וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבפה "הסיר את הקללה": "ווינר ענק". פוגבה רמז על חזרה ליובה?

אלופת העולם פיגרה 2:0 במחצית, אבל הפכה ל-2:3 על בלגיה ובצרפת היללו בעיקר את הכוכב הצעיר שאולי השכיח במעט את הפנדל שהחטיא ביורו. פוגבה הפתיע: "תמיד אהבתי את טורינו". השדים האדומים מתקשים לעכל

תקציר ה-2:3 הדרמטי של צרפת על בלגיה בחצי גמר ליגת האומות/ספורט1

חצי הגמר הראשון של ליגת האומות בין ספרד לאיטליה ביום רביעי בהחלט סיפק את הסחורה, אבל אמש (חמישי) זכינו ל-90 דקות מופלאות בטורינו ובסופן נבחרת צרפת ניצחה 2:3 את בלגיה, למרות פיגור כפול, והשיגה את הכרטיס לגמר ליגת האומות השני בסך הכל שם היא תפגוש את ספרד.

הבלגים כבשו שני שערים תוך ארבע דקות, אחרי שקווין דה בראונה בישל ליאניק קראסקו (37) ולרומלו לוקאקו), אבל אלופת העולם במחצית שנייה מופלאה נהנתה משערים של קארים בנזמה (62), קיליאן אמבפה (69 בפנדל) ותאו הרננדז (90) והזכירה לכולנו את היכולות האדירות לה אחרי שאכזבה ביורו.

אנטואן גריזמן, שחקן נבחרת צרפת. Laurence Griffiths, GettyImages
לא הבקיע, אבל סחט את הפנדל שהחזיר את הטריקולור למשחק. גריזמן/GettyImages, Laurence Griffiths

אמבפה, בהופעתו ה-50 במדים הלאומיים, לקח את המושכות במחצית השנייה ובמספר פריצות נהדרות, כולל בישול לבנזמה בשער המצמק, סחף את חבריו לשוויון ולאחר מכן גם לניצחון. בתקשורת הצרפתית התפעלו בעיקר מכך שהוא לקח על עצמו את הפנדל שקבע 2:2, אחרי שביורו האחרון החמיץ את הבעיטה האחרונה בהפסד לשווייץ. "הוא הסיר את הקללה", נכתב ב"רדיו מונטה קרלו" וב-TF1 אף ציינו שבנזמה ויתר לו על הבעיטה במחווה שזכתה למחמאות.

לא רק התקשורת שיבחה את אנבפה ובנזמה, אלא גם חברם להתקפה, אנטואן גריזמן: "אני מאוד גאה בשחקנים, הצוות, בכולם. התחלנו את המשחק טוב ואחר כך פשוט לא הצלחנו לעמוד בקצב של בלגיה. לאמבפה ולבנזמה היה משחק יוצא דופן - הם לחצו, כבשו ועשו את השינוי. זה היה משחק נפלא".

גם קפטן צרפת הוגו לוריס היה מלא בתשבוחות לאמבפה, בעיקר בזכות האופי שהראה. "לקחת את האחריות ולבעוט פנדל מכריע כל כך בנסיבות האלה, זה פשוט פנטסטי. לקיליאן יש כישרון עצום, זה ברור, אבל מאחורי ההצלחה שלו יש גם אופי של ווינר אדיר. כולם בחדר ההלבשה שמחים עבורו".

מי שסיפק הצהרות מפתיעות בסיום הוא פול פוגבה, שרמז על קאמבק אפשרי ליובנטוס. "אני מאוד אוהב את טורינו, ונמצא בקשר מתמיד עם שחקנים מיובה כמו פאולו דיבאלה", אמר קשר מנצ'סטר יונייטד. "כרגע אני שחקן יונייטד, יש לי חוזה עד סוף העונה אבל נחיה ונראה. אני רוצה לסיים את העונה בצורה הכי טובה שיש, ואחר כך אקבל החלטות".

בצד המפסיד, בלגיה תצטרך כעת לאסוף את השברים ולנסות לנצח את איטליה במשחק על המקום השלישי שייערך גם כן ביום ראשון. טיבו קורטואה, השוער שהוציא שלושה כדורים מהרשת, התקשה להאמין והודה: "זה פשוט מבאס, אני מאוכזב ומתוסכל. שיחקנו נגד נבחרת אדירה כמו צרפת, אבל אנחנו אלה שנתנו לה להבקיע שערים קלים וזה מאוד חבל. לא היינו שאננים אחרי ההפסקה והמשכנו לשחק באותה אינטנסיביות, אבל פשוט לא הצלחנו לעשות את הדברים כמו שעשינו אותם קודם לכן".

קראסקו הצטרף לדברי קורטואה: "הכל היה נראה כל כך טוב, שלטנו במשחק, הובלנו בשני שערים...היה לנו קושי מנטלי במחצית השנייה, ה-2:2 כבר ישב לנו בראש ושיחקנו יותר מדי ליד הרחבה שלנו. זה מזל רע, במיוחד כי חסרו לנו כמה סנטימטרים כדי שלוקאקו יקבע 2:3 לטובתנו".

המספרים

* צרפת חזרה מפיגור של שני שערים במחצית לניצחון לראשונה מאז מאי 2012, אז פיגרו 2:0 במחצית מול פינלנד וכמו אתמול - ניצחו 2:3.

* קווין דה בראונה הוא השחקן הראשון שמבשל פעמיים במשחק אחד מול צרפת מאז שעשה זאת ליאונל מסי בשמינית גמר מונדיאל 2018.

* בגיל 22 ו-240 ימים, קיליאן אמבפה הפך לשחקן נבחרת צרפת הצעיר ביותר שמגיע ל-50 הופעות בינלאומיות.

* רומלו לוקאקו סופר כבר 68 שערים במדי נבחרת בלגיה. הוא השחקן הראשון שעושה זאת לפני גיל 29, מאז גרד מולר, כוכב נבחרת גרמניה בשנת 1974.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully