וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הגדול הנוכחי: פלוריאן וירץ ממשיך לשבור שיאים בגיל 18

קשר באייר לברקוזן צמוד ללבנדובסקי עם 3 שערים ו-4 בישולים ב-291 דקות בבונדסליגה העונה. כבר בגיל צעיר הוא השחקן המוביל של הקבוצה שלו, זכה ביורו הצעירות ורשם כבר שלוש הופעות בבוגרת של גרמניה. וירץ ממשיך הדרך המטאורית קדימה

שטוטגרט - באייר לברקוזן 3:1/ספורט1

אילאש מוריבה, יושקו גבארדיול, בריאן ברוברי, ג'וד בלינגהאם, ג'יו ריינה, אודילון קוסונו, ג'מאל מוסיאלה ופלוריאן וירץ. אלה שמונת שחקני הבונדסליגה שמועמדים לתואר "גולדן בוי", שהוא התואר שמחולק מאז 2003 וניתן לשחקן הצעיר המצטיין באירופה.

הליגה הגרמנית, ממנה יצא גם הזוכה בשנה שעברה (ארלינג הולאנד) היא לפיכך הליגה המיוצגת ביותר מבין הליגות ברשימת המועמדים כשאחריה הליגה הצרפתית עם שבעה שחקנים, הפרמיירליג עם שישה, לה ליגה עם חמישה ומהליגה האיטלקית יש שלושה בלבד. בסך הכול יש 40 מועמדים לתואר.

אם יש מישהו שבונה לעצמו קייס חזק לזכייה ואם לא לזכייה אז בטח למקום גבוה מאוד ברשימה הוא פלוריאן וירץ. הקשר ההתקפי של באייר לברקוזן בישל את השער השני של קבוצתו וכבש את השלישי כשהיא בעשרה שחקנים ב-1:3 מול שטוטגרט בחוץ ביום ראשון. הוא פתח את העונה עם ארבעה שערי ליגה ושלושה בישולים ב-291 דקות בלבד, כלומר מעורבות ישירה בשער כל 41 דקות (בגרמניה סופרים שערים ובישולים ביחד, אז כרגע וירץ צמוד לרוברט לבנדובסקי עם מעורבות ישירה ב-7 שערים). המשחק מול שטוטגרט היה השלישי ברציפות בו הכישרון בן ה-18 גם כובש וגם מבשל בליגה. גם בליגה האירופית וירץ מצא את הרשת ב-1:2 נגד פרנצווארוש. הקשר חגג 18 רק במאי וכבר הספיק לזכות גם נבחרת גרמניה הצעירה ביורו הקיץ ולרשום שלוש הופעות בנבחרת הבוגרת, כולן בחלון המשחקים האחרון של מוקדמות המונדיאל.

פלוריאן וירץ שחקן באייר לברקוזן. רויטרס
מעורבות ישירה ב-7 שערים ב-291 דקות בלבד. וירץ/רויטרס

מי שדיבר עליו אחרי הזימון לנבחרת היה אקס לברקוזן ושחקן צ'לסי קאי האברץ, שאמר: "לפלוריאן וירץ מגיע להיות כאן עם הנבחרת כי הייתה לו עונה נהדרת. אני חושב שגם הזכייה ביורו לנבחרות צעירות תעזור לו מאוד להתפתח. אני יודע מה זה כשמכניסים אותך לעניינים בגיל צעיר מאוד. מבחינתו הכי טוב זה להיכנס לעניינים לאט לאט".

"שחקן ענק", אמר עליו שוער וקפטן לברקוזן לוקאש הראדצקי אחרי ההופעה המרשימה בשטוטגרט, "הוא קצת חצוף, אבל במובן חיובי, הוא תמיד מוביל את הקבוצה ומראה איך שחקן בן 18 צריך להתמודד מנטאלית בבונדסליגה. אני מסיר בפניו את הכובע".

במשך שנים לברקוזן נחשבה לקבוצה רכה שקורסת כשהדברים לא הולכים ובדיוק לשם כך הביאו את רוברט אנדריך מאוניון ברלין. אנדריך גם כבש, אבל גם הורחק נגד שטוטגרט, ומי שהיה שם כדי להוביל עם גישה אגרסיבית את הקבוצה, שנותרה בעשרה שחקנים מהדקה ה-32 וביתרון 1:2 בלבד מהדקה ה-37, לניצחון היה וירץ. "זה היה מרתק לראות איך הוא מוביל את הקבוצה וכמה שהוא עובד קשה בחלק הקדמי", החמיא לקשר הצעיר הבלם יונתן טה. המאמן חרארדו סאונה דיבר על היכולת של וירץ לנצל מצבים בצורה חכמה והאינסטינקטים שיש לו: "אם יש לו הזדמנות והוא יכול לנצל את המהירות שלו, אז הוא מקבל החלטות טובות ושומר על קור רוח מקפיא למרות הגיל הצעיר שלו. מגיע לו קרדיט על זה" והראדצקי סיכם: "הוא שחקן חשוב מאוד בשבילנו, הכי חשוב שהוא יישאר עם רגליים על הקרקע".

עוד בוואלה!

השוד הגדול: סיפורו של פלוריאן וירץ, הכובש הצעיר בתולדות גרמניה

לכתבה המלאה
קאי האברץ שחקן צ'לסי חוגג שער. רויטרס
ההשוואות אליו מובנות. האברץ/רויטרס

מספר קבוצות פרמיירליג וגם באיירן מינכן כבר הביעו עניין בווירץ, אבל כרגע הוא מחזיק בחוזה בלברקוזן עד יוני 2026 בלי סעיפי יציאה ובמועדון אין שום כוונה למכור אותו בקיץ הקרוב.

"אמא שלי הראתה לי לא מזמן משהו שכתבתי כשהייתי בבית ספר יסודי כשנשאלתי מה ארצה להיות כשאהיה גדול, הדבר היחיד שהיה כתוב שם זה: כדורגלן", סיפר וירץ בריאיון לאתר הרשמי של לברקוזן, "זה כל מה שרציתי ותמיד בעטתי בכל דבר שנתקלתי בו: בלונים, כדורים וכל מה שהיה בבית, היו הרבה דברים שהתעופפו אצלנו. נאלצתי לוותר על הרבה דברים כדי שתהיה לי קריירה, אבל אני לא יכול לדמיין משהו טוב יותר מאשר להיות במגרש במשחק בונדסליגה ביום שבת ב-15:30 (שעון גרמניה). ההייפ לא מרגש אותי, אני עדיין הולך לפארק עם חברים אחרי הצהריים אם תקנות הקורונה מאפשרות את זה ואני מבלה בדיוק כמו שביליתי לפני שהייתי שחקן. זה משהו שלא ישתנה לעולם".

וירץ, שמוביל את הבונדסליגה בבישולים עם ארבעה כאלה מתחילת העונה (שלושה מהם לפטריק שיק), אמר בריאיון הזה: "הדבר שאני צריך לשפר הוא הכדור האחרון, זו המסירה הכי חשובה בכדורגל. המסירה שמובילה לבעיטה לעבר השער. אבל זה משהו שקשה לעבוד עליו כי צריך להתנסות בו תחת לחץ. אני חולם בגדול ורוצה לזכות בכל תואר אפשרי". בנוסף, הקשר נשאל על ההשוואות לקאי האברץ ואמר: "אלה השוואות לא נעימות לפעמים, במיוחד כשאתה בן 16 או 17. כל הזמן חשבתי שבטח קאי אומר לעצמו: 'למה משווים בחור כזה קטן אליי?'. זה היה מוזר כי הכול התפוצץ פתאום בתקשורת למרות שבקושי הכירו אותי או ראו אותי משחק, אבל תמיד הסתדרתי איתו מצוין".

פטר בוס, שאימן את וירץ בלברקוזן עד שפוטר בעונה שעברה, אמר ש"קאי האברץ הוא אחד שמנגן בפסנתר ופלוריאן וירץ הוא אחד מהרחובות". וירץ אמר על זה: "הוא כנראה התכוון לזה שקאי משחק בצורה אלגנטית. אני לא בהכרח אלגנטי פחות, אבל כנראה שאני עושה קצת יותר דריבלים ותרגילים ואני חצוף".

פלוריאן וירץ שחקן באייר לברקוזן עם אחותו יוליאנה, אביו האנס יואכים ואמו קארין. אתר באייר לברקוזן, אתר רשמי
משפחה שחיה ונושמת כדורגל. פלוריאן וירץ עם אחותו יוליאנה והוריו/אתר רשמי, אתר באייר לברקוזן

וירץ, כפי שכתב מיכאל יוכין כאן בעבר, מגיע ממשפחת כדורגל מפוארת. אביו של הקשר, שעדיין גר עם הוריו, אימן אותו בקבוצת הילדים גרון וייס בראוויילר ואחותו יוליאנה משחקת בקבוצת הנשים של באייר לברקוזן מאז 2018, אחד הטריגרים שעזרו למועדון לצרף אותו מפ.צ. קלן מהעיר השכנה. העובדה שעזב את פ.צ. קלן, שנחשבת למועדון גדול יותר מלברקוזן מבחינת קהל, מסורת וגודל העיר, לא הרגיזה את חבריו, שחלקם אוהדי קלן שרופים, או שלפחות הם לא הראו לו את זה. "מעולם לא דיברנו על זה במעגל החברים הקרוב שלי. ההורים שלי והחברים שלי תמכו בי גם כשעשיתי צעד שזכה לתגובות מעורבות בתקשורת. כל האנשים שאכפת לי מהם אמרו לי ללכת בדרך שלי".

עכשיו רק נותר לראות לאן הדרך של וירץ תיקח אותו, את באייר לברקוזן, את נבחרת גרמניה ובעתיד כנראה שגם את אחת הקבוצות הגדולות באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully