וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרחים להרצוג: ג'וזף גנדה מחזיר את הקריירה למסלול הנכון

יותר דקות משחק, יותר מספרים. המאמן סימן את שחקן הכנף כבר לפני שלוש שנים, עכשיו הם מנסים להציל את אדמירה מירידה

תקציר: ווילם II - פ.ס.וו איינדהובן 1:2/ספורט1

אחרי שאנדי הרצוג מונה למאמן נבחרת ישראל והחל את העבודה המשותפת עם המנהל הטכני דאז, וילי רוטנשטיינר, השניים האיצו את המעקב אחר ליגת העל. שני האוסטרים סימנו את השמות המוכרים, אבל בפנקס הופיעו כמה שמות של שחקנים שלפחות בדעת הקהל, לא נחשבים אפילו למועמדים ללבוש את המדים הלאומיים.

אחד מהשחקנים ברשימה האוסטרית היה ג'וזף גנדה. שחקן הכנף של הפועל תל אביב היה בשלבי התאוששות מקרע ברצועה הצולבת וכלל לא היה שחקן הרכב קבוע אצל קובי רפואה, אבל הרצוג אהב את מה שראה. המהירות, הדריבל, ה-אחד על אחד, שיכנעו אותו שיש פה הרבה פוטנציאל.

הרצוג לא הזמין את גנדה לבסוף, אבל רצה הגורל ובקיץ האחרון החיבור ביניהם כן יצא לפועל. היום הם משתפים פעולה באדמירה כשהמטרה העיקרית היא להישאר בליגה. כרגע הם במקום השמיני מתוך 12, אחרי שבעונה שעברה הקבוצה סיימה במקום ה-11.

שחקן אדמירה ואקר, ג'וזף גנדה, מול שחקן ראפיד וינה, מקסימיליאן אולמן. Johann Schwarz, GettyImages
הרצוג ביקש להשאיר אותו. גנדה/GettyImages, Johann Schwarz

גנדה עזב את ישראל בקיץ 2019 עם מטרה אחת: לשחק באירופה. הוא שיחק במילואים של אוגסבורג הגרמנית, לא שיכנע שמקומו בקבוצה הראשונה, אבל לא הסכים להישבר. ליגת העל תמיד היוותה אופציה, אבל גנדה התעקש להמשיך ביבשת הישנה, גם במחיר של שכר נמוך יותר מזה שיכול היה להרוויח בישראל.

בעונה גנדה קיבל הצעה מאדמירה האוסטרית ולקח אותה בשתי ידיים. הוא הצטרף מאוחר יחסית ונכנס לעניינים רק אחרי כמה מחזורים. בהתחלה שימש שחקן הרכב, אבל בהמשך איבד את מקומו. באמצע העונה חווה משבר משפחתי ונעדר תקופה ארוכה. בסופו של דבר, רשם 11 הופעות ליגה במהלכן לא כבש או בישל.

כמו לא מעט קבוצות קטנות באוסטריה, אדמירה היא קבוצה שמתבססת בעיקר על שחקנים מקומיים. המהלך הטבעי אחרי עונה בינונית של גנדה, היה פרידה, אבל אז הרצוג הגיע וביקש שהישראלי יישאר. הרצוג צירף גם את עילאי אלמקייס בהשאלה, אבל אם מישהו חשב שהאחרון יהפוך לישראלי הבכיר בקבוצה, בינתיים טעות בידיו. כמו בדן האח, אלמקייס שוב סובל מפציעות ושוב לא משמעותי, לפחות בינתיים.

עוד בוואלה!

בהולנד קוטלים את זהבי: "כמעט הכל הולך לו הפוך. הוא מאכזב"

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ישראל, אנדי הרצוג. GettyImages
ההשערה הייתה שבשלב הזה עילאי אלמקייס בכלל יהיה הישראלי הבכיר שלו. הרצוג/GettyImages

במשחקים הראשונים של העונה גנדה השתלב כמחליף וכבר במחזור הראשון, בעיטה שלו לשער הובילה לשער שוויון דרמטי נגד טירול (1:1). במחזור השביעי שחקן הכנף נכנס כמחליף נגד ראפיד וינה עם פתיחת המחצית השנייה והוביל לשער ניצחון יוקרתי 1:2 בבירה.

בשבוע שעבר גנדה פתח לראשונה העונה בהרכב אדמירה והוא השיב להרצוג על הקרדיט עם שער ב-1:1 נגד הארטברג. הכיבוש הראשון שלו מאז נובמבר 2019. לפני כמה ימים שוב פתח בהרכב, הפעם במשחק הגביע נגד ראפיד וינה, והשלים 120 דקות בהפסד 2:1 אחרי הארכה. את השער של אדמירה הוא עצמו בישל.

החיבור עם הרצוג עשה טוב לשחקן הכנף שייצג בעבר את נבחרת הנוער של ישראל. הוא שיחק העונה 426 דקות בכל המסגרות ולזכותו רשומים שער ושלושה בישולים. אם בכל העונה שעברה היו לו 605 דקות ותפוקה של בישול בודד, הוא בהחלט נמצא במגמת עלייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully