סיפר שאביה דיווח שאבד איתה הקשר וכך החלו החיפושים אחריה. "כשהשוטרים הגיעו לבית, הם מצאו את טירופ מוטלת על המיטה, כשעל הרצפה לצדה שלולית של דם. היא נדקרה בצוואר ובבטן, בעלה הוא החשוד המרכזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully