וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארווין קומאן הקדיש את הניצחון לאוחנה: "הולך אחריו בצורה עיוורת"

14.9.2021 / 6:38

מאמן בית"ר פרגן ליו"ר: "הוא נלחם על בית"ר ואני מאחוריו". במועדון מרוצים מהזרים: "ינקוביץ', ג'סי ובואצ'י יעשו בעיות להרבה קבוצות השנה". חוגג ינסה לסגור היום את מכירת זרגרי למכבי תל אביב או באר שבע. שועה ביקש שיחה עם קומאן אחרי המשחק, המאמן סירב

תקציר ניצחונה של בית"ר ירושלים 0:3 על הפועל ירושלים/ספורט1

1.

לאחר הניצחון 0:3 של בית"ר ירושלים בדרבי אתמול (שני), ארווין קומאן היה מחויך. הוא לחץ ידיים לשחקנים, התחיל לסדר עניינים לאימון של מחר וגם הצביע על אלי אוחנה ואמר לאנשי המועדון: "זה בשביל אלי. אני הולך אחריו בצורה עיוורת, אני יודע שהוא נלחם על בית"ר ירושלים ואני מאחוריו". כל מאמן ישראלי שהיה בתפקיד של קומאן בקיץ הזה בבית"ר, כנראה שהיה שם מזמן את המפתחות. קומאן מנסה לחפש דברים חיוביים בכל סיטואציה. שלשום הוא ערך את האימון המסכם בידיעה שזרגרי כנראה יימכר וקמסו מארה עשוי שלא להגיע. בחדרי חדרים הוא ידע לשדר את המצוקה, אך מול השחקנים הוא שידר רק מקצועיות ואנרגיות חיוביות. הוא הבין מה עובר על שחקנים ועובדים ששומעים כל הזמן על קיצוצים ופיטורים אחרי שהבעלים לקח צעד אחורה. הוא הרבה בשיחות קצרות עם שחקנים על הדשא ופיקס אותם. קומאן אף אמר להם באחת האסיפות: "אתם מכירים את המקום, את מה שקורה עם בעל בית ואת הבעיות, נצטרך לחיות עם זה".

באימון לפני המשחק, קומאן ראה מספר שחקנים משוחחים. הוא פנה אליהם ושאל מה מטריד אותם והוסיף: "אי אפשר לדעת מה יהיה, עברתי דברים בכדורגל, כולנו נתמודד עם המצב הזה ונוציא ממנו את הטוב ביותר, אלה הרגעים של החזקים". לאורך השבוע ההולנדי לא תירגל יותר מדי הרכבים ורצה להפתיע, אך ההחלטה לוותר על מערך שלושת בלמים וללכת על הרכב התקפי השתלמה. קומאן הימר על כל הארסנל שלו מקדימה, לפתוח כבר את המחסום הזה של גולים, שמטריד ממשחק למשחק. ההחלטה השתלמה משריקת הפתיחה.

להפועל ירושלים לא היה מענה מול ינקוביץ', ג'סי, זריהן ובואצ'י, כשגם ההצטרפות של תמיר עדי מקו שני טרפה את הקלפים. עוד במהלך השבוע קומאן וגל כהן הראו לשחקנים וידאו של הפועל ירושלים ממשחקים קודמים, שבו האדומים לוחצים אך מאחור נשארים שני שחקנים בלבד ולכן רצו לדלג כמה שיותר מהר על הקישור. "ראינו השבוע קטע ממשחק של הפועל ירושלים נגד הפועל תל אביב, עם גול של שי אליאס ועוד מקרים שבהם לא היה להם מענה לשחקנים שבאים מקו שני. הגול של תמיר עדי זה בדיוק מה שעבדנו עליו". במועדון התלהבו מהשילוב של ג'סי ובואצ'י ואמרו: "הם שחקנים איכותיים שרק יילכו וישתפרו, הם גם חברים . אחרי שנתיים רעות הם רוצים להרים את הקריירה בחזרה". גם ניב זריהן זכה למחמאות על ההשקעה והעבודה על המגרש, על אף ההחמצות.

הקדיש את הניצחון לאלי אוחנה. ארווין קומאן

מאמן בית"ר ירושלים ארווין קומאן. ברני ארדוב
מאמן בית"ר ירושלים ארווין קומאן/ברני ארדוב

2.

אלא שעם כל הכבוד לשמחת הניצחון, אם לא יקרה משהו יוצא דופן עד לסיום חלון ההעברות היום בערב, תיסגר עסקת מכירת אביאל זרגרי. נכון לאתמול עדיין לא סוכמה מכירת השחקן לאחת הקבוצות המעוניינות בו - מכבי תל אביב והפועל באר שבע. חוגג עדכן את אנשי בית"ר כי ככל הנראה תיסגר עסקה. השחקן עצמו אמר גם אתמול לאנשי המועדון כי הוא רוצה להישאר וביקש לעדכן אותו לפני שמסכמים עם קבוצה כלשהיא. יחד עם זאת, בבית"ר אומרים: "זו טעות קשה למכור את זרגרי, יונגר רוצה לגייס את הקהל אך זה יעשה בדיוק להיפך, עדיף לנצל את המומנטום של הדרבי. את אביאל אפשר יהיה למכור גם בינואר או בסוף השנה, כרגע צריך להרים את העסק". בבית"ר אמורים להודיע היום על מנויים מוזלים וכרטיסים ב-60 ש"ח למשחק מול מכבי נתניה, אך חוששים שמכירה של זרגרי תוציא לאוהדים את כל האוויר.

יחד עם זאת, במידה שתיסגר עסקה, קשה לראות את השחקן נלחם על רצונו, כאשר יובהר לו שבמידה שלא יעבור, הקבוצה לא תוכל לשלם משכורות לשחקנים ולעובדים ויופעלו עליו לחצים אדירים, מה שבדרך כלל מוביל למעבר. אגב, בבית"ר היו גם כאלה שהבינו את חוגג ואמרו: "אף אחד לא יודע מה עובר עליו מבחינה כלכלית, יכול להיות שבאמת אין לו את הכסף להחזיק את בית"ר בעונה הקרובה והוא צריך את המכירה הזאת".

קמסו מארה, שחתם אתמול, נמצא כעת בצ'כיה ובבית"ר יחלו להסדיר את הניירת על מנת להביאו לארץ בהקדם, כאשר הוא יזדקק גם לשבעה ימי בידוד. סנטיאגו אוקמפוס יחליט היום אם לעבור לבני יהודה או שיוקפא, כאשר נכון לאתמול בערב סוכניו מתנגדים למעבר.

אביאל זרגרי שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. דני מרון
יימכר, למרות רצונו להישאר. אביאל זרגרי/דני מרון

3.

מקס גרצ'קין ותמיר עדי דיברו על הגול הראשון אמש נגד הפועל ירושלים. גרצ'קין, שרשם בישול יפה אמר: "בשבועות האחרונים אני ותמיר שותפים לחדר, זה הפך לתיאום עיוור. כשראיתי אותו מצטרף סמכתי עליו" תמיר עדי: "עשיתי את התנועה וסמכתי על הילד שימסור. הייתה פה התפוצצות עם הקהל, חוויה לא נורמלית".

גרצ'קין הוסיף: "זה ניצחון של הקהל, ראיתי 15 או 16 אלף אוהדי בית"ר שהביאו את הדחיפה וראו את זה על המגרש, בלעדיהם אנחנו לא אותה הקבוצה. בחודשיים וחצי האחרונים אנחנו עובדים קשה באימונים, יודעים מה אנחנו עושים ואמרנו שהזמן יעשה את שלו. אני שמח שדווקא במשחק כל כך מרגש לכולנו הראינו את זה על המגרש ועכשיו המשכיות. ההגמוניה חזרה".

שחקן בית"ר ירושלים ירדן שועה. ברני ארדוב
לא היה שותף לחגיגה. ירדן שועה/ברני ארדוב

4.

ואפשר בלי ירדן שועה? אי אפשר. אז שועה לא אהב כנראה את כמות הדקות משחק שלו או שמשהו אחר הפריע לו. הוא ביקש שיחה מיידית עם ארווין קומאן שהבהיר לו שהוא לא מתכוון לשוחח איתו אלא רק מחר באימון. אחת הסיבות שקומאן מתעקש להשאיר את חליאופילו פלייטר, היא העובדה כי הוא לא יודע מה יוליד יום עם שועה, ולא מתכוון לוותר לו בענייני משמעת ומקצועיות. אגב, אנשי ושחקני בית"ר באיזור הטכני מאחורי הספסל סבלו מהשלכת חפצים, קללות ויריקות מצד אוהדי הפועל ירושלים. משקיף המשחק יריב טפר ציין את האירועים בדו"ח: "זאת אווירה שאנחנו רגילים אליה כשאנחנו מגיעים לדוחא, לא בטדי" אמרו בבית"ר.

אוהדי הפועל ירושלים בכדורגל. ברני ארדוב
מוסיפים הרבה צבע לליגת העל. אוהדי הפועל ירושלים/ברני ארדוב

5.

ולמרות שהפועל ירושלים הפסידה, היא ובית"ר ירושלים ניצחו יחד בזה שהחזירו את הדרבי הירושלמי לחיים. 18 אלף איש ביציעים, אווירת חג בלא מעט פינות בעיר במהלך היום, מחנות אוהדים משולהבים והרבה מאוד צבע ועניין לכדורגל הישראלי. כן ירבו מפגשים וערבים כאלה בכדורגל בעיר ובמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully