וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה תוקפת: "באר שבע באה לעשות בלגן, לייבוביץ' הרס את המשחק"

4.10.2021 / 6:35

הירוקים האשימו את היריבה בפרובוקציות מכוונות, אבל החצים הופנו גם לבכר ולשחקנים: "חייבים לעשות חשבון נפש". ביקורת קשה על השופט שהתעלם מההתפרעות של הלדר לופס: "גרם לריבים". אצילי צפוי לחזור לאירופה, בקבוצה ינצלו את הפגרה כדי להחזיר את הפצועים

תקציר: מכבי חיפה - הפועל באר שבע 2:1/ספורט1

1. ביום שישי כאשר שחקני מכבי חיפה חיכו בשדה התעופה בברלין לטיסה חזרה לישראל, הם פגשו מאות אוהדים ירוקים מאוכזבים אחרי התבוסה, והבטיחו להם: "נחזיר לכם ביום ראשון נגד באר שבע". עד שהגיעה תפנית מפתיעה בעלילה אמש, זה אכן היה נראה כך, אבל אז באר שבע השלימה מהפך מפתיע והקהל הירוק ספג עוד מפח נפש.

גם השחקנים נותרו מתוסכלים מאוד, כמובן. הירוקים ביקרו את עצמם בעיקר על המשחק העצבני אליו נגררו וכמו כן על העובדה שלא ניצלו יתרון מספרי ומקצועי על היריבה מבירת הנגב. "כולנו צריכים לעשות חשבון נפש. איך יכול להיות שבמקום לפרק ולגמור את המשחק נגררנו לסגנון המגעיל הזה?", אמר אחד משחקני הקבוצה. "לא שיחקנו חכם. היינו במומנטום אדיר עד האדום שלהם, אבל לא המשכנו באותה צורה אלא נגררנו לעצבים".

שחקן נוסף אמר דברים ברוח דומה. "איכס. זה לא היה כדורגל ולא כלום. הם באו לעשות רק פרובוקציות ובלאגן, ואנחנו נתנו לזה לקרות". גם על הספסל של הקבוצה הרוחות היו סוערות ועוזר המאמן גיא צרפתי ספג כרטיס אדום בעקבות דיבורים מיותרים עם צוות השיפוט. בסיום ברק בכר הגן על אנשיו וכשנשאל על התלהטות הרוחות על הספסל, אמר שהוא חושב ש"כולם טעו בהתנהגות, "אבל הספסל לא היה עצבני". אגב, עוד לפני הכרטיס האדום שהונף לעבר צרפתי נרשם עימות חריף בינו לבין רוני לוי, כאשר לוי הטיח בעוזר המאמן מילים קשות ובתגובה צרפתי סימן ללוי להיות בשקט.

הירוקים מאוכזבים מאוד גם מהיכולת שהציגו. בכר הודה בסיום המשחק שהקבוצה שלו עדיין לא מצליחה לשמור על יציבות. "יש רגעים בעונה שפשוט חשוב לנצח", אמר בכר. "אם היינו מנצחים היינו עכשיו במקום הראשון והכל היה בסדר, אבל לא עשינו את זה כמו שהצלחנו לעשות בפתח תקוה, עם יעילות למרות משחק לא טוב".

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים. מאור אלקסלסי
"נגררנו לסגנון מגעיל". שחקני חיפה מאוכזבים/מאור אלקסלסי
שחקני הפועל באר שבע חוגגים/מאור אלקסלסי

2. בחיפה השמיעו גם טענות קשות לעבר צוות השיפוט, ובייחוד לעבר השופט הראשי גל לייבוביץ'. "משחק כזה נראה ככה רק בגלל שהגיע שופט ולא הצליח לשלוט בעניינים", אמרו בחיפה, "הוא פשוט הרס את המשחק".

"השופט פשוט עצר כל הזמן את המשחק וכל הזמן היו ריבים. היו 20 דקות של כדורגל נטו", הוסיף אחד השחקנים. בחיפה זועמים על השופט גם משום שלא הוציא כרטיס צהוב שני לבלם באר שבע חאתם עבד אלחמיד ובעיקר על ההתעלמות מההתנהגות של מגנה הפורטוגלי של היריבה הלדר לופס. לטענת שחקני חיפה וגם לפי תיעוד של מצלמות הטלוויזיה סימן תנועת שיסוף גרון לעבר רז מאיר, וחזר על כך פעם נוספת במחצית השנייה. בנוסף, כפי שתועד במצלמות, לופס גם דרך על דולב חזיזה בזמן ששכב על כר הדשא במהומה שהתפתחה ליד השער של באר שבע. "זו התנהגות ברברית שחייבים לתת עליה את הדעת", אמרו בהנהלת חיפה "תובע ההתאחדות חייב להעמיד לדין את לופס ולדרוש עונש חמור. השופט פשוט נתן לו להתפרע. למה יש VAR אם לא קוראים לשופט להוציא אדום אחרי תנועה מכוערת ומאיימת כל כך?". בחיפה וגם גורמים בהתאחדות מעריכים שתובע ההתאחדות אכן יעמיד לדין את לופס על סמך צילומי הטלוויזיה בגין שתי העבירות.

הלדר לופס, רמזי ספורי שחקני הפועל באר שבע. מאור אלקסלסי
ייענש על סמך צילומי הטלוויזיה? הלדר לופס אתמול/מאור אלקסלסי

3. הנחמה היחידה של חיפה היא שלראשונה אחרי זמן רב, הקבוצה תצא לפגרה של קרוב לשבועיים, מה שיאפשר התאוששות לשחקנים שסובלים מעומס רב ויסייע בהחזרת הפצועים. ההערכה בחיפה היא שנטע לביא וריאן סטריין ייכללו בסגל למשחק מול הפועל ירושלים אחרי הפגרה או לכל היותר במשחק שאחריו. על לביא שיתחתן בסוף השבוע מעידים בחיפה שהוא עובד קשה כדי להשתקם ולחזור לכושר מלא במהירות. מוחמד אבו פאני יחזור לפעילות בעוד כשלושה שבועות עד חודש. עומר אצילי התלונן על כאבים, אבל בחיפה מעריכים שיהיה כשיר למשחק מול סלביה פראג. את משחק הליגה מול הפועל ירושלים הוא יחמיץ בכל מקרה בשל הכרטיס האדום שספג אמש.

בנוסף, בחיפה ינצלו את הפגרה כדי להוריד מהלחץ של השחקנים ולהכניס אותם לפרופורציות. "הרבה קבוצות עוד יאבדו הרבה נקודות במהלך העונה", אמרו במועדון "אנחנו רק בהתחלת העונה ונצטרך עכשיו לחבר סדרת ניצחונות ולהישאר חזק במאבק. ככל שהעונה תתקדם, נתחבר יותר".

בחיפה מחכים בעיקר לתפוקה מהחלוצים. גודסוויי דוניו, דין דוד ובן שהר עדיין לא כבשו בליגה העונה, אך בחיפה מאמינים שהשלושה עוד ירשמו מספרים טובים. בצוות המקצועי צפויים להתחיל לתת לאחד מהשלושה קרדיט בכמה משחקים רצופים כדי לצבור ביטחון ושערים.

רגלו של דולב חזיזה אחרי המשחק נגד הפועל באר שבע. תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א',
כף רגלו של חזיזה אחרי המשחק/תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א'

4. ברשתות החברתיות החלה להסתובב היום תמונה של הקרסול הפגוע של דולב חזיזה אחרי המשחק. חזיזה התלונן אמש כל כאבים בקרסול בעקבות העבירות שנעשו עליו ובעיקר הדריכה של הלדר לופז עליו.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully