וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הכי מסוכן בנבחרת סקוטלנד: המצבים הנייחים יכריעו את ישראל?

את הארטס הוא הוליך לכמות בלתי נתפסת של שערים בבעיטות חופשיות, אסטון וילה מינתה אותו לאחראי מצבים נייחים וג'ון מקגין משוכנע ש"הוא המומחה הכי גדול בעולם בתחום". אוסטין מקפי הצטרף לאחרונה לצוות של נבחרת סקוטלנד, והוא כבר העניש פעם את נבחרת ישראל

תקציר: אוסטריה - סקוטלנד 1:0/ספורט1

ב-11 בספטמבר 2018, נבחרת ישראל הובסה 3:0 על ידי צפון אירלנד במשחק ידידות בבלפסט. כבר אחרי 14 דקות, סטיבן דייויס הוותיק קיבל מסירה שטוחה אחרי קרן וכבש בבעיטה חזקה מקצה הרחבה. עד הסיום, הצפון אירים כמעט הכניעו את גיא חיימוב פעמיים נוספות ממצבים נייחים.

למשחק הזה נחזור מיד.

ההתמודדות של נציגות ישראליות באירופה עם מצבים נייחים כבר הפכה לקלישאה. למען האמת, הקבוצות הישראליות והנבחרת כבר לא סופגות כל כך הרבה שערים כאלה, אבל מפגשים עם יריבות פיזיות כמו סקוטלנד, תמיד מעוררים את החשש הישן.

לקראת המשחק המכריע נגד סקוטלנד ביום שבת, יכול להיות שאותם כדורים חופשיים וקרנות, באמת עלולים להפוך לכאב ראש מבחינת ישראל. לאחרונה מינה סטיב קלארק את אוסטין מקפי לאחד מעוזריו ותהיו בטוחים שזה אומר שבנבחרת סקוטלנד יתחילו להפעיל את הדמיון והיצירתיות הרבה יותר כשזה מגיע למצבים נייחים.

אוסטין מקפי, כיום עוזר מאמן נבחרת סקוטלנד. Ross Parker - SNS Group, GettyImages
אובססיה למצבים נייחים. מקפי/GettyImages, Ross Parker - SNS Group

מקפי בן ה-41 חווה קריירת משחק קצרה וחצי מקצוענית, לפני שפרש ופנה לשדה האימון. הוא מעולם לא שימש מאמן ראשי (מלבד תקופה קצרה כמאמן זמני בהארטס) וזה גם לא היה הכיוון שלו. הוא היה עוזר מאמן בכמה קבוצות קטנות וב-2014 מונה לעוזר מאמן בנבחרת צפון אירלנד.

מקפי הוא איש העולם הגדול. בקריירה הקצרה שלו הספיק לעבור ברומניה ויפן, ועוד לפני כן בילה שלוש שנים בקולג' בארה"ב. אז התאהב בניתוחים וירידה לפרטים הקטנים ביותר שכל כך מקובלים בספורט האמריקאי. כך הוא הפך בבוא הזמן לעוזר מאמן, אבל גם למומחה למצבים נייחים. ועל השער שצפון אירלנד כבשה נגד ישראל באותו משחק ב-2018 חתום סטיבן דייויס, אבל גם מקפי.

בשנים האחרונות מקפי הפך את המצבים הנייחים ל"אובססיה" שלו. במקביל לעבודתו בנבחרת צפון אירלנד, הוא שימש כעוזר מאמן בהארטס בשנים 2016-2020 ונתן את הטון. בעונת 2018/19 למשל, 21 מתוך 38 שערי הליגה של הארטס נכבשו ממצבים נייחים (!).

מאמנת נבחרת הנשים של סקוטלנד, שלי קר, אמרה אז ל-BBC: "לאוסטין מגיע הרבה קרדיט על מה שהוא עושה בהארטס. הוא מבלה הרבה מאוד זמן בעבודה על מצבים נייחים. הוא כל הזמן הוגה תרגילים חדשים, מנתח ומלמד את השחקנים".

עוד בוואלה!

קודם לנצח את סקוטלנד בחוץ, ואז עוד שתי יריבות בפלייאוף: הדרך של ישראל למונדיאל

לכתבה המלאה

השער של אינגס

המספרת של דני אינגס חלוץ אסטון וילה נגד ניוקאסל/ספורט 1

חוזהו של מקפי בהארטס הסתיים בקיץ 2020 והג'וב הבא היה כעוזר במיטיולנד. הקבוצה הדנית התפרסמה לפני כעשור כפורצת דרך בתחום המצבים הנייחים ובאחת מהעונות אפילו הגיעה לממוצע מדהים של כמעט שער למשחק כתוצאה מהם.

אחרי עונת האליפות ההיסטורית של מיטיולנד ב-2015, היא הפכה לחביבתם של אנליסטים רבים ברחבי העולם, שסיפרו על מעללי הקבוצה הדנית במצבים נייחים וניסו לשאוב ממנה השראה. עבור מקפי אם כן, המינוי ב-2020 היה יוקרתי וגם הזדמנות ללמוד וללמד.

בקיץ האחרון, הסקוטי הצטרף לאסטון וילה. הפעם לא כעוזר מאמן, אלא כאחראי מצבים נייחים במשרה מלאה. ג'ון מקגין היה מאוד מרוצה מהאיחוד עם מקפי. השניים שיתפו פעולה בעבר בסט. מירן וקשר וילה אמר: "הוא המומחה הכי גדול בעולם למצבים נייחים. הוא יביא מימד חדש לקבוצה. אני חושב שאין טוב ממנו בניתוח של בעיטות חופשיות". באותה תקופה מקגין לא ידע שמקפי יעבוד איתו גם בנבחרת סקוטלנד.

מקפי כבר מקבל הכרה נרחבת על העבודה שלו באסטון וילה. אחרי שער המספרת של דני אינגס נגד ניוקאסל - בעקבות הוצאת חוץ - המאמן דין סמית' אמר שהקרדיט מגיע למקפי ושהקבוצה עבדה על הביצוע באימונים. היום ניתן לומר מעבר לכל ספק שמדובר באחד מהמומחים הגדולים בעולם למצבים נייחים. השאלה המרכזית מבחינתנו היא מה הוא מכין לישראל ביום שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully