וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק עלתה רשמית למונדיאל, 0:1 דרמטי לסקוטלנד באיי פארו

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 1:09

הסקנדינבים התקשו מול אוסטריה, אבל יואקים מיילה (53) הבקיע והפך את נבחרתו לאירופית השנייה שהעפילה לגביע העולם. לצערה של ישראל, לינדון דייקס (86) מנע סנסציה

תקציר: דנמרק - אוסטריה 0:1/ספורט1

דנמרק הפכה הערב (שלישי) לנבחרת האירופית השנייה שהעפילה למונדיאל 2022 בקטאר, בזכות 0:1 ביתי על אוסטריה שהבטיח לה את ראשות "הבית הישראלי" ואת הכרטיס לגביע העולם. במקביל, סקוטלנד התארחה אצל איי פארו וכמעט נרשמה שם סנסציה בדמות תיקו מאופס, אלא שמי אם לא החלוץ לינדון כבש בדקה ה-86, העניק לסקוטים 0:1 יקר וכנראה הותיר את ישראל מחוץ למאבק על המקום השני.

אוהדי נבחרת דנמרק נגד אוסטריה. Liselotte Sabroe / Ritzau Scanpix, GettyImages
מאזן שערים 0:27 וכרטיס מובטח למונדיאל בקטאר. דנמרק חוגגת/GettyImages, Liselotte Sabroe / Ritzau Scanpix

דנמרק - אוסטריה 0:1

אחרי שמונה ניצחונות משמונה משחקים וכשהיא לא ספגה אפילו שער אחד וכבשה 27, אפשר לברך את נבחרת דנמרק שהבטיחה את ראשות הבית וזכתה בכרטיס השני למונדיאל שייערך בעוד קצת יותר משנה בקטאר, אחרי נבחרת גרמניה שעשתה זאת אתמול.

דנמרק אירחה את אוסטריה באצטדיון פארקן בקופנהאגן, וכפי שזכינו לראות במשחק נגד ישראל וכמובן שגם במהלך יורו 2020, האווירה הייתה מחשמלת ובסופו של דבר, אחרי 53 דקות מורטות עצבים עבור הדנים, פריצה של תומאס דיליניי הותירה את המגן יואקים מיילה באחד על אחד ומשם הדרך לרשת ולניצחון הייתה קצרה. אוסטריה, בניגוד לסקנדינבים, נותרה עם 10 נקודות, מרחק שלוש נקודות מישראל כשגם הפרש השערים שלה נחות לעומת החבורה של וילי רוטנשטיינר - אותה היא תארח בחודש הבא.

עוד בוואלה!

לא רק הדרמה בגלזגו: צפו בכל השערים ממוקדמות המונדיאל בשבת

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת דנמרק חוגגים. LISELOTTE SABROE/Ritzau Scanpix, GettyImages
שבר את הקרח אחרי 53 דקות. יואקים מיילה/GettyImages, LISELOTTE SABROE/Ritzau Scanpix

מהלך משחק:

אחרי 26 דקות די מנומנמות, דווקא האורחת הגיעה להזדמנות גדולה. מרטין הינטרגר עלה מעל כולם לכדור שהוגבה לרחבה ונגח קרוב שפספס את מסגרת השער בסנטימטרים. דקה להפסקת המחצית, הדנים שגם כך התקשו גם איבדו את מיקל דמסגור שנפצע והוחלף בקספר דולברג.

למחצית השנייה הסקנדיבים כבר עלו אחרת ואחרי שבדקה ה-48 באכמן האוסטרי מנע שער מדיליניי, המגן יואקים מיילה מצא את הרשת בדקה ה-53. דילייני שוב היה מעורב, כשבשער שהשתחרר משמירה של שלושה אוסטרים, נכנס לרחבה ומסר למגן שבנגיעה מצא את הרשת וקבע 0:1 לדנמרק, תוצאה שנשמרה עד הסיום.

לינדון דייקס, חלוץ סקוטלנד. JONATHAN NACKSTRAND, GettyImages
שוב הציל את סקוטלנד. דייקס חוגג שער דרמטי/GettyImages, JONATHAN NACKSTRAND

איי פארו - סקוטלנד 1:0

סקוטלנד הגיעה במצב רוח מרומם אחרי הניצחונות האחרונים שלה על אוסטריה ועל ישראל בשבת בדקה ה-94 אחרי מהפך מושלם, אבל הערב הזדקקה לשער מאוד מאוחר של לינדון דייקס כדי לשמור על יתרונה המבטיח במקום השני. דווקא באיי פארו הסקוטים התקשו, אפילו נהנו מקצת מזל כשהניסיונות של המקומיים הסתיימו בהחמצות, ובסופו של דבר היה זה ניסיון הרחקה רע שהפך לשער ניצחון של דייקס - שכבש משחק רביעי ברציפות, ולהוציא את ה-2:3 על ישראל כל שעריו קבעו 0:1 לנבחרתו בסיום.

בזכות הניצחון, סקוטלנד עם 17 נקודות במאזנה, מרחק ארבע נקודות מישראל ושבע מאוסטריה שכבר לא תוכל לעקוף אותה. איי פארו נותרה עם ארבע הנקודות שצברה במשחקים מול מולדובה.

צפו בניצחון של סקוטלנד

תקציר: איי פארו - סקוטלנד 1:0/ספורט1
לינדון דייקס, חלוץ נבחרת סקוטלנד כובש באיי פארו. JONATHAN NACKSTRAND, GettyImages
הכדור פגע בו והסתיים בשער דרמטי. דייקס כובש/GettyImages, JONATHAN NACKSTRAND

מהלך משחק:

רק כעבור 20 דקות הצליחה האורחת לייצר מצב הבקעה ממשי ראשון, אבל בעיטה של מקטומיניי מזווית קשה נהדפה לקרן. ההחמצה כנראה שחררה מעט את הסקוטים, שבדקה ה-26 הפקירו את החלק האחורי וארי יונסון נותר ללא כיסוי ברחבת האורחת ובעט ממטרים ספורים, אבל קרייג גורדון סיפק הצלה נפלאה כדי למנוע יתרון כמעט סנסציוני. דקה אחר כך שוב איי פארו הייתה קרובה להפתיע, אבל סוני נטסטאד נגח מעל השער. בדקה ה-30 סקוטלנד כבר חגגה כדור עונשין מ-11 מטר שנשרק לזכותה, אבל שופטי המסך חשב אחרת והפנדל בוטל.

הסקוטים דרשו פנדל גם בפתיחת המחצית השנייה, אבל שופטי המסך זיהו עמדת נבדל. בדקה ה-64 גילמור ניסה להבקיע אחרי מסירה של גילמור, אבל הכדור חלף ליד הקורה השמאלית ויצא החוצה. שתי דקות חלפו ושוב הייתה זו איי פארו שאיימה על השער הסקוטי, גם היא לא מצאה את המסגרת.

ההזדמנות הטובה ביותר של הסקוטים הגיעה בדקה ה-79, אבל מקגין לא הצליח להכניע את השוער המקומי בנגיחה מכ-5 מטרים. הלחץ הסקוטי הלך וגבר ובדקה ה-86 הצליחה האורחת להשיג את שער היתרון, כאשר הרמה של ניית'ן פטרסון, שעלה רק שלוש דקות קודם לכן, הסתיימה בהרחקה של בלם מקומי, אבל הכדור פגע בדייקס ונכנס פנימה. 0:1 דרמטי בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully