וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס בת 40: "הגדולה אי פעם גם בלי הגרנד סלאם ה-24"

האמריקאית האגדית מחליפה קידומת, ומאמנה פטריק מורטוגלו חושף את הרהורי הפרישה, הלבטים המשפחתיים והצעד אחורה במרדף אחר מרגרט קורט: "הטניס כבר לא נמצא בעדיפות עליונה מבחינתה, וזה משפיע. גם אם תפרוש, אין אף אחד שישתווה אליה"

סרינה וויליאמס אחרי גמר אליפות ארה"ב 2018/עריכת וידאו: ניר חן

סרינה וויליאמס מחליפה קידומת, וייתכן שגם מחליפה גישה. בגילה המתקדם, אחרי לידה ופציעות שעצרו אותה בשנים האחרונות, מאמנה פטריק מורטוגלו מודה ביום הולדתה ה-40 שהיא כבר לא מוכנה להקריב הכל במרדף אחר הגרנד סלאם ה-24 שישווה אותה למרגרט קורט, שיאנית כל הזמנים.

"עדיין יש לה את זה, השאלה היא כמה היא רוצה את זה וכמה היא מוכנה להקריב כדי להגיע לשם", אמר מורטוגלו ורמז על הרהורי פרישה מצידה של הענקית האמריקאית. "מאז שהיא אמא, זה הולך ונעשה יותר קשה. יש לה קושי אמיתי להציב את הקריירה בראש סדר העדיפויות, מעל גידול הילדה שלה. אז מובן לחלוטין, אבל לדעתי זאת הסיבה שהיא לא זכתה עדיין בעוד גרנד סלאם. המשפחה שלה מעל הכל, וכדי להשיג להישגים בטניס אתה לא יכול שהוא יהיה בחשיבות משנית. בכל מקרה, היא בוחנת את הדברים ונראה איך זה יתקדם".

הטניסאית סרינה וויליאמס. רויטרס
העול הולך ונעשה קשה יותר עם השנים. סרינה/רויטרס

סימני הגיל כבר בהחלט ניכרים על וויליאמס, שלא זכתה בגרנד סלאם מאז אוסטרליה 2017, לא עלתה לגמר גרנד סלאם מאז ווימבלדון 2019, וזכתה לאחרונה בתואר כלשהו בטורניר אוקלנד בינואר 2020. אבל לדבריו של מורטוגלו, זה לא משנה דבר בנוגע למעמדה ההיסטורי והמורשת שתשאיר אחריה אחרי שתפרוש.

"סרינה הטניסאית הגדולה בכל הזמנים. היא כבר לא צריכה לעשות שום דבר כדי להוכיח את זה. אני לא מתכוון לזלזל במרגרט קורט, אבל היא שיחקה בעידן אחר, שבו שלושת רבעי מהטניסאיות בכלל לא התייצבו לאליפות אוסטרליה, כשהטניס עדיין היה כמעט חובבני וההגרלות כללו 16 שחקניות. בלתי אפשרי להשוות את זה להישגים של סרינה. כמובן שהיה עדיף אם סרינה הייתה שוברת את השיא הזה, אבל גם אם לא, היא עדיין הגדולה בכל הזמנים".

מורטוגלו מסביר ש"סרינה שינתה את הטניס. היא הוסיפה למשחק מימד אתלטי שלא היה קיים לפני כן, היא פתחה דלתות לבאות אחריה, כי לפניה ולפני ונוס אחותה, זה היה ספורט 'לבן' באופק מובהק. היא המציאה את הענף מחדש, וזרעה פחד ביריבות שלה. במשך הרבה מאוד שנים, זה היה סופר מרשים. היא תרמה גם למימד העסקי של הענף. לפניה, טניס הנשים לא היה פקטור במובן הזה. אבל עם ההילה שלה, עם המוניטין שלה, היא הפכה למטרה שיווקית. בזכותה טניסאיות אחרות יכולות לגלגל כיום סכומי עתק עם חוזים גבוהים".

עוד בוואלה!

ביחד עם חשוד בפשעי מלחמה: תמונה של דג'וקוביץ' הציתה את הבלקן

לכתבה המלאה
פטריק מורטוגלו מאמן טניס צרפתי. GettyImages
מחסרת ביטחון לווינרית היסטורית. מורטוגלו/GettyImages

מורטוגלו שהחל לעבוד עם וויליאמס בשנת 2012, זוכר איך "ממש בהתחלה, היא הייתה מאוד חסרת ביטחון. היא לא הייתה עצמה, אבל אני ידעתי מה היא שווה. אחרי שהיא הודחה בחצי גמר ווימבלדון ב-2012 והייתה אמורה לטפס למקום השלישי בעולם, היא חייכה ואמרה לי 'מקום שלישי זה נהדר'. רק אחרי שהסברתי לה שזה לא מספיק טוב, היא התחילה להפנים את זה. מאז היא הפכה לווינרית הכי גדולה שאני מכיר. הרצון שלה לנצח הוא כמו של נובאק דג'וקוביץ'".

עדיין לא ברור אם, איך וכמה וויליאמס מתכננת להאריך את הקריירה שלה, אחרי שאולצה לפרוש מאליפות ארצות הברית האהובה עליה בשל פציעה בשריר הירך האחורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully