וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ': "אתן את הלב והנשמה, זה אולי הגמר החשוב בקריירה"

עודכן לאחרונה: 11.9.2021 / 9:18

הסרבי לא יכול לחכות לגמר אליפות ארצות הברית מול מדבדב: "אתייחס לגמר כמשחק האחרון בקריירה". זברב: "מנטלית, הוא הגדול אי פעם". וגם: ההשוואה לסרינה וויליאמס וההשראה מקובי בראיינט

תקציר גמר טורניר סינסינטי 2021/ספורט1

עוד ניצחון אחד, זה כל מה שנותר לנובאק דג'וקוביץ' כדי להפוך לשיאן זוכי הגראנד סלאם בכל הזמנים. המדורג ראשון בעולם העפיל הלילה (בין שישי לשבת) לגמר אליפות ארצות הברית אחרי 2:3 דרמטי על אלכסנדר זברב, ובגמר הגדול מצפה לו המדורג שני בעולם, דניל מדבדב.

הסרבי השיג סוג של נקמה נגד זברב, פחות מחודשיים אחרי שהגרמני ניצח אותו בחצי הגמר במשחקים האולימפיים. גם הלילה זברב לקח את דג'וקוביץ' עד לקצה, כשניצח במערכה הראשונה והרביעית, אך הוא בהחלט לא מופתע מכך: "זה הקרב הכי גדול שהיה לי עד עכשיו, וזה היה צפוי. הוא בכושר טוב וידעתי שהאתגר יהיה עצום".

דג'וקוביץ', שהשתווה לרוג'ר פדרר עם הופעה מספר 31 בגמר גרנד סלאם, שפך אור על כיצד הוא מצליח להישאר כל כך הרבה שנים בטופ של הענף: "יש המון רגשות, זה כמו הוריקאן או טורנדו של רגשות במערכה אחת או אפילו בנקודה אחת. רק אתה על המגרש, אין לאן לברוח. במהלך השנים הצלחתי לפתח שיטה שעובדת עבורי. אין משהו אחד שהוא הסוד להצלחה, הכל מעורבב ביחד. טניס הוא ספורט יפה אבל תובעני, צריך שהראש והגוף יהיו מאוזנים כל הזמן אם רוצים להתחרות ברמה הגבוהה. התברכתי להיות בשלב הזה במשך כל כך הרבה זמן".

אחד ממקורות ההשראה של דג'וקוביץ' הוא קובי בראיינט המנוח, והסרבי השווה את הסיטואציה בה הוא נמצא כרגע לכזו שהייתה במהלך הקריירה של אגדת הלייקרס: "בגמר 2009 הם הובילו 0:2 על אורלנדו, אבל הוא אמר שאין מה לחגוג כי המשימה לא הושלמה. מיליוני ספורטאים ברחבי העולם הסתכלו עליו, העריצו אותו. זאת הגישה שיש גם לי, העבודה לא הושלמה. יש התרגשות ומוטיבציה, ללא ספק, כנראה יותר מאי פעם, אבל נשאר עוד משחק אחד".

עוד בוואלה!

נוגע בשיא: דג'וקוביץ' גבר על זברב ועלה לגמר אליפות ארה"ב

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ'. Sarah Stier, GettyImages
שאב השראה מקובי בראיינט. נובאק דג'וקוביץ'/GettyImages, Sarah Stier

אם ינצח, דג'וקוביץ' לא רק יהפוך לשיאן זוכי הגרנד סלאם, אלא גם יהפוך לראשון מאז רוד לייבר ב-1969 שזוכה בכל ארבעת הגרנד סלאמים בשנה קלנדרית אחת בסבב הגברים: "נשאר עוד משחק אחד, אתייחס אליו כאילו הוא המשחק האחרון בקריירה שלי, כי אפשר לטעון שהוא הכי חשוב בקריירה שלי. אולי לא, אני לא יודע, אבל הכי חשוב השנה בודאות. אתן את הלב, הנשמה, הגוף והראש שלי".

ב-2015, סרינה וויליאמס התקרבה להשלים ארבע זכיות בשנה קלנדרית עם זכיות באליפות אוסטרליה הפתוחה, ברולאן גארוס ובווימבלדון, אך נכנעה לרוברטה וינצ'י בחצי הגמר. דג'וקוביץ' נזכר ואמר: "אני יכול להבין את מה שהיא עברה. אני מבין למה היא רצתה להימנע מכל השאלות על זה, כי בסופו של דבר צריך לעלות על המגרש ולעמוד בציפיות. תמיד מצפים ממך לנצח".

נובאק דג'וקוביץ', אלכסנדר זברב. Sarah Stier, GettyImages
נובאק דג'וקוביץ', אלכסנדר זברב/GettyImages, Sarah Stier

מנגד, זברב ייאלץ פעם נוספת לחכות לזכייה ראשונה בקריירה בגרנד סלאם, אך גם הוא יודע כי הוא הלילה הוא ניצב בפני שחקן היסטורי: "מבחינה מנטלית הוא השחקן הכי גדול שהיה. מבחינה הזו אעדיף ברגעים המכריעים לשחק מול כל אחד אחר חוץ ממנו. זה היה קרב אדיר. אני קצת מאוכזב מההתחלה של המערכה החמישית, אבל חוץ מזה היה משחק טוב, שנינו השארנו הכל על המגרש. השבירה השנייה במערכה האחרונה הייתה כל כך חסרת מזל, אבל זה קורה לפעמים. לא סתם הוא מספר אחד בעולם, הוא הראה הלילה מדוע".

יריבו של דג'וקוביץ' בגמר, דניל מדבדב, לא התקשה בדרך ל-0:3 על פליקס אוג'ר עליאסים, והוא יקווה להשיג זכייה ראשונה בגראנד סלאם דווקא בלילה החגיגי של הסרבי: "לא ממש אכפת לי מהשיא שלו. זה משפיע עליו, הוא ירגיש קצת את הלחץ. מצד שני זה כנראה יהפוך אותו ליותר טוב ברגעים קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully