וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקים שגורמים לך למות לפני גיל 70": אכזבה וחשש בבית"ר

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 13:01

השחקנים היו המומים משמיטת הנקודות מול קרית שמונה: "איך איבדנו את זה? זה היה בידיים שלנו". במועדון מודאגים מהמהלכים הבאים של יונגר, ששוקל לדלל את הסגל בינואר: זה יסבך אותנו עמוק בתחתית. וגם: המבחן של האוהדים לקראת הנחיתה של קמסו מארה בשלישי

תקציר: בית"ר ירושלים - קרית שמונה 1:1/ספורט1

1. חדר ההלבשה של בית"ר ירושלים היה שקט מאוד אמש (שבת) אחרי ה-1:1 עם עירוני קרית שמונה. הקבוצה מהבירה הייתה בדרך לניצחון, אבל ספגה שער שוויון בתוספת הזמן ושוב לא ניצחה. "איך? איך? היה לנו משחק ביד, מה עשינו מדקה 75?", נשמע אופיר קריאף מטיח בכעס בחדר ההלבשה. ושחקנים ניסו להבין למה הלכו אחורה בדקות האחרונות, וכולם הסבירו שאחרי שני משחקים לא טובים נגד נתניה ובמיוחד נגד אשדוד, הנטייה הטבעית הייתה לשמור על התוצאה.

ארווין קומאן לא היה חף מביקורת. השינויים שעשה במחצית השנייה קצת סיבכו את המצב, במיוחד ההוצאה של אדווין ג'סי וההעברה של ניב זריהן מימין לשמאל. מרקו ינקוביץ' שנכנס כמחליף שוב עורר כעס בשל הגישה שלו. "זאת הבעיה שלו, הוא אוהב להתעסק יותר מדי בדברים שהם לא כדורגל", אמרו במועדון. "אם היה בא עם גישה נכונה למשחק אתמול, הוא היה משתלט על המגרש וגומר אותו".

מקס גרצ'קין נשמע מתוסכל בסיום: "אם אני אמות לפני גיל 70, זה בגלל משחקים כאלה. עד דקה 75 הרגשנו טוב, באנו אגרסיביים, באנו לשחק כדורגל להבדיל משני המשחקים קהודמים, יזמנו וניסינו. זה משחק שהיינו צריכים לנצח בהפרש של שניים-שלושה שערים. מה שקרה ברבע שעה האחרונה - ללכת אחורה בבית - זה משהו שלא צריך לקרות. אנחנו צריכים להבין מה קרה כאן, לעשות חושבים. אסור שזה יקרה, לא נגד אף קבוצה ובמיוחד לא נגד קרית שמונה בבית".

המגן הוסיף: "כל הקבוצות השנה מאבדות נקודות, אנחנו עם 5 נקודות אבל יש הרבה מה לעשות ולשפר, יש כאן סגל טוב ואם תהיה גישה טובה האיכות תגיע עם הזמן. ברגע שנעבוד על הגישה ונשחק כמו ששיחקנו אתמול עד הדקה ה-75, מצבנו יהיה טוב. שחקנים בבית"ר נמדדים בתקופות פחות טובות ובלחץ, יש לנו במחזור הבא את הפועל תל אביב וזה המשחק הכי טוב לצאת ממנו לדרך חדשה. הראש כבר במשחק הזה, נבוא לעשות את זה".

תמיר עדי, שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
זה כבר היה להם בידיים. בית"ר/דני מרון

2. הבשורות המעודדות מבחינת בית"ר הן הכניסה לעניינים של ירדן שועה, ההשתלבות של ג'וסואה מחיאס בעמדת הבלם והעובדה שהקבוצה נראתה טוב יותר מהמשחקים הקודמים. יחד עם זאת, במועדון מאוד מוטרדים ממה שיקרה בינואר. הנאמן יצחק יונגר לא מוצא פתרונות כרגע ועשוי בקרוב להתחיל לנסות לקצץ. זה יכול להיות בשכר של שחקנים ועובדים, ואף עשוי לגרום לקבוצה להיפרד ממספר שחקנים בחלון ההעברות, דבר שעשוי לסבך את המועדון עוד יותר במאבקי התחתית.

עוד בוואלה!

בית"ר ירושלים ספגה בתוספת הזמן וסיימה ב-1:1 מול קרית שמונה

לכתבה המלאה
איתמר ניצן שוער בית"ר ירושלים מאוכזב. דני מרון
עוד פספוס. ניצן/דני מרון

3. בלילה שבין שני לשלישי ינחת בישראל קמסו מארה, וזה מחזיר אותנו למשחק של בית"ר בשבוע שעבר באשדוד. אמנם השופט והמשקיף עשו עם בית"ר חסד והתעלמו מרפרטואר השירים הגזעניים בחלק האחרון של המשחק, אך זה לא יימשך לאורך זמן. בעונה שעברה, במחזור האחרון של העונה הסדירה, בית"ר ירושלים הפסידה 2:0 באשדוד וסיימה את העונה בפלייאוף התחתון. הקומץ, כמו תמיד, תיעל את הכעס על הבעלים או על היכולת והתוצאות החלשות לקריאות גזעניות. בזמנו זה הסתיים עם נהמות לעבר עלי מוחמד, שאמר למי שרצה לשמוע: "אני עם המועדון הזה גמרתי".

מוחמד עוד קיבל "הנחה" מהאוהדים משום שרק אביו היה מוסלמי ואמו נוצרייה, אבל מארה 100 אחוז מוסלמי, וספק אם יקבל ימי חסד. ההשתלבות שלו תהיה מבחן חשוב למועדון בהתמודדות עם הגזענות שליוותה אותו. אם מה שהתחיל באשדוד יימשך, זאת תהיה קטסטרופה שבית"ר במצבה לא תוכל להתמודד איתה. במשחק ההוא באשדוד היו מעל 3,000 אוהדי בית"ר ביציעים ורובם המכריע בא לתמוך ולעודד ולא היה חלק מהקריאות הללו. הם הכוח האמיתי של בית"ר, אבל איכשהו תמיד קולם של הפרובוקטורים נשמע הרבה יותר חזק, והם משפיעים גם על אווירת הייאוש הכללית בקהל.

הכדורגל בכלל לא מעניין בסיטואציות כאלו. זה גדול מהמשחק. בית"ר צריכה לעצור הכל ולעשות לזה סוף כבר במשחק הקרוב נגד הפועל תל אביב לאחר הפגרה. גם אם ההתאחדות לא עוזרת יותר מדי, אפשר למצוא דרכים לזעזע. אם אלי טביב יכול היה לאיים שהוא יורד מהמגרש אם יישמעו קריאות גזעניות והעמיד את כל ההתאחדות על הרגליים, זה צריך לקרות גם עכשיו. בית"ר במצב רע, בעלים הלך אחורה והעמיד נאמן ללא פתרונות, המועדון צריך לייצר איזושהי אווירה חיובית וקרקע יציבה לבעלים הבא. אם יישמעו קריאות גזעניות כלפי קמסו מארה, לא בטוח שהקבוצה תוכל להתמודד עם הנזק התדמיתי, המקצועי והכלכלי.

קמסו מארה שחקן בית"ר ירושלים. בית"ר ירושלים, אתר רשמי
בניגוד לעלי מוחמד, הוא לא יקבל ימי חסד. קמסו מארה/אתר רשמי, בית"ר ירושלים

גם הבעלים הבא יצטרך להכין תכנית ארוכת טווח להתמודדות עם הנושא. מותר למחות, לקלל, לתלות שלטים ולהחרים משחקים, אבל מי שחושב שיש לגיטימציה כלשהי לקריאות גזעניות, הבעלים הבא יצטרך לעקור אותו מהשורש. זה יהיה חשוב לא פחות משחקני רכש או השקעה במחלקת הנוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully