וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע דרוכה לפני חדרה, רוקאביציה יקבל דקות מהספסל?

בקבוצה נערכים למפגש המסקרן (ראשון, 20:15, ספורט1): "משחקים כאלה צריך לדעת לנצח". התלבטות בנוגע לאוסטרלי, הלדר לופס בתמונת ההרכב. גדיר עשוי לפתוח מנגד, קורצקי: "לא חשבתי שזה יהיה ההרכב שלי במחזור שני"

מחזור 2הסתיים12/09/2021
הפועל באר שבע
  • אנסה (46)
  • באריירו (73)
2:2
  • (3) חמו
  • (15) גוזלן
הפועל חדרה
תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל באר שבע 2:0/ספורט1

הפועל באר שבע

בהפועל באר שבע מתייחסים למפגש מחר (ראשון, 20:15, ספורט1) מול הפועל חדרה כמשחק מפתח. אחרי ההדחה מהקונפרנס ליג בקפריסין, חזרה הקבוצה לארץ מאוד ממוקדת וניצחה בחוץ את בית"ר ירושלים במחזור הפתיחה, מה שיצר תחושה שנבנה במועדון משהו חיובי שצריך לתת את הטון בעונה הקרובה. צירופו של ניקיטה רוקאביציה במהלך פגרת הנבחרת, הוסיף להרגשה שאלונה ברקת רוצה כבר בעונה הקרובה להילחם עד הסוף על האליפות.

מההיבט הזה המשחק מחר מול הפועל חדרה הוא סוג של מבחן. בשלוש השנים האחרונות, מאז האליפויות של הפועל באר שבע, היו הרבה תקלות בטרנר במשחקים מהסוג שמחכה לקבוצה מחר. קרוב לוודאי שהפועל חדרה תסתגר ותצא למתפרצות והיא הוכיחה מול מכבי חיפה במחזור הראשון שיש לה מה למכור. זו הסיבה שבבית האדום דיברו בימים האחרונים על המשחק מחר כמבחן למה שמצפה לקבוצה בעונה הזו. "משחקים כאלה צריך לדעת לנצח ולהשאיר את שלוש הנקודות אצלנו, אם אנחנו רוצים להיאבק העונה עד הסוף", אמר הבוקר אחד משחקני הפועל באר שבע וביטא את מה שרבים חשים.

המאמן רוני לוי מתלבט עדיין באשר לכמה עמדות ובסופו של דבר נראה שייתן את חולצת ההרכב למגן השמאלי הפורטוגלי הלדר לופס שעדיין לא שיחק בשורות הקבוצה.

איאד אבו עביד כנראה יפתח כמגן ימני על חשבון אור דדיה. שגיב יחזקאל הפצוע ייעדר. רוקאביציה יחליט ביחד עם רוני לוי האם הוא יכול לתרום מהספסל כבר במשחק הבכורה שלו למרות שלא התאמן בצורה מסודרת לקראת העונה. המאמן אמר לקראת המשחק: "הפועל חדרה קבוצה טובה מאוד וראינו את זה במחזור הראשון, אבל אנחנו חוזרים הביתה אחרי פגרת הנבחרת ורוצים מאוד לשמח את הקהל שלנו".

בקישור צפוי להמשיך בהרכב האיטלקי דוידה פטרוצי שמתאקלם במועדון וסיפר לקראת המשחק: "אני מאוד מרוצה מקבלת הפנים לה זכיתי בהפועל באר שבע. מהרגע הראשון המועדון עשה הכול כדי לתת לי להרגיש נוח על מנת שאתן את הכל על המגרש. אני מרגיש שיש לי עוד מה להשתפר ואני יכול לתת יותר. אני משוכנע שזה יגיע בהמשך".

איאד אבו עביד שחקן הפועל תל אביב מול אלון תורג'מן שחקן הפועל חיפה. דני מרון
אמור להחליף את דדיה בהרכב. אבו עביד/דני מרון

הפועל חדרה

הפועל חדרה תגיע רוצה להפתיע את יריבתה, בדיוק כפי שהפתיעה את מכבי חיפה כשסיימה איתה בתיקו במחזור הראשון. למאמן מנחם קורצקי יש כאב ראש לא קטן בכל הנוגע לאיוש ההרכב, כאשר בנוסף למקסים פלקושצ'נקו ועומר פדידה הפצועים, הוא יחסר גם את הקפטן מנשה זלקה שנמצא חיובי לקורונה. מי שנמצא בספק למשחק הוא החלוץ מוחמד גדיר, אך לגביו ציינו בקבוצה כי יש אופטימיות שישחק, לאחר שנטל חלק באימון המסכם ונראה כי יש שיפור במצב הפציעה. אם גדיר לא יוכל לפתוח בסופו של דבר, צפוי שובל גוזלן לפתוח במקומו.

בחדרה ממשיכים בנסיונות לחזק את החלק הקדמי ובימים האחרונים מתנהל משא ומתן עם הקשר הצרפתי, פרדי פלומן, ששוחרר מסמסונספור הטורקית והפך לשחקן חופשי. פלומן שיחק בחדרה לפני שלוש עונות וממנה עבר לבית"ר ירושלים. כעת נוצר עמו קשר מחודש ובמועדון ינסו לסגור עמו את פרטי החוזה כבר בימים הקרובים ויתכן שכבר בשבוע הקרוב הוא יגיע לישראל.

"עשינו הכנה טובה למשחק, עבדנו טוב על באר שבע ולמדנו אותם. אנחנו יודעים שזו קבוצה שמאוד התקדמה והשתפרה ומאוד השתדרגה השנה, עם המון שחקנים חדשים", אמר קורצקי לקראת המשחק. "מבחינתנו האתגר הוא לא פשוט, לא קל, במיוחד שלא נגיע בהרכב מלא, אבל אנחנו מאוד מאוד סומכים על מי שכן ישחק. הבאנו שחקנים שיכולים לעשות את העבודה, כאלה שיחליפו את מי שפצוע או מי שלא כשיר, נבוא הכי מוכנים שאפשר".

על מצב החוסרים בסגל הוסיף המאמן: "למען האמת לא חשבתי שזה יהיה ההרכב שלי במחזור שני, אני אהיה הכי אמיתי. אבל יש פה שחקנים מספיק טובים כדי שישלימו ויעשו את העבודה. אנחנו סומכים עליהם, אנחנו מאמנים אותם ורואים את היכולת שלהם באימונים ובמשחקים שהם שיחקו, יודעים שאפשר לסמוך עליהם ונלך איתם למלחמה עד הסוף".

על כך שהיריבה מבאר שבע תתייחס ברצינות לחדרה, אחרי התיקו המחמיא נגד מכבי חיפה במחזור הקודם: "את חדרה כבר מזמן לוקחים ברצינות, יודעים שיש כאן קבוצה טובה, קבוצה חזקה. אנחנו מבחינתנו רוצים המשכיות מסוף ענה שעברה, דרך תחילת העונה הזו, לצבור בטחון, ליצור מומנטום ונרצה לחזור עם נקודות גם מבאר שבע. נצטרך להמשיך ת המשחק האחרון שלנו, לבוא פיזיים, לבוא טקטיים כמו שצריך ולשלוט בכדור מבחינה התקפית, כדי להבקיע שערים".

רוני לוי מאמן הפועל באר שבע. דני מרון
עדיין לא סיים להתלבט. רוני לוי/דני מרון

טריוויה

* המאזן בשמונת המפגשים מאז חזרה הפועל חדרה לליגה הבכירה: שישה ניצחונות להפועל באר שבע ושתי תוצאות 2:2.

* כך, הניצחון האחרון של חדרה נותר ה-0:4 בחוץ באפריל 1979 שהוביל לחקירת שניים משחקני באר שבע בחשד למכירת משחקים. אלה היו השערים הראשונים בתולדות חדרה במשחק בבאר שבע, אבל אותו ניצחון לא מנע את ירידת הליגה חודש לאחר מכן.

* הפועל באר שבע ניצחה ללא ספיגה בשלוש הפעמים האחרונות שאירחה את הפועל חדרה, מאז שהאקס דובב גבאי השווה ל-2:2 בדצמבר 2018.

* הפועל חדרה הפסידה רק פעמיים ב-17 משחקי הליגה בעידן מנחם קורצקי. סך הכול, מאז מינויו בסוף ינואר צברה חדרה 35 נקודות ליגה מ-51 אפשריות.

הרכבי הקבוצות

שופט: שלומי בן אברהם
אצטדיון: טרנר
קהל: 9143

משחקי המחזור השני:

שבת, 18:00: עירוני קרית שמונה - הפועל תל אביב (ספורט4)
שבת, 19:00: מכבי נתניה - הפועל נוף הגליל
שבת, 19:30: מכבי תל אביב - מכבי פתח תקוה (ספורט3)
שבת, 20:30: מכבי חיפה - בני סכנין (ספורט4)

ראשון, 19:00: מ.ס. אשדוד - הפועל חיפה
ראשון, 20:15: הפועל באר שבע - הפועל חדרה (ספורט1)

שני, 20:30: הפועל ירושלים - בית"ר ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully