וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' מירר בבכי בסיום והודה: "מרגיש הקלה שזה נגמר"

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 8:14

הסרבי התפרק אחרי ההפסד בגמר אליפות ארה"ב, וחשף את הקשיים שאיתם התמודד. מדבדב לנולה: "מבחינתי אתה הכי גדול בהיסטוריה". וגם: חגיגות הניצחון והקשר למשחק המחשב "FIFA", והתנהגות הקהל בניו יורק

נובאק דג'וקוביץ' בוכה אחרי ההפסד בגמר אליפות ארה"ב. Sarah Stier, GettyImages
בכה בצורה לא שגרתית. דג'וקוביץ'/GettyImages, Sarah Stier

נובאק דג'וקוביץ' ידוע בתור שחקן קר רוח, שתמיד מתעלה ברגעים הגדולים, אבל הלילה (בין ראשון לשני) הוא חרג ממנהגו. זה התחיל במשחק עצמו בגמר אליפות ארה"ב, שבו נכנע לדניל מדבדב 6:4, 6:4, 6:4 כשהוא נכנע ללחץ הגדול עליו, ונמשך בטקס שאחרי המשחק, שבמהלכו הסרבי לא הצליח לעצור את הדמעות ומירר בבכי לא אופייני.

זה אמור היה להיות לילה היסטורי עבור הסרבי, שקיווה לעבור את רוג'ר פדרר ורפאל נדאל ולהיות היחיד שזוכה ב-21 תארי גרנד סלאם ולקבוע שיא כל הזמנים, אבל דניל מדבדב הרס לו את התוכניות עם ניצחון מרשים, בדרך לתואר גרנד סלאם ראשון בקריירה לרוסי. מיד אחרי המשחק דג'וקוביץ' התיישב בכיסאו, הניח מגבת על ראשו, ופשוט ייבב בעצב ולא הצליח לעצור את הדמעות. אחר כך, בעיניים אדומות, הוא בירך את מדבדב בטקס הסיום. "אם יש מישהו שמגיע לו עכשיו לזכות בגרנד סלאם, זה דניל", אמר דג'וקוביץ'.

עוד בוואלה!

השיא יחכה: מדבדב הדהים את דג'וקוביץ' וזכה באליפות ארה"ב

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ' מברך את דניל מדבדב, גמר אליפות ארה"ב. Sarah Stier, GettyImages
החמיא ליריבו. דג'וקוביץ'/GettyImages, Sarah Stier
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב. רויטרס
שוב התגרה בקהל בניו יורק. מדבדב/רויטרס

זה היה ערב לא שגרתי עבור דג'וקוביץ', שקיבל אהבה גדולה מהקהל בניו יורק. בדרך כלל חובבי הטניס לא אוהבים במיוחד את דג'וקוביץ', אבל הפעם הקהל בניו יורק קיווה לראות אירוע היסטורי ולראות את המדורג 1 בעולם משלים זכייה בכל טורנירי הגרנד סלאם בשנה אחת. האוהדים עודדו את הסרבי לאורך כל הערב - עידוד שלפרקים היה חריג ולא לגיטימי, שכלל קריאות בוז למדבדב, שאגות שמחה על כל סרב שהחטיא וגם צעקות במהלך נקודות.

עם זאת, דג'וקוביץ' ידע להעריך את האהבה הלא שגרתית מהקהל. "אני רק רוצה להגיד שהלילה אולי לא ניצחתי במשחק, אבל הלב שלי מלא בשמחה ואושר, בגלל שאתם גרמתם לי להרגיש ככה, נגעתם לי בנשמה", אמר הסרבי, "מעולם לא הרגשתי ככה בניו יורק".

כמו כן לאחר המשחק הסרבי הודה ש"הרגליים שלי לא היו שם, הייתי מתחת לרמה בכל תחום". כאשר נשאל מה הרגיש כשהתיישב בכיסאו אחרי ההפסד, ענה: "הקלה". לדבריו, "שמחתי שזה נגמר. הבילד אפ לטורניר הזה וכל מה שעברתי מבחינה רגשית ומנטלית לאורך הטורניר הזה וכל מה שנאלצתי להתמודד איתו, זה היה קשה".

מנגד, מדבדב אמר: "אני מתנצל בפני הקהל ובפני נובאק, כולנו ידענו מה הוא ניסה להשיג. מעולם לא אמרתי את זה לאף אחד, אבל אגיד את זה עכשיו - מבחינתי, אתה השחקן הגדול בכל הזמנים".

מדבדב הוביל 1:5 במערכה השלישית, אבל איבד שלוש נקודות משחק (מצ' פוינט) עם שלוש שגיאות כפולות, ונדמה היה שהוא לא עומד בלחץ. לאחר מכן סיפר: "הפסדתי שני גמרים לחבר'ה האלה, פחדתי בסוף, ידעתי שאם לא אקח את המשחקון (האחרון) הזה זה יפגע לי בביטחון, כך שאני שמח שעשיתי את זה. עם נובאק לא מספיק צריך תוכנית משחק, צריך 15 תוכניות, כי הוא מתאים את עצמו להכל. הוא היה עצבני, אני הייתי עצבני... בסוף גם סבלתי מהתכווצות שרירים, כך שהייתי חייב לסיים את זה, ואני מאושר שהצלחתי".

אגב, מדבדב אישר שחגיגות הניצחון שלו הם בהשראה של משחק המחשב "FIFA", כשהרוסי קרס על המגרש והוציא לשון בחיוך. "רק אגדות מבינים למה התכוונתי", אמר מדבדב, גיימר ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully