וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א הודיעה שתחקור את אירועי המשחק בין אוניון ברלין למכבי חיפה

ארגון הכדורגל האירופי הודיע כי ימונה מפקח מטעמו על מנת לחקור את האירועים האנטישמיים שאירעו לכאורה בקונפרנס ליג

תקציר: אוניון ברלין - מכבי חיפה 0:3/ספורט1

אופ"א הודיעה הערב (שלישי) כי תחקור את אירועי המשחק בין אוניון ברלין למכבי חיפה במסגרת המחזור השני של הקונפרנס ליג. ארגון הכדורגל האירופי הודיע כי מונה מפקח מטעמו שיחקור את עבירות המשמעת והאירועים האנטישמיים שהתבצעו לכאורה במשחק. פרטים בנוגע לעניין, כך נכתב, יפורסמו בקרוב.

התקשורת הגרמנית לא מורידה מסדר היום את ההתנהגות המכוערת של חלק מאוהדי אוניון ברלין, שביום המשחק נגד מכבי חיפה (0:3) קראו קריאות אנטישמיות ואף שרפו דגל ישראל לטענת קהילת יהודי גרמניה. היה זה משחק היסטורי עבור קבוצה ישראלית באצטדיון האולימפי בברלין, שבנה אדולף היטלר ב-1936.

אוניון ברלין התנצלה רשמית על התנהגות אוהדיה ופתחה בחקירה כדי לאתר את הפורעים, אבל האירועים האנטישמיים הצליחו לעורר הדים ומי שהתייחס לכך בריאיון הוא הכומר אלמר ורנר, שמכהן גם כמנכ"ל סוכנות שעוסקת בפרויקטים ישראליים וגרמניים ובמשחק ישב עם אוהדי מכבי חיפה וסיפר על החוויה יוצאת הדופן והחריגה.

אוהדי מכבי חיפה במשחק נגד אוניון ברלין. Martin Rose, GettyImages
אוהדי מכבי חיפה באצטדיון האולימפי בברלין/GettyImages, Martin Rose

"הייתי במשחק עם חברה ישראלית שרצתה לשבת עם אוהדי מכבי חיפה, אני התעטפתי בצעיף של אוהדי אייאקס עם מגן דוד גדול עליו ובדרך ליציע שמענו כמה וכמה הערות. כשהתיישבנו בשער של אוהדי מכבי חיפה הייתה אווירה נפלאה, אבל במהלך המשחק התקרבו קבוצת אוהדים שתהיתי מדוע הגיעה ואז ראיתי ספלי בירה עפים, וזה לא היה נחמד לראות. אוניון ברלין חוקרת את האירועים וגם גינתה אותם בהודעה רשמית. נקווה שיצליחו לעצור את האוהדים שניסו לפגוע באוהדי מכבי חיפה ולשרוף דגל ישראל".

ורנר נשאל אם ידוע לו על תגובות מצד שחקני או אנשי מכבי חיפה: "שוחחתי עם דובר מכבי חיפה שסיפר לי שהם לא שמו לב לכך בהתחלה, זה היה משחק מאוד מיוחד עבורם. הם דיברו על כך אחרי זה ובעמדת הראיונות התעקשו לדבר בעברית, כי זה היה סמלי בשבילם. הם די נחרדו מהאירועים האלו ביציעים וגם אני מעולם לא חוויתי דבר כזה, וכבר הפגשתי בעבר בין קבוצות גרמניות לישראליות. הנשיא של אוניון גם רצה בעבר לבצע שיתוף פעולה בין מחלקת הנוער של המועדון לזו של קבוצה ישראלית, אבל דברים נעצרו בגלל הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully