וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביחד עם חשוד בפשעי מלחמה: תמונה של דג'וקוביץ' הציתה את הבלקן

הטניסאי בילה עם מילאן יולוביץ' שפיקד על יחידה מיוחדת במלחמת יוגוסלביה. בבוסניה רתחו: "תמיד חוזר להתפלש בבוץ הבלקני"

נובאק דג'וקוביץ' משחק טניס עם בנו/מתוך טוויטר

תמונה של נובאק דג'וקוביץ' בארוחת ערב לפני כמה ימים בבית מלון בבוסניה, מסעירה את הבלקן ומציתה את המתיחות האתנית שרק זקוקה לגיץ אחד כדי להפוך למדורה גדולה.

הטניסאי הסרבי הגיע למדינה השכנה לרגל חתונתו של הג'ודוקא נמניה מאידוב, והחליט לנצל את הביקור כדי להתייצב בבית המלון שבבעלותה של ידידתו הקרובה, האתלטית לשעבר סנז'אנה פאיקיץ'-יולוביץ'. האחרונה ייצגה את יוגוסלביה בתחרויות רבות ואף זכתה באליפות אירופה בריצה ל-1,500 מטר ב-1990, וב-10 השנים האחרונות היא מתמודדת עם מחלת הסרטן.

הכול היה טוב ויפה, עד שמישהו החליט לצלם את המדורג 1 בעולם יושב בבית המלון כשלצדו גם בעלה של האתלטית לשעבר, מילאן יולוביץ'. וזה כבר סדין אדום עבור לא מעט אנשים.

יולוביץ' היה המפקד של יחידת "הזאבים מדרינה" במהלך מלחמת יוגוסלביה - יחידה צבאית של רפובליקה סרפסקה (המיעוט הסרבי בבוסניה), שנלחם נגד הכרזת העצמאות, או במילים אחרות, נגד הרוב המוסלמי. ב-1993 היחידה של יולוביץ' הצילה את חייו של ראטקו מלאדיץ', "הקצב מסרברניצה" ופושע מלחמה מתועב שנשפט בבית הדין הבינלאומי בהאג ומרצה עונש מאסר עולם. בעקבות הצלת חייו של מלאדיץ', יולוביץ' קודם בדרגות והפך לאחד המפקדים המוערכים בצבא של רפובליקת סרפסקה , וכמובן לאחד האנשים השנואים על המוסלמים.

התמונה הפכה לוויראלית ודג'וקוביץ' ספג אש. בתקשורת הסרבית סיפרו שלטניסאי אין היכרות מוקדמת עם יולוביץ', אבל התמונה עם אדם שנחשד בפשעי מלחמה (לא הוגש נגדו כתב אישום) עשתה לא מעט רעש. ב"רדיו סראייבו" למשל, הזכירו שיולוביץ' נשא בתפקיד בכיר בצבא בעת טבח סרברניצה שכבר הוכר כרצח עם.

נובאק דג'וקוביץ' עם מילאן יולוביץ'. צילום מסך, צילום מסך
דג'וקוביץ' עם יולוביץ'/צילום מסך, צילום מסך

דג'וקוביץ' לא הגיב לסערה, אבל יולוביץ' אמר: "נולה מיודד עם אשתי סנז'אנה והוא הגיע לבית המלון שלנו לפגוש אותה. כמובן שהצטרפתי אליהם והזמנתי אותו לקפה, כמו כל מארח טוב. ניסו להגיש נגדי כתבי אישום בעבר, אבל כולם יודעים שאני נקי מכל רבב. הייתי קצין ישר ופעלתי בהתאם לאמנת ז'נבה. בצד המוסלמי יודעים זאת היטב".

יולוביץ' המשיך: "המבקרים והשונאים לא אוהבים שום דבר סרבי, לא את נובאק ולא אותי. אני לא חושב שהביקורות מעניינות אותו, הוא רגיל להתמודד איתן. הוא אדם גדול. ראיתי איך אנשים ניגשים אליו מבקשים להצטלם איתו, הוא אף פעם לא מסרב. הוא מוצא זמן לכולם, יש בו גדולה".

העיתונאי דרגאן בורסאץ' לא התרשם מההסברים וכתב ב"רדיו סראייבו": "דג'וקוביץ' היה יכול להיות הגדול בכל הזמנים, לשמש דמות מופת ולעזור לאנשים במיליארד דרכים. הוא היה יכול להתעלות מעל כל זה, אבל הוא תמיד בוחר לקפוץ מגשר מוסטר ולהתפלש בבוץ של הבלקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully