וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנות למניעת סימום בספורט עשויה לאשר שימוש בקנאביס מ-2023

כשלושה חודשים אחרי שהורחקה שקארי ריצ'רדסון מהמשחקים האולימפיים, WADA הודיעה כי נשקלת האפשרות להוציא את צמח הקנאביס מרשימת החומרים האסורים

משלחת ישראל מגיעה לטקס הפתיחה של אולימפיאדת 2020/באדיבות הוועד האולימפי בישראל

האם אנחנו לקראת שינוי היסטורי? הסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט הודיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) על הקמת ועדה שתבחן האם קנאביס צריך להישאר בפקודת החומרים האסורים גם אחרי 2022.

ההודעה הזו והבחינה המחודשת של האפשרות לאשר צריכה של צמח קנאביס היא תולדה של הסערה שנוצרה לפני כשלושה חודשים בעקבות הרחקת האצנית שקארי ריצ'רדסון מהמשחקים האולימפיים בטוקיו, לאחר שזו נתפסה בבדיקת שגרתית עם חומר פעיל של הסם בגופה. להגנתה, היא הודתה שצרכה קנאביס כדי להתמודד עם מות אמה, בניסיון להסתיר ולהתמודד עם הכאב הנפשי.

שקארי ריצ'רדסון אצנית אמריקאית. Jonathan Ferrey, GettyImages
הרחקתה מהמשחקים האולימפיים הובילה לבחינה מחודשת. ריצ'רדסון/GettyImages, Jonathan Ferrey

כידוע, צמח הקנאביס הינו טבעי ושלל מוצרים מופקים ממנו, כולל מאכלים ושמנים איכותיים לבישול ולצרכים רופאיים, אלא שבעישון ובאידוי משתמשים בפרחים שבהם ריכוז גבוה של חומר שנקרא THC שאינו מאושר לשימוש עבור ספורטאים ובמרבית המדינות, ביניהן גם ישראל, נמצא בפקודת הסמים המסוכנים.

WADA, הסוכנות למניעת סימום בספורט, אמנם לא ציינה את המקרה של שקארי ריצ'רדסון בהודעה הרשמית לפיה תבחן מחדש את השימוש בקנאביס, אולם כן ציינה כי "הוגשו בקשות בנושא מצד בעלי עניין". כך או אחרת, בשנה הבאה אסור יהיה להשתמש בקנאביס על שלל מוצריו, אבל בהחלט ייתכן שמ-2023 ואילך, כולל במשחקים האולימפיים בפריז ב-2024, לספורטאים יהיה מותר לעשן, לאדות או לצורך חומרים עשויים מקנאביס.

עוד בוואלה!

מחקר מפתיע: צרכני קנאביס דווקא עושים יותר ספורט

לכתבה המלאה
שקארי ריצ'רדסון אצנית אמריקאית. Patrick Smith, GettyImages
תהיה חתומה על היסטוריה?/GettyImages, Patrick Smith

נזכיר כי במדינות רבות בארצות הברית, קנאביס מותר לשימוש בחיי היום-יום וספורטאים רבים מודים כי משתמשים בו בפגרה בין העונות לצורך התמודדות עם כאבים. בשנה האחרונה דווח כי ב-NFL וב-NBA שוקלים לאשר את השימוש בצמח ובליגת הכדורסל הטובה בעולם אף חדלו מלבצע בדיקות קנאביס לשחקנים בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully