וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 41: פאו גאסול הודיע על פרישה מכדורסל

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 19:54

הסנטר הספרדי בן ה-41 תלה את הגופייה, הלייקרס צפויים להפריש את המספר 16 שלו: "אסיר תודה כלפי כל מי שליווה אותי"

ברוקלין נטס מתאמנת לקראת פתיחת עונת ה-NBA/חשבון הטוויטר הרשמי של ברוקלין נטס

בגיל 41 ובתום קריירה מפוארת כינס היום (שלישי) פאו גאסול מסיבת עיתונאים, בה הודיע על פרישה מכדורסל אחרי ששיחק בעונה החולפת בברצלונה. הלייקרס, כך דווח, מתכננים להפריש את החולצה מספר 16 כמחווה לסנטר הנהדר.

גאסול אמר במסיבת העיתונאים: "אני אסיר תודה על כל האנשים שליוו אותי לאורך כל כך הרבה שנים. הם לימדו אותי שהדבר הכי חשוב הוא לא להגיע, אלא להישאר. תמיד ניסיתי להשתפר ולא להציב לעצמי גבולות. יש הרבה אנשים שהשפיעו עליי. שום דבר לא משמח כמו משהו שאתה משיג עם הקבוצה. אני מודה לתקשורת שליוותה אותי במסע הזה. אני כאן כדי להודיע שאני פורש מכדורסל מקצועני, זו החלטה קשה, רציתי לסיים את הקריירה כשאני משחק ולא על קביים. אני אסיר תודה על כך שבארסה אפשרה לי לשחק אצלה בעונה האחרונה ושיכולתי לשחק במשחקים האולימפיים עם הנבחרת. דיברתי עם שאראס והצלחתי לעזור לקבוצה בדרך בלתי צפויה. הכרתי חברים חדשים לאורך הדרך. קיבלתי הזדמנות לשחק בברצלונה שוב והעובדה שבכלל שיחקתי היא הצלחה ענקית".

פאו גאסול שחקן ברצלונה. Pau Gasol, GettyImages
עם צלחת האליפות בלייקרס. גאסול נפרד/GettyImages, Pau Gasol

גאסול בן ה-41 התחיל את הקריירה שלו בברצלונה ב-1998 וב-2001 הלך לדראפט ה-NBA, שם נבחר שלישי על ידי ממפיס אחרי קוואמה בראון וטייסון צ'נדלר. הוא שיחק אצל הגריזליס שבע עונות בין 2008-2001 ונבחר לרוקי השנה ב-2001. לאחר מכן הוא עבר ללוס אנג'לס לייקרס, שם שיתף פעולה עם קובי בריאנט וזכה בשתי אליפויות ברציפות (2009 ו-2010). לאחר מכן הוא שיחק שתי עונות בשיקגו, שלוש בסן אנטוניו ועוד תקופה קצרה במילווקי. במהלך העונה האחרונה חזר גאסול לברצלונה כדי לנסות לזכות איתה ביורוליג ולקבל מקום בנבחרת הספרדית למשחקים האולימפיים בטוקיו. מבחינה אישית עונת השיא שלו בכל הנוגע לנקודות הייתה ב-2006/7 בממפיס, אז קלע 20.8 נקודות למשחק. בשתי עונות האליפויות עם הלייקרס העמיד גאסול ממוצעים של דאבל-דאבל ב-23 משחקי הפלייאוף: ב-2009 הוא קלע 18.3 נקודות וקלט 10.8 ריבאונדים למשחק ועונה לאחר מכן הוא קלע 19.6 נקודות למשחק והוסיף 11.1 ריבאונדים. גאסול השתתף שש פעמים באולסטאר.

בנוסף לכל זה גאסול גם נחל הצלחה גדולה בנבחרת ספרד, אליה תמיד התייצב. הוא זכה איתה במדליית הזהב באליפות העולם ב-2006 ושלוש פעמים במדליות זהב ביורובאסקט - 2009, 2011 ו-2015. בנוסף הוא זכה עם ספרד פעמיים במדליית כסף אולימפית ופעם אחת בארד וגם בשתי מדליות כסף ושתיים מארד ביורובאסקט. עם ברצלונה הוא זכה בשלוש אליפויות ובגביע אחד.

  • עוד באותו נושא:
  • פאו גאסול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully