וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיא יחכה: מדבדב הדהים את דג'וקוביץ' וזכה באליפות ארה"ב

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 2:48

הפתעה גדולה בגמר בניו יורק: דג'וקוביץ' כבר פינטז על שנה מושלמת בגרנד סלאמים ולעקוף את פדרר ונדאל, אבל נראה עצבני ומתוסכל מול תצוגת התכלית של מדבדב, שניצח 4:6, 4:6, 4:6 וזכה בגרנד סלאם הראשון שלו בקריירה

תקציר גמר טורניר סינסינטי 2021/ספורט1

זה אמור היה להיות ערב היסטורי, שבו נובאק דג'וקוביץ' מנפץ את שיא הזכיות בגרנד סלאם ומשלים שנה מושלמת, אבל לדניל מדבדב היו תוכניות משלו, והיסטוריה משלו: מדבדב הדהים הלילה (בין ראשון לשני) את עולם הטניס, כשגבר 4:6, 4:6, 4:6 על דג'וקוביץ' בגמר אליפות ארצות הברית, וזכה בתואר הגרנד סלאם הראשון שלו בקריירה, אחרי תצוגת טניס מרשימה מול מי שככל הנראה יוכתר בעתיד לטניסאי הגדול הזמנים.

הטניסאי הרוסי דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב. רויטרס
גם דג'וקוביץ' הודה - מגיע לו. מדבדב/רויטרס

אומנם לא מדובר בסנסציה, מדבדב הוא בכל זאת המדורג 2 בעולם ואחד הטניסאים הדומיננטיים בסבב בשנים האחרונות וזה היה רק עניין של זמן עד שיזכה בגרנד סלאם הראשון שלו, ובכל זאת - דג'וקוביץ' הגיע למשחק אחרי שזכה השנה באוסטרליה, בווימבלדון וברולאן גארוס, אחרי שניצח בכל 27 המשחקים שלו בטורנירי המייג'ורס, אחרי שרבות דובר על קור הרוח שלו והאופי הבלתי שביר שלו, ובכל זאת ברגע האמת, במה שאמור היה להיות המשחק הגדול בחייו, דג'וקוביץ' נראה עצבני ולחוץ, הירבה לשגות בצורה לא אופיינית, ונכנע לתצוגת תכלית של יריבו הרוסי.

עוד בוואלה!

מתלמידת תיכון לכוכבת: רדוקאנו הדהימה את בריטניה, אך מה הלאה?

לכתבה המלאה
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב. רויטרס
ניצח את ההיסטוריה, את הקהל, את הטניסאי הגדול בכל הזמנים. מדבדב/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' מתוסכל, גמר אליפות ארה"ב. Sarah Stier, GettyImages
הרבה רגעי עצבנות והחטאות לא אופייניות. דג'וקוביץ'/GettyImages, Sarah Stier

הסרבי, המדורג ראשון בעולם, יכול היה לרשום הישג שלא היה בטניס הגברים מאז 1969 - זכייה בכל ארבעת הטורניר הגדולים באותה שנה קלנדרית, אך לא פחות חשוב מכך ואולי אף יותר - הוא יכול היה לעקוף את רוג'ר פדרר ורפאל נדאל ולהפוך לשיאן הזכיות בטורנירי גרנד סלאם בכל הזמנים, עם 21 בסך הכל.

אבל ייתכן שהלחץ הגדול, הציפיות הגדולות, המעמד ההיסטורי, ואולי גם העייפות (דג'וקוביץ' שיחק במהלך הטורניר כמעט 6 שעות יותר מאשר מדבדב) הכניעו את הסרבי. הקהל בניו יורק, שבדרך כלל לא אוהד במיוחד של דג'וקוביץ' (במיוחד אחרי התקרית בשנה שעברה, שבמהלכה ירה כדור על שופטת קו), ניסה לתת לסרבי תמיכה קולנית לאורך כל המשחק, אבל גם זה לא עזר מול ההגשה היעילה של מדבדב, שצבר ביטחון ככל שהמשחק התקדם.

נובאק דג'וקוביץ' מתוסכל, גמר אליפות ארה"ב. Sarah Stier, GettyImages
דמעות ועצב. נולה/GettyImages, Sarah Stier

הקהל הגדול באצטדיון ארתור אש קיווה להיות עד לערב היסטורי, ובאיזשהו שלב הצופים בניו יורק כבר חרגו מהנורמות של עולם הטניס והחלו לשרוק בוז ולמחוא כפיםם במהלך הנקודות ואחרי החטאות של מדבדב בהגשה, אבל הרוסי, אחרי לא מעט רגעי לחץ, הצליח בסופו של דבר להשלים את המשימה.

בסיום המשחק דג'וקוביץ' לא יכול היה לעצור את הדמעות, ומירר בבכי בטקס הענקת צלחת הסגנות. "אני רק רוצה להגיד שהלילה אולי לא ניצחתי במשחק, אבל הלב שלי מלא בשמחה ואושר, בגלל שאתם גרמתם לי להרגיש ככה, נגעתם לי בנשמה, מעולם לא הרגשתי ככה בניו יורק", אמר הסרבי. מנגד, מדבדב אמר: "אני מתנצל בפני הקהל ובפני נובאק, כולנו ידענו מה הוא ניסה להשיג. אבל מבחינתי הוא עדיין הגדול בכל הזמנים". בנוסף לתואר היוקרתי, הרוסי גם זכה בפרס כספי של 2.5 מיליון דולר.

נובאק דג'וקוביץ', גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
לא רגיל לקבל תמיכה מהקהל, זה לא עזר. דג'וקוביץ'/רויטרס
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב. רויטרס
לא נבהל, גם כשהקהל עבר את הגבול. מדבדב/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: 4:6 למדבדב

מדבדב הפתיע כשהשיג שבירה כבר במשחקון הראשון, שבו נולה רשם 4 שגיאות לא מחויבות. גם במשחקון השלישי הסרבי עמד בפני שבירה, אבל חזר מ-40:15 והצליח לצמק ל-2:1. דג'וקוביץ', שקיבל תמיכה גדולה מהקהל בניו יורק, התחיל להיכנס לקצב עם משחקוני הגשה יעילים, אבל גם מדבדב שמר על יציבות בהגשה ושמר על יתרון 3:5. נולה עוד צימק ל-5:4 ושם את הלחץ על יריבו, אבל מדבדב לא נבהל והשלים ניצחון 4:6 במערכה תוך 46 דקות - מערכה שבה הרוסי ניצח 15 מ-15 הנקודות שלו בסרב הראשון.

נתוני המערכה

אייסים: דג'וקוביץ' 4, מדבדב 8
שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 2, מדדב 1
אפשרויות שבירה: דג'וקוביץ' 0 מ-0, מדבדב 1 מ-3
ווינרים: דג'וקוביץ' 10, מדבדב 13
שגיאות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 10, מדבדב 7
סך הכל נקודות: דג'וקוביץ' 23, מדבדב 31

בראד פיט, בראדלי קופר, רמימאליק, אלק בולדווין, בגמר אליפות ארה"ב. רויטרס
באו לראות כוכבים. בראד פיט, בראדלי קופר, רמי מאליק, אלק בולדווין, בגמר אליפות ארה"ב/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' שובר מחבט, גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
מתוסכל, ושובר מחבט. דג'וקוביץ'/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' שובר מחבט, גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
רגעים לא קלים. דג'וקוביץ'/רויטרס
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב. רויטרס
צבר ביטחון. מדבדב/רויטרס

מערכה שנייה - 4:6 למדבדב

דג'וקוביץ' החל את המערכה עם מומנטום מצוין ושוב תמיכה גדולה מהקהל הנלהב, הסרבי עלה ל-0:1 ואף הוליך 40:0 על ההגשה של מדבדב (שנראה לחוץ והחטיא מול מגרש פתוח) - אבל הרוסי התאושש היטב, ולקח חמש נקודות ברציפות כדי להשוות ל-1:1. נולה עלה ל-1:2 והשיג שתי אפשרויות שבירה, אבל מדבדב הציל אותן אחת אחרי השנייה, מה שגרם לדג'וקוביץ' לאבד שליטה ולשבור מחבט בזעם, והרוסי השווה ל-2:2 אחרי משחקון של 8 דקות.

במשחקון החמישי הסרבי שוב הרבה לשגות, ומדבדב ניצל זאת כדי להשיג שבירה ולעלות ל-2:3. אחרי משחקון הגשה על האפס הרוסי עלה ל-2:4, ואף הוביל 30:0 במשחקון השביעי, אבל נולה הצליח להתאושש וצימק ל-4:3. השניים שמרו על ההגשות, ובמצב של 4:5 מדבדב הגיש למערכה. זה התחיל נהדר עבורו עם יתרון 0:40, שתי שגיאות של הרוסי העניקו מעט דג'וקוביץ' שצימק, אבל בנקודה האחרונה הסרבי החטיא מכה פשוטה, ואיפשר למדבדב לעלות ל-4:6 ויתרון 0:2 במערכות.

נתוני המערכה

אייסים: דג'וקוביץ' 1, מדבדב 4
שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 1, מדדב 3
אפשרויות שבירה: דג'וקוביץ' 0 מ-5, מדבדב 1 מ-3
ווינרים: דג'וקוביץ' 7, מדבדב 14
שגיאות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 14, מדבדב 14
סך הכל נקודות: דג'וקוביץ' 30, מדבדב 36

הטניסאי הרוסי דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב. רויטרס
לא האמין שזה קורה לו. מדבדב/רויטרס

מערכה שלישית - 4:6 למדבדב

כבר בפתיחת המערכה מדבדב השיג שבירה ראשונה ועלה ל-0:1, כשהסרבי נראה מתוסכל אחרי שהחטיא מכה פשוטה ליד הרשת. המומנטום של הרוסי לא נגמר, כשמדבדב מגיע לכל מקום על המגרש, בעוד הסרבי כבר נראה מיואש: מדבדב השיג שבירה שנייה ברציפות ושמר על ההגשה, ועלה ל-0:4 מדהים, כששפת הגוף של דג'וקוביץ' כבר שידרה חוסר אונים. נולה סירב להיכנע וצימק ל-4:1. במשחקון השישי מדבדב נראה קצת לחוץ, אבל אז גם המזל שיחק לידיו, כשכדור קיפץ על הרשת פעמיים, ונחת בצד של דג'וקוביץ' המתוסכל, והרוסי עלה ל-1:5. דג'וקוביץ' צימק ל-5:2, והרוסי עלה למשחקון ההגשה הכי חשוב בקריירה שלו. הוא כבר הוביל 30:40 והשיג נקודת ניצחון - אבל עשה פעמיים ברציפות (!) שגיאה כפולה, הוסיף שגיאה לא מחויבת נוספת, ואיפשר לדג'וקוביץ' להשיג שבירה ראשונה במשחק ולצמק ל-5:3. הסרבי ניסה להמשיך במומנטום, ושמר על ההגשה שלו שוב כדי לצמק ל-5:4, כשהקהל בניו יורק מתמוגג.

מדבדב שוב עלה למשחקון החשוב בחייו, הוביל 15:40, ושוב ביצע שגיאה כפולה כשהקהל מתמוגג ומגביר את הלחץ עליו - אבל הרוסי הצליח בסופו של דבר לסגור סיפור: דג'וקוביץ' שלח כדור לרשת, ולרוסי לא נותר אלא להישכב על המגרש, להוציא לישון ולהבין את גודל ההישג. יש אלוף חדש.

נתוני המערכה

אייסים: דג'וקוביץ' 1, מדבדב 4
שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 0, מדבדב 5
אפשרויות שבירה: דג'וקוביץ' 1 מ-1, מדבדב 2 מ-2
ווינרים: דג'וקוביץ' 10, מדבדב 11
שגיאות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 14, מדבדב 10
סך הכל נקודות: דג'וקוביץ' 30, מדבדב 31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully